بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» حقایق گل داودی و مزایای سلامتی

حقایق گل داودی و مزایای سلامتی

گل داودی که گاهی اوقات به نام مادر یا گل داودی (گیاه گل داودی) گیاهان گلدار Chrysanthemum در خانواده Asteraceae شناخته می شوند. آنها بومی آسیا و شمال شرقی اروپا هستند. بیشتر گونه ها از شرق آسیا سرچشمه می گیرند و مرکز تنوع در چین است.

در چین بیشتر در استان های هنان ، ژجیانگ ، آنهویی ، شاندونگ ، سیچوان ، هبی و استان های دیگر تولید می شود. بیشتر آنها کشت می شوند اما تعداد کمی از آنها وحشی هستند. نام "گل داودی" از کلمات یونانی chrysos (طلا) و سرود (گل) گرفته شده است. این نام توسط یک طبیعت دان سوئدی ، کارولوس لینایوس ، که به عنوان پدر طبقه بندی مدرن شناخته می شود ، داده شده است.

معمولاً به عنوان Ju Hua در نارنگی و Flos Chrysanthemi به زبان لاتین شناخته می شود و یکی از بهترین انواع برای تهیه چای گل گل داودی است. گل داودی یک گل زینتی با ارزش است که بیش از 3000 سال است که پرورش یافته است. هم اکنون بیش از 3،000 گونه یافت شده است. این گل شکوفه چند ساله پاییزی گیاهی همه کاره است که اغلب در تخت گل یا ظروف مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

گیاه

گل داودی گیاهی چند ساله علفی است ، 60 تا 150 سانتی متر ارتفاع دارد. این گیاه بیشتر در حال رشد در آب و هوای معتدل خنک است و خاک کمی اسیدی حاصلخیز ، مرطوب و خوش آب و خشک و غنی از مواد آلی در آفتاب کامل را ترجیح می دهد. ساقه های نعوظ دارای بلوغ و شاخه ای یا بدون جوش هستند. برگها با دسته کوچک متناوب هستند. تیغه برگ از تخمدان تا لنسانت ، 5 تا 15 سانتی متر طول ، pinnatifid یا pinnatilobate به همراه پایه کناله است. کاپیتولم به قطر 2.5 تا 20 سانتی متر و در اندازه های مختلف. تک یا چند پایتخت در بالای ساقه ها جمع می شوند.

گلهای ری به رنگهای مختلف به رنگهای زرد (صورتی ، سفید ، نارنجی ، اسطوخودوس ، بنفش ، قرمز ، زنگ زدگی ، برنز ، زیتون ) به ارغوانی در ارقام دارای لیگامانهای مستطیل کامل یا سه تکه وجود دارد. دیسک گلهای زرد تا سبز کمرنگ و لوله کرولا 5 دندانه دار را شکوفا می کند. میوهاین گیاه به نام Cypsela شناخته شده است که از بین می رود ، 1.5-2 میلی متر و دارای رنگ قهوه ای روشن است. زمان گلدهی از سپتامبر تا نوامبر است.


تاریخ

گل داودی بومی کشور چین است. در چین بیشتر در استانهای آنهویی ، ژجیانگ ، سیچوان ، هبی ، هنان ، شاندونگ و استانهای دیگر تولید می شود. بیشتر آنها کشت می شوند اما بعضی از آنها نیز از مناطق وحشی وجود دارد. این گیاه به عنوان زینتی به اروپا ، آمریکای شمالی و جنوبی ، آسیا ، استرالیا و آفریقای جنوبی معرفی شده است. امروزه به دلیل داشتن گل زینتی و همچنین از نظر ارزش غذایی بیشتر در سراسر جهان پرورش می یابد.


ارزش غذایی

جدا از گل زینتی آنها ، گل داودی منبع خوبی از مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی است. مصرف 51 گرم گل داودی از 90 گرم منیزیم ویتامین B9 ، 0.481 میلی گرم منگنز ، 17 میلی گرم آهن ، 0.07 میلی گرم مس ، 0.09 میلی گرم ویتامین B6 ، 48 میکروگرم ویتامین A ، 289 میلی گرم پتاسیم و 60 میلی گرم کلسیم ارائه می دهد.


گل داودی-رنگ نارنجی

گل داودی - صورتی

گل داودی - قرمز

گل داودی - سفید

گل جوانه ای از گل داودی

گل داودی

چای گل داودی

برگهای گل داودی

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

گیاه گل داودی

فواید سلامتی چای گل داودی

گل کرایسانتیم (Chrysanthemum morifolium) به عنوان یک چای برای تغذیه یین و به عنوان گیاهی برای از بین بردن باد و گرمای گاه به گاه (تحریک) از چندین قسمت بدن در افراد نرمال و سالم مصرف می شود. هزاران سال است که در آسیا مورد استفاده قرار می گیرد. گل گل داودی به دلیل معالجه مشکلات بهداشتی مختلف مشهور است. در زیر مزایای چای گل داودی ذکر شده است:


1. التهاب را درمان می کند

چای گل داودی به عنوان یک مایع خنک کننده عمل می کند و در برخورد با بثورات جزئی بر روی پوست ناشی از گرما و غیره کمک می کند. می توانید شکل پودر شده این چای را به صورت بیرونی بر روی منطقه آسیب دیده بمالید یا آن را دو تا سه بار در روز بنوشید تا علائم از بین برود. دارای خواص ضد التهابی شگفت انگیز است که تورم را ناشی از نیش زنبور ، عضلات شکسته و واکنش های آلرژیک نیز درمان می کند.


2. محافظت در برابر گرما

چای گل داودی نیز برای از بین بردن گرما مفید است. به گفته پزشکان چینی ، عدم تعادل شیمیایی در بدن عامل اصلی بروز بثورات گرما است. چای گل داودی یکی از بهترین علائم بثورات حرارتی است. از قند و غذاهای پرادویه خودداری کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد گرما در بدن شود.


3. سلامت چشم

چای گل داودی یکی از بهترین روش ها برای درمان مشکلات مختلف چشم محسوب می شود. برای افرادی که بینایی ناپایدار دارند ، چای گل داودی باعث بهبود وضوح بینایی می شود. چای گل داودی برای مشکلات مختلف چشم مانند تاری دید ، آب دادن به چشم و بینایی لکه دار کاملاً مفید است. جدای از آن بیماری آب مروارید نیز با کمک گل داودی قابل درمان است. برای خلاص شدن از شر چشم های خسته ، چربی گل داودی را بنوشید یا آن را روی چشم خود بمالید ، با آب ریختن مستقیم آن به چشم ها. با این حال ، قبل از استفاده از گل داودی روی چشم ، بهتر است به دنبال مشاوره پزشکی باشید. دلیل این امر این است که ، گاهی اوقات علائم نادری ایجاد می شود.


4- تأمین ویتامین B برای بدن

چای گل داودی یک منبع غنی از ویتامین B مانند فولاسین و کولین است. کولین برای رشد و تکثیر سلول ها کاملاً سودمند است. همچنین به متابولیسم چربی های بدن کمک می کند. برای عملکرد طبیعی مسیر دستگاه گوارش ، نیاسین کاملاً مفید است. بنابراین چای گل داودی به روشهای مختلفی به بدن کمک می کند زیرا حاوی ویتامین B در آن است.


5- کلسترول را کاهش می دهد

افرادی که از مشکلات کلسترول رنج می برند ، باید روزانه مصرف این چای را شروع کنند. این به طور طبیعی سطح کلسترول کم چگالی در بدن را پایین می آورد و باعث افزایش کلسترول با چگالی بالا در بدن می شود. برای بیماران چاقی ، قلب و دیابت بسیار مفید است.


6. بهبود عملکرد قلب و عروق

مرکز سرطان Memorial Sloan-Kettering ادعا می کند که به دلیل چای گل داودی ، عبور خون در شریان های کرونری بهبود می یابد. برخی مشکلات بهداشتی مانند سرگیجه ، بی خوابی و سردردها با استفاده از چای گل داودی درمان می شوند. به دلیل آنتی بیوتیک های موجود در آن ، چای گل داودی در برابر درد قفسه سینه بسیار مفید است.


7. پاکسازی خون

طبق گفته دانشگاه سیتی نیویورک ، از گل داودی نیز برای از بین بردن سموم خون استفاده می شود. مصرف منظم چای به تصفیه خون کمک می کند. برای خلاصی از بی خوابی ، می توانید یک فنجان چای گل داودی بریزید. گلهای گل داودی ، دارچین ، جینسنگ و مکنده عسل با هم مخلوط می شوند و گرمی بدن را فراهم می کنند و نوعی تعادل را در بدن ایجاد می کنند. با این وجود بهتر است قبل از مصرف آن برای تمیز کردن خون با پزشک مشورت کنید.


8- علائم سرد را کاهش دهید

برای معالجه سرماخوردگی ، از چای گل داودی در فرهنگ چینی برای مقابله با علائم سرما استفاده شده است. این گیاه در برابر سردرد و سرماخوردگی مفید است و به دلیل خاصیت خنک کننده آن ، تأثیر مستقیمی بر تب دارد. همچنین برای مقابله با سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است. گلهای گل داودی ، گلهای گل مینا و نعناع برای تهیه چای گل داودی مورد نیاز است. این گیاهان را در آب جوش قرار دهید. بگذارید گلدان خنک شود و هر دو ساعت آن را بنوشید تا به نتیجه مطلوبی برسد.


9. فشار خون

فشار خون بالا (سطح فشار خون غیر طبیعی) همچنین می تواند با تونیک های گیاهی که شامل گل داودی است ، درمان شود. در آسیا ، چای گل داودی برای درمان علائم مرتبط با تغییر فشار خون استفاده می شود. این موارد شامل سرگیجه ، وزوز گوش و سردرد است. غیر از این ، چندین مشکل قلبی نیز مانند آنژین می تواند توسط گل داودی درمان شود.


تحقیقات همچنین تأیید می کند که گل داودی برای درمان مشکلات قلبی و فشار خون مفید است. اما اگر داروهای دیگری را همراه با گل داودی مصرف می کنید ، قبل از مصرف چای گل داودی با پزشک خود مشورت کنید. همچنین برای شرایط جدی تر ، مناسب است که بدون مشورت با پزشک از این داروها استفاده نکنید.


نحوه مصرف

برگها پخته یا آب پز می شوند و به عنوان سبزی یا به عنوان سرخ کن استفاده می شوند.

از برگها برای طعم دادن به سرکه استفاده می شود.

یک چای معطر نیز از برگها تهیه می شود.

سر و گلبرگهای گلدار به صورت پارب شده ، چاشنی شده با سرکه یا سس سویا تهیه می شوند و به عنوان سالاد با توفو سرو می شوند.

آنها به عنوان تمپورا آماده شده ، خشک ، ترشی یا به سوپ اضافه می شوند.

گلبرگ های گل داودی برای تقویت عطر و طعم در غذاهای چینی در یک سوپ گوشت مار ضخیم مخلوط می شوند.

گلهای گلهای کوچک گل داودی به عنوان گلهای تازه در ساشیمی در ژاپن استفاده می شود.

یک چای معطر رنگی معطر از گلها یا گلبرگهای گل تهیه می شود که معمولاً آن را چای گل داودی (chrysanthemum) می نامند و بدون یا با کمی شکر یا عسل نوشیده می شود.

شراب برنج که با گلهای گلهای کریسمس طعم دار شده است در کره "gukhwaju" نامیده می شود.


سایر کاربردهای سنتی و فواید گل داودی

گلها به عنوان مواد مغذی ، ضد باکتریایی ، ضد قارچی ، دفع کننده ، دیافورتیک ، تب برفکی ، چشمی ، آرام بخش ، ضد التهابی و مبرد در نظر گرفته می شوند.

گلهای C. indum و C. morifolium (Kangiku) در فارماكوپای ژاپنی به عنوان درمان های سفالالژی ، سرگیجه و التهاب چشم ذکر شده اند.

از گلها به عنوان دارویی برای سم زدایی استفاده شده است ، به عنوان یک داروی ضد تب و ضد نفخ و برای درمان برخی از مشکلات چشمی مانند تاری دید ، خارش ، از بین رفتن بینایی خستگی چشم یا قرمزی چشم ها استفاده می شود.

گلها به عنوان یک تیسان تازه کننده برای تحریک گردش خون ، بهبود بینایی ، درمان فشار خون بالا ، عفونت ضد عفونی ، تسکین چشم درد ، تسکین سردرد و سرگیجه ، سرماخوردگی ، بیماریهای عروق کرونر قلب ، التهاب مزمن و آنژینال ، از گل داخلی استفاده می شوند.

جوشانده گل برای ترویج قاعدگی ، به عنوان شستشوی زخم های آلوده و سرطانی و کاربنک ها و همچنین به عنوان پای مخصوص غددهای بزرگ شده استفاده می شود.

از گلهای خیس شده در شراب برای بازگرداندن عملکردهای حیاتی برای انواع مشکلات گوارشی گردش خون و اعصاب استفاده می شود.

جوشانده گل و برگ برای درد معده و به عنوان ورم استفاده می شود.

آب برگ روی زخم ها آغشته می شود.


حقایق دیگر

گل داودی باغی یا گل داودی گل معمولاً به عنوان گیاهان زینتی به دلیل گلهای جذاب ، تزئینی و رنگهای متنوع آنها رشد می کند.

گل داودی برای گلهای بریده شده آنها ، در فضای باز یا گلخانه ها پرورش می یابد. آنها همچنین در گلدان ها به عنوان تزئینات باغ بزرگ می شوند.

گل داودی گلدان ها به منظور کمک به دفع سموم از جو می توانند در داخل منزل پرورش داده شوند.


طرز تهیه چای گل داودی

گلهای گل داودی قرن ها در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار گرفته است. این ممکن است به افزایش جریان خون کمک کند و خاصیت ضد هیستامین ، ضد باکتری و ضد التهابی داشته باشد. با این حال ، چای گل داودی بسیار سبک و با طراوت است و اغلب در ماه های تابستان با تعادل سرو می شود.


حدود 10 تا 20 گل گل داودی زردآلو جمع آوری کرده و کاملاً تمیز کنید تا هرگونه کثیفی از بین نرود. همچنین ممکن است از گلهای خشک استفاده شود.

گلها را درون یک گلدان قوری یا گلدان کوچک بگذارید. چای کیسه ای ، برگهای چای شل یا سایر گیاهان تازه یا خشک نیز می توانند اضافه شوند.

سه فنجان آب جوش را روی گلدان ها و سایر مواد موجود در قابلمه بریزید.

دو تا سه دقیقه چای را آب کنید. اگر طرفدار یک چای مزه تر هستید ، بلندتر می شوید.

چای را درون یک فنجان بریزید و به دلخواه شیرین کنید. بگذارید قبل از نوشیدن کمی خنک شود تا از سوختن دهان خودداری کنید. همچنین ممکن است چای سرد شود یا روی یخ ریخته شود و سرد شود.


اثرات جانبی گل داودی

اگرچه بسیاری از مزایای گل داودی وجود دارد ، اما تعدادی از عوارض جانبی شناخته شده گل داودی بر سلامتی نیز وجود دارد. برخی از عوارض جانبی رایج گل داودی به شرح زیر است:


1. تماس با درماتیت

گل داودی ممکن است در بعضی از افراد درماتیت تماسی ایجاد کند و لکه های پوستی قرمز و خارش دار این بیماری را توصیف می کنند. این مشکل پوستی به دلیل وجود ماده شیمیایی در گیاه که باعث تحریک پوست می شود یا به دلیل اینکه فرد به گیاه حساسیت دارد ، به وجود می آید.


2. آلرژی

افرادی که به آلرژن پاسخگو هستند ممکن است واکنش آلرژیک به گل داودی داشته باشند. افرادی که به خانواده گلهای مروارید حساسیت دارند ، باید تا حد امکان از گل داودی اجتناب کنند زیرا ممکن است واکنشهای آلرژیک آنها را بدتر کند. گل داودی باعث واکنشهای خفیفی مانند بثورات پوستی و همچنین واکنشهای جدی مانند کهیر یا آسم می شود.


3. بارداری

استفاده از گل داودی یا محصولات حاوی گل داودی در دوران بارداری توصیه نمی شود ، زیرا اثبات کافی برای حمایت از ایمنی گل داودی ها در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد.


4- حساسیت به نور

افرادی که از حساسیت پوستی رنج می برند ممکن است اگر پوستشان ابتدا در معرض گل داودی و سپس در معرض نور ماوراء بنفش قرار گرفته باشد ، حساسیت به نور را نیز تجربه کنند.


5- حساسیت به انسولین

محصولات خاص گل داودی ممکن است حساسیت به انسولین را در افراد مبتلا به دیابت وابسته به انسولین تشویق نکند. بنابراین ، بیمارانی که انسولین مصرف می کنند ، باید از مصرف هرگونه محصولات گل داودی خودداری کنند.


6. مسمومیت

مواد شیمیایی شناخته شده به عنوان پیروترین در گل داودی وجود دارد و از این مواد شیمیایی برای ساختن سموم دفع آفات و حشره کشها استفاده می شود. این مواد شیمیایی موجود در گل داودی به دلیل طولانی بودن مواجهه با محصولات ، ممکن است مشکلاتی مانند آسیب دیدگی چشم ، مسمومیت و التهاب سیستم عصبی مرکزی ایجاد کنند.


7. اثرات افزودنی

افرادی که از داروهای اچ آی وی / ایدز ، سرطان و سایر بیماریهای التهابی استفاده می کنند ، باید از محصولات گل داودی خودداری کنند ، زیرا ممکن است این داروها با داروها تأثیر منفی بگذارد و از تأثیر آنها بر روی بدن جلوگیری یا شدت ببخشند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده