بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پاپریکا: ادویه سرشار از آنتی اکسیدان که با بیماری مبارزه می کند

 پاپریکا: ادویه سرشار از آنتی اکسیدان که با بیماری مبارزه می کند

کسی می دانست که یک قاشق غذاخوری پودر قرمز می تواند حاوی چنین مزایا و خواص خوبی باشد؟ با پاپریکا ، ادویه حاوی فلفل که به بدن شما کمک می کند تا بیماری را از بین ببرد آشنا شوید، اخیراً مشخص شده است که پاپریکا نه تنها به بدن شما کمک می کند تا به طور کلی در مقابل التهاب و بیماری مبارزه کند ، بلکه حتی می تواند برای پیشگیری و مقابله با بیماری های خود ایمنی و سرطان های خاص نیز هدف خاصی داشته باشد.


پاپریکا چیست؟

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

پاپریکا نوعی ادویه خشک است که از انواع بزرگتر و معمولاً رنگ قرمز یا انواع فلفل در خانواده Annaps Capsicum تهیه که از آسیاب فلفل خشک شده (به عنوان مثال فلفل دلمه‌ای، فلفل تند) تهیه می‌شود. از این ادویه به عنوان طعم دهنده استفاده می شود. طعم پاپریکا در کشورهای مختلف متفاوت است ممکن است مردم کشوری ذائقه شان تند باشد پاپریکا علاوه بر فلفل دلمه ای خشک شده مقداری فلفل تند آسیاب شده نیز دارد این گروه از فلفل شامل فلفل های شیرین ، فلفل قرمزو تند باشد.


از گياه پاپريكا می توانيد در تهيه سالاد و انواع غذاها استفاده كنيد. اين ادويه عطر و طعم خيلی خاصي دارد .به هيچ عنوان تندی ندارد و می توانيد به ميزان زيادی از آن در غذاها استفاده كنيد كه باعث قرمز شدن رنگ غذاها هم می شود.

فلفل پاپريكا شامل مقدار فراوانی بتاكاروتين نيز هست (بتاكاروتين ميتواند در بدن تبديل به ويتامين A شود). فلفل دلمه‌ای، حاوب ويتامين B6 و اسيد فوليك است كه در رفع گرفتگی رگ‌های قلبی و بيماری هاي ديابتی تاثيرگذار است. فيبر موجود در فلفل دلمه‌ای می تواند كلسترول را كه عامل ديگری برای ابتلا به حمله قلبی و سكته است، كاهش دهد.

اين گياه مفيد دارای كلروفيل و ويتامين پی (بيوفلاونوئيدها واقعا در گروه ويتامين ها قرار نمی گيرند اما بعضي مواقع با نام ويتامين P خوانده میشوند. بيوفلاونوئيدها برای جذب ويتامين C لازم هستند و اين دو بايد با هم دريافت شوند.)

دارای ويتامين k است كه اين ويتامين يكی از بهترين داروها برای رفع خونريزی و انعقاد است.

پاپريكا تحريک كننده ترشحات معده ای بوده و سوء هاضمه را به خوبی از بين میبرد. از سبزی پاپريكا به شكل خام در تهيه سالاد نيز استفاده میشود

اين فلفل خواص ضدعفونی كننده نيز دارد.كپساسين موجود در فلفل، بويژه در فلفل معمولی، تركيب شيميايی دارد كه موجب تحريک سيستم ايمنی شده و به اين سيستم در حمله به عوامل عفونی كمک میكند.


ارزش غذایی

به دلیل تغییر در ارقام فلفل ، تغذیه پاپریکا می تواند از محصول به محصول دیگر بسیار متفاوت باشد. با این حال ، در مورد پاپریکا چند مورد صادق است. در مرحله اول ، انواع قرمز به طور خاص مقدار ویتامین A را فقط در یک وعده غذایی کوچک (یک قاشق غذاخوری تقریباً از میزان مصرف توصیه شده روزانه) است. این چیزی برای لرزیدن سر شما نیست ، زیرا خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین A بسیار است.


در مرحله دوم ، پاپریکا ساخته شده از فلفل های تند (اغلب فلفل فلفل قرمز) شامل یک ماده مهم است که به عنوان capsaicin شناخته می شود . این ماده مغذی همان چیزی است که فلفل های تند آنها را گرم می کند ، و هنگامی که از مزایای سلامتی به دست می آید ، کپسایسین بخش مهمی از توانایی پاپریکا در جلوگیری از بیماری های تهدید کننده زندگی است. با این حال ، اگرچه پاپریکا ساخته شده از فلفل زنگ دار فواید سلامتی فوق العاده ای نیز دارد ، اما هیچ کپسایسین در این نوع فلفل دلمه ای وجود ندارد.


پاپریکا و خواص آن

پاپریکا (paprika) نوعی ادویه است که از آسیاب فلفل خشک شده (capsicum annuum ) تهیه می‌شود. این ادویه برای افزودن رنگ، طعم و عطر در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر غذای شما خوش رنگ نیست کافی است کمی از پاپریکا را به آن اضافه کنید تا رنگ زیبایی به خود بگیرد. پایریکا می‌تواند طیفی از طعم ملایم تا تند داشته باشد. طعم آن نیز از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، ممکن است مردم کشوری ذائقه شان تند باشد پس پاپریکا آن ها علاوه بر فلفل دلمه ای خشک شده مقداری فلفل تند آسیاب شده نیز دارد.

پاپریکا حاوی ویتامین ها، آهن و بتاکاروتن است که از بروز برجستگی ها و لکه های سنی جلوگیری می کند. آنها با محدود کردن تولید ملانین، عامل تیره تر شدن پوست شما چهره شما را بهبود می بخشند.


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

مزایای ضد پیری

 پاپریکا سرشار از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A در حفظ پوست سالم نقش اساسی دارد. از بروز چین و چروک جلوگیری می کند و باعث ایجاد چهره ای روشن می شود.


 استفاده از پاپریکا برای پوست درخشان

با ترکیب یک قاشق غذاخوری پاپریکا با دو قاشق غذاخوری عسل می توانید ماسک صورت تهیه کنید. آن را روی تمام صورت خود به صورت یک لایه بمالید و به مدت 20 دقیقه بگذارید. این حتی باعث می شود تا تا پوست شما تن دیگری پیدا کند و همچنین باعث کاهش خطوط ریز، چین و چروک، لکه های سنی، افتادگی پوست شود. همچنین می تواند لکه ها و جوش های سر سیاه را درمان کرده و پوست شما را نرم و درخشان کند. با این وجود، توصیه می شود قبل از استفاده موضعی، آزمایش مچ را انجام دهید تا از عدم ایجاد واکنش های آلرژیک اطمینان حاصل کنید.


درمان مشکلات پوستی

 ضد باکتریایی پاپریکا، آن را برای درمان مشکلات پوستی ناشی از باکتری ها موثر می کند. آکنه یکی از این مشکلات است. مصرف پاپریکا در رژیم غذایی شما ممکن است در جلوگیری از بروز آکنه کمک کند.


درمان رگ های عنکبوتی

 پاپریکا در پیشگیری و درمان رگ های عنکبوتی مفید است زیرا دارای خواص خاصی است که رگ ها و گردش خون درون بدن را تقویت می کند. اگر رگ های عنکبوتی در پاهای خود دارید، می توانید از این ادویه به طور مرتب در رژیم غذایی خود استفاده کنید تا از این رگ ها کاسته شود و از شکل گیری جدید رگ عنکبوتی جدید جلوگیری کند.

جلوگیری ازریزش مو

 منبع غنی ویتامین ب 6 است که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. پاپریکا همچنین حاوی مقدار قابل توجهی آهن است که انتقال اکسیژن به فولیکول های مو را تسهیل می کند. با بهبود گردش خون به پوست سر، رشد مو را تحریک می کند.


حفظ رنگ مو

ویتامین B 6 موجود در پاپریکا در تولید ملانین دخیل است، رنگدانه ای که به موهای شما رنگ می بخشد. در حقیقت، پودر پاپریکای شیرین را می توان به حنا اضافه کرد تا ضمن رنگ آمیزی، رنگ قرمز مایل به مسی مو را به آن منتقل کند. با این وجود، قبل از استفاده از آن در پوست سر خود، توصیه می شود آزمایش داخلی را در قسمت داخلی مچ خود انجام دهید تا از واکنش آلرژیک چلوگیری کنید.


خواص ضد التهابی

پاپریکا دارای خواص ضد التهابی بسیار خوبی است و به ویژه برای افرادی که از بیماری های خود ایمنی و التهابی رنج می برند مفید است. برای تسکین تورم ناشی از آرتروز و همچنین درد و دردهای دیگر بدن مفید است.


فشار خون را پایین می آورد

این خاصیت را می توان به وجود کپسایسین در پاپریکا نسبت داد، اگرچه در مقایسه با سایر فلفل ها کم تر است. کپسایسین در کاهش فشار خون با آرامش رگ های خونی کمک می کند.


انرژی را تأمین می کند

پاپریکا منبع مهمی از ویتامین B 6 است که یک کوآنزیم می باشد. به عبارت دیگر، فعال کردن 100 آنزیم دیگر برای انجام عملکرد خود کاملاً حیاتی است. آنها واکنش های بیوشیمیایی را در بدن ایجاد می کنند و انرژی ایجاد می کنند و گلوکز را در حالی فراهم می کنند که انتقال دهنده های عصبی و هموگلوبین را تولید می کنند. این ادویه همچنین حاوی آهن است، که اکسیژن را در بدن منتقل می کند و جزء بسیاری از پروتئین ها است. این پروتئین ها مسئول ایجاد انرژی هستند. پاپریکا یک محرک و انرژی زا بسیار جذاب است که می تواند برای درمان شرایطی مانند خستگی، بی حالی و افسردگی استفاده شود.


سلامت چشم

ویتامین A در حفظ بینایی سالم نقش اساسی دارد و در اصل به گروهی از ترکیبات به نام کاروتنوئیدها یاد می شود. پاپریکا حاوی چهار کاروتنوئید یعنی بتا کریپتوکسانتین، بتاکاروتن، لوتئین و زوزانتین است. این ویتامین توسط چشم ها برای تبدیل نور به بینایی استفاده می شود. لوتئین و زئو زانتین خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهند. بهتر است پاپریکا را با منبع چربی هایی مانند روغن زیتون ترکیب کنید تا از مزایای کاروتنوئیدها به طور کامل استفاده کنید.


کمک به هضم غذا

پاپریکا با نرمال کردن اسید در معده در هضم غذا کمک می کند. یک محرک عالی است، که با تقویت گوارش و اسیدهای معده ، هضم را تسهیل می کند. می توان از آن برای درمان سوء هاضمه استفاده کرد. با این وجود، مقدار زیاد پاپریکا ممکن است با سایر داروها در تعامل باشد، بنابراین توصیه می شود قبل از استفاده از پاپریکا برای این منظور با پزشک خود مشورت کنید.


کمک به تقویت خواب

ویتامین B 6 در پاپریکا اثرات عصبی و روانی قدرتمندی دارد. این ماده به تولید ملاتونین "هورمون خواب" کمک می کند و به شما در حفظ چرخه خواب طبیعی کمک می کند. علاوه بر این، سطح سروتونین و نوراپی نفرین بدن شما را افزایش می دهد، که هر دو باعث می شوند خوشحال و بدون استرس باشید.


خواص ضد باکتریایی

پروتئین ضد باکتریایی موجود در پاپریکا یافت شده است که مانع از رشد برخی باکتری ها مانند سالمونلا و اشرشیا کلای می شود که غالباً از طریق خوراکی انتقال می یابند. گنجاندن پاپریکا در رژیم غذایی شما، اگر به طور کامل آن را متوقف نکند، حداقل می تواند رشد این باکتری های مضر را مهار کند.


جلوگیری از کم خونی

 پاپریکا حاوی آهن است که در تشکیل گلبول های قرمز نقش دارد. علاوه بر این، مقدار زیادی ویتامین C موجود در این ادویه بدن را قادر به جذب آهن می کند. به این ترتیب، گنجاندن پاپریکا در رژیم غذایی شما می تواند به جلوگیری از کم خونی کمک کند.


قلبی و عروقی

ویتامین C موجود در پاپریکا محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی، به ویژه حمله قلبی و سکته مغزی است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که از آسیب دیدن رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. با داشتن مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم و فسفر به تصفیه خون شما و بهبود سلامت قلب کمک می کند.


التیام زخم

پاپریکا منبع خوبی از ویتامین E است که به تولید گلبول های قرمز کمک می کند. همچنین در شکل گیری لخته ها در صورت بریدگی و زخم ها، در تسهیل ترمیم سریع زخم نیز مفید است.


دیابت

نمی تواند دیابت را درمان کند. با این وجود، می تواند با بهبود روش پردازش قند در خون شگفتی هایی را ایجاد کند. بار دیگر، کپسایسین یکی از بزرگترین مواد مغذی پاپریکا است که به اثبات رسیده است. بنابراین، اگر طرفدار دارچین نیستید، که باعث کاهش قند خون نیز می شود، همیشه می توانید از پاپریکا استفاده کنید.

هضم

پاپریکا یک محرک است و با نرمال کردن اسید در معده و تقویت بزاق در هضم غذا کمک می کند. این اغلب برای درمان سوء هاضمه استفاده می شود.


بیماری های خود ایمنی

یک تحقیق در سال 2016، کپسایسین که تعیین می کند پاپریکا چقدر تند می شود، ابزاری قدرتمند برای مبارزه با بیماری های خود ایمنی است. همانطور که نویسندگان اظهار داشتند، شرایط خود ایمنی قابل درمان نیست، اما پاپریکا می تواند به عنوان بخشی از درمان باشد. چرا این احتمال را دارد؟ زیرا کپسایسین در فعال کردن گیرنده هایی که اثرات بیولوژیکی دارند، نقش دارد. ثابت شده است که این اثرات در درمان این نوع شرایط مفید است.


بهبود سطح کلسترول

پاپریکا ممکن است از کلسترول شما سود ببرد. به ویژه، کپسانتین، یک کاروتنوئید موجود در این ادویه محبوب، ممکن است سطح کلسترول HDL (خوب) را افزایش دهد، که با خطر کمتری از بیماری قلبی همراه است

کاروتنوئیدهای موجود در پاپریکا همچنین ممکن است به کاهش سطح کلسترول بد یا همان LDL، که با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است ، کمک کند.


 جلوگیری از سرطان

بتاکاروتن موجود در پاپریکا با کاهش خطر ابتلا به چندین سرطان همراه است. محققان پیشنهاد کرده اند که افزایش مصرف بتاکاروتن از 1.7 به 2.7 میلی گرم در روز خطر ابتلا به سرطان ریه را بیش از 40 درصد کاهش می دهد.


خطرات و عوارض

 پاپریکا یک داروی طبیعی قدرتمند برای بیماری های متعدد قلمداد می شود، اما تنها یک خطری که باید به آن اشاره کنیم این است که برخی از افراد به پاپریکا حساسیت دارند.

آلرژن های جدید Capsicum، را نشان می دهد. این نوع از واکنش آلرژیک تنها در صورتی ممکن است رخ دهد که در یک محیط کار کنید و در طی مدت زمانی کوتاه چندین ادویه و نه فقط پاپریکا را لمس کرده و مصرف کرده باشید.


موارد مصرف فلفل پاپریکا

از گیاه پاپریکا می توانید در تهیه سالاد و انواع غذاها استفاده کنید این گیاه مفید دارای کلروفیل، ویتامین p و ویتامین k می باشد که ویتامین k یکی از بهترین داروها برای رفع خونریزی و انعقاد است. پاپریکا تحریک کننده ترشحات معده ای بوده و سوء هاضمه را به خوبی از بین می برد. از سبزی پاپریکا به شکل خام در تهیه سالاد نیز استفاده می شود.

این ادویه عطر و طعم خیلی خاصی دارد .به هیچ عنوان تندی ندارد و می توانید به میزان زیادی از آن در غذاها استفاده کنید که باعث قرمز شدن رنگ غذاها هم می شود.

پاپریکا یا فلفل دلمه ای منبع خوبی از ویتامین C و بیوفلاونیدن (یکی از انواع آنتی اکسیدان که از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و از سرطان و بیماریهای قلبی پیشگیری میکند) میباشد. فلفل دلمه ای قرمز (پاپریکا) سه برابر نیاز روزانه بدن حاوی ویتامین C میباشند. مصرف مرتب فلفل دلمه‌ای در رژيم غذايی، شدت و طول دوران سرماخوردگی را كاهش می دهد.

فلفل پاپریکا شامل مقدار فراوانی بتاکاروتین نیز هست (بتاکاروتین می تواند در بدن تبدیل به ویتامین A شود). فلفل دلمه‌ای، حاوی ويتامين B6 و اسيد فوليك است كه در رفع گرفتگی رگ‌های قلبی و بيماری های ديابتی تاثيرگذار است. فيبر موجود در فلفل دلمه‌ای می تواند كلسترول را كه عامل ديگری برای ابتلا به حمله قلبی و سكته است، كاهش دهد.

اين فلفل خواص ضدعفونی كننده نيز دارد. كپساسين موجود در فلفل، بويژه در فلفل معمولی، تركيب شيميايی دارد كه موجب تحريك سيستم ايمنی شده و به اين سيستم در حمله به عوامل عفونی كمک می‌كند.


یک وعده پاپریکا (یک قاشق غذاخوری) حاوی حدود: ( 10 )

20 کالری

3.8 گرم کربوهیدرات

1 گرم پروتئین

0.9 گرم چربی

فیبر 2.5 گرم

3560 واحد بین المللی ویتامین A (71 درصد DV)

0.3 میلی گرم ویتامین B6 (14 درصد DV)

2 میلی گرم ویتامین E (10 درصد DV)

1.6 میلی گرم آهن (9 درصد DV)

4.8 میلی گرم ویتامین C (8 درصد DV)

5.4 میکروگرم ویتامین K (7 درصد DV)

ریبوفلاوین 0.1 میلی گرم (7 درصد DV)

1 میلی گرم نیاسین (5 درصد DV)

158 میلی گرم پتاسیم (5 درصد DV)


فواید سلامتی

1. سرشار از آنتی اکسیدان ها

شاید برجسته ترین کیفیت پاپریکا مقدار انرژی آنتی اکسیدانی است که فقط در یک وعده آن بسته بندی می شود. فلفل ها و محصولات ایجاد شده از آنها مدت هاست که به دلیل توانایی آنها در مبارزه با استرس اکسیداتیو ، دارای خاصیت های ضد بیماری هستند. ( 1 )


آنتی اکسیدان های زیادی در پاپریکا وجود دارد ، از جمله کاروتنوئیدها ، که در انواع مختلف پاپریکا به میزان های مختلفی یافت می شوند. ( 2 ) کاروتنوئیدها نوعی رنگدانه است که در بسیاری از گیاهان یافت می شود و به عنوان آنتی اکسیدان به بدن خدمت می کنند و از آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو (ناشی از بیش از حد رادیکال های آزاد در بدن) جلوگیری می کنند و به بدن در مبارزه با بیماری کمک می کنند. اینها مواد مغذی محلول در چربی هستند ، به این معنی که وقتی در کنار یک منبع چربی سالم مانند آووکادو مصرف می شوند ، آنها به بهترین وجه جذب می شوند.


کاروتنوئیدهایی که معمولاً در پاپریکا یافت می شوند بتاکاروتن ، بتا-کریپتوکسانتین و لوتئین / زاکسانتین هستند. بتاکاروتن فواید بسیاری دارد ، از حفاظت از پوست گرفته تا سلامت تنفسی گرفته تا حمایت از بارداری. بهترین فواید بتا کریپتوکسانتین ، توانایی کاهش التهاب در اختلالات مانند آرتروز است. ( 3 ) و البته لوتئین و زاكزانتین به دلیل نقش آنها در سلامتی چشم ها شناخته می شوند ، و در مبارزه با مولكولهایی كه به عنوان معلوم شناخته می شوند باعث آسیبهایی می شوند كه منجر به شرایطی مانند دژنراسیون ماكولا می شود ، كمك می كنند.


به طور کلی ، ویتامین A به دلیل کاهش التهاب از طریق خواص آنتی اکسیدانی شناخته شده است ، و از آنجا که التهاب در ریشه اکثر بیماری ها است ، دریافت مقدار کافی از مواد مغذی در زندگی یک زندگی عاری از بیماری مهم است. و این تنها یکی از فواید پاپریکا است.


2. کمک به درمان شرایط خود ایمنی

یک مطالعه پیشگویی در سال 2016 انجام شده نشان داد که کپسایسین ، ماده موجود در فلفل های فلفل قرمز و سایر گونه های گرم که باعث ایجاد گرما - مانند پاپریکا می شوند - ممکن است در برابر شرایط خود ایمنی قدرت باورنکردنی داشته باشند.


این بیماریهای ناتوان کننده اغلب ناشی از سیستم ایمنی بدن بدن میزبان است. علائم بیماری های خود ایمنی بر مغز ، پوست ، دهان ، ریه ها ، سینوس ، تیروئید ، مفاصل ، ماهیچه ها ، آدرنال ها و عملکرد دستگاه گوارش تأثیر می گذارد.

با این حال ، در حالی که اختلالات خود ایمنی قابل درمان نیستند ، این مطالعه 2016 نشان داد که کپسایسین واکنشهای بیولوژیکی سازگار با درمان بیماری خود ایمنی را تحریک می کند. این می تواند یک تحقیق جدید باورنکردنی در جستجوی یافتن راه هایی برای درمان بیماری با استفاده از رژیم های غذایی باشد. ( 4 )


3. به درمان و جلوگیری از سرطان کمک کند

کپسایسین موجود در ادویه جات فقط در یک نوع بیماری مفید نیست - همچنین در درمان و یا پیشگیری از سرطان پتانسیل بسیار خوبی دارد. به نظر می رسد که کپسایسین با استفاده از چندین مکانیسم مختلف قادر به تغییر مسیرهای سیگنالینگ است که رشد سرطان را محدود می کند و حتی سرکوب کننده ژن هایی که به تومور می گویند از نظر اندازه افزایش می یابد. ( 5 )


به ویژه ، یکی از مزایای پاپریکا می تواند توانایی آن در محافظت در برابر سرطان معده باشد. مطالعه ای در مورد وضعیت سرطان معده در سال 2012 ، "سرطان معده دومین سرطان شایع در سراسر جهان و دومین علت شایع مرگ و میر ناشی از سرطان است." بیش از 80 درصد بیماران مبتلا به این نوع سرطان در طی یک سال از تشخیص یا عود بیماری می میرند. ( 6 )


خبر خوب این است که کپسایسین دارای اثرات ضد التهابی قوی در بروز سرطان معده است ، همانطور که در سال 2016 در تحقیقات اولیه در خارج از ژاپن کشف شد. ( 7 )


بسیاری از درمان های طبیعی سرطان وجود دارد که در کمک به درمان موثر هستند ، بنابراین اگر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستید ، عاقلانه است که از شیوه پاپریکا به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده در یک شیوه زندگی پیشگیری از سرطان استفاده کنید.


4- بالقوه مفید در درمان دیابت

مانند بسیاری از غذاها و ادویه های سرشار از مواد مغذی ، به نظر می رسد پاپریکا می تواند به تنظیم سطح قند خون و کمک به درمان دیابت کمک کند. هنگامی که بیماران دیابتی پاپریکا حاوی کپسایسین مصرف می کنند ، بهتر هضم و پردازش قندها را در خون پردازش می کنند.


علاوه بر این ، زنان مبتلا به دیابت نیز به دلیل سن بارداری خود ، به تولد نوزادان بسیار زیاد می پردازند ، و مکمل کپسایسین نیز باعث کاهش بروز این بیماری می شود. ( 8 )


5- برای چشم خوب است

به دلیل وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان موجود در این ادویه مانند ویتامین A ، لوتئین و زاکسانتین ، از قبل مشخص است که پاپریکا با کمک به جلوگیری از بیماری هایی که به چشم شما آسیب می رساند ، از شما سود می برد.


علاوه بر این مواد مغذی ، وجود ویتامین B6 در پاپریکا به سلامت بدن شما نیز کمک می کند. افرادی که مقادیر زیادی B6 مصرف می کنند ، شاهد کندتر بروز دژنراسیون ماکولا و سایر بیماری های مرتبط با چشم هستند ، به خصوص هنگامی که با مقادیر زیادی فولات مصرف می شود.


6. قلب شما را قوی نگه می دارد

ادویه زندگی خود را با پاپریکا کمک می کند قلب و سیستم قلبی عروقی شما را در وضعیت مطلوبی حفظ کند. ویتامین B6 به کاهش فشار خون بالا کمک کرده و رگهای خونی آسیب دیده را بهبود می بخشد. حتی با ایجاد هموگلوبین در خون مسئول حمل و نقل اکسیژن از طریق جریان خون ، کم خونی را درمان می کند.


طبق یک مطالعه ، پاپریکا حاوی کپسانتین است که از آن دفاع می شود ، به عنوان اصلی ترین کاروتنوئید موجود در ادویه است. با این حال ، کمی در مورد این آنتی اکسیدان ، به ویژه در مقایسه با سایر آنتی اکسیدان های رایج ، شناخته شده است. با انجام تحقیقات بیشتر ، یک منبع دریافت که کپتانتین موجود در پاپریکا باعث افزایش کلسترول HDL خوب می شود ، و این روش دیگری است که پاپریکا می تواند سیستم قلبی و عروقی شما را به خوبی کار کند. ( 9 )


نحوه استفاده

از آنجا که پاپریکا یک ادویه است ، باید از آن در مقادیر مناسب استفاده شود تا جوانه های طعم آن زیاد نشود. با این حال ، این فراتر از تخم های شیطانی سنتی آمریکایی است.


در آمریكا نیز معمولاً از آن برای سس كباب ، كچاپ ، گوشت و سالاد سیب زمینی استفاده می شود. غذاهای مکزیکی مملو از این ادویه است که در سس ها ، سالساها و پر کردن وسایلی مانند ریلنوی شیلی وجود دارد. معمول است که فلفل ها را قبل از استفاده از آنها برشته کنید تا پاپریکا را برای طعم دودی بیشتر ایجاد کنید.


بسیاری از فرهنگ ها همچنین از غنای طعم پاپریکا تهیه شده در روغن قدردانی می کنند. این باعث افزایش گرمای فلفل های گرم می شود و به بدن کمک می کند تا بسیاری از آنتی اکسیدان های موجود در آن را جذب کند. در چندین کشور مانند آرژانتین ، بولیوی ، شیلی و پرو آشپزها آن را به گوشت و روغن اضافه می کنند تا نمای طعم را تقویت کنند.

پاپریکا همچنین در اروپا ، آفریقا و آسیا و همچنین در انواع ظروف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. همه چیز از غذاهای دریایی گرفته تا برنج با عطر این ادویه فلفل دلچسب می شود که معروف ترین آن گلواس مجارستان است.


استفاده از آن در دستور العمل ما برای مرغ سفید چیلی بسیار عالی است و کیفیت دودی را به این غذای زمستانی پر از چربی های سالم اضافه می کنیم.


از آنجایی که برای ضخیم شدن سس ها و افزودن طعم آن به خوبی کار می کند ، ما نیز هنگام تهیه سس خانگی Ranch Dressing از این ادویه استفاده می کنیم . وسایلی که از قفسه خریداری می کنید مملو از مواد معمای رمز و راز است ، اما این یکی باعث می شود که برای سالاد چنگ بزنید.

حقایق جالب پاپریکا


تا زمان بازگشت کریستوفر کلمب از دنیای جدید با اشتباه "فلفل" (به عنوان مثال ، فلفل زنگ) ، مردم اروپا (و هرجای دیگر جز آمریکای شمالی) هرگز حتی یکی از این گیاهان کنجکاو را که در مکزیک سرچشمه گرفته بود ندیده بودند. برای اولین بار برای تزئین باغ های اشراف اروپا ، انواع فلفل سرانجام راه خود را به ترکیه و از آنجا به مجارستان پیدا کردند.


کلمه "paprika" در بسیاری از کشورهای اروپایی غیر انگلیسی زبان برای توصیف خود فلفل مورد استفاده قرار می گیرد ، اگرچه در زبان انگلیسی اینگونه نیست ، در اینجا مخصوصاً به ادویه قرمز که از فلفل های خشک حاصل می شود ، اشاره دارد. مطابق با دائرالمعارف جهانی جدید ، "اولین یادداشت ذکر فلفل قرمز در Szeged ، مجارستان مربوط به سال 1748 ، با کلمه paprika در کتاب حساب" است.


نزدیک اواخر دهه 1800 - بیش از 300 سال پس از رشد اولین گیاه فلفل در مجارستان - پاپریکا به بخش اصلی تهیه غذای مجارستان تبدیل شد ، اگرچه اولین استفاده آن در آنجا برای درمان تب متناوب بود. امروزه ، بسیاری ادعا می کنند که "بهترین" پاپریکا از مناطق جنوب ترکیه جایی که اکنون کشت می شود سرچشمه می گیرد.

عوارض جانبی و آلرژی


واکنشهای آلرژیک نسبت به پاپریکا بسیار اندک است ، اما مانند هر غذایی ، آلرژی یک خطر بالقوه است ، به خصوص در محیطی که با آنها کار می کنید و در مدت زمان کوتاه بسیاری از ادویه های مختلف را لمس می کنید. ( 11 )


بنابراین در صورت مشاهده هرگونه علائم آلرژی مانند تورم دهان یا لب یا درماتیت تماسی در دستان خود بعد از خوردن غذا و استفاده از این ادویه ، احتیاط کنید و بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.



افکار نهایی


پاپریکا یک ادویه (معمولاً) قرمز است که از ارقام خشک فلفل ساخته شده است. از هر نوع فلفل قابل تهیه است ، به همین دلیل در تنقل مارک های مختلف ادویه چنین تنوعی وجود دارد.


این چاشنی حاوی تقریبا ¾ از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A به همراه سایر آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی مهم است.


پاپریکا وعده داده شده در درمان دیابت ، سرطان ، شرایط خود ایمنی و بیماری های قلبی عروقی را نشان داده است.


به دلیل وجود آنتی اکسیدان های محافظ چشم و ویتامین B6 از چشمان شما از مصرف منظم بهره مند می شوید.


فلفل هایی که برای ایجاد پاپریکا استفاده می شدند از مبدا مکزیک بوده و توسط کاوشگرانی که گیاه کنجکاو را خوشمزه و جذاب می دانستند به اروپا ، آفریقا و آسیا آورده شدند.


با گرم کردن آن در روغن ، می توانید مشخصات طعم کامل را آزاد کنید.


از این ادویه تقریباً در هر نوع ظرف استفاده می شود ، از غذاهای دریایی گرفته تا سوپ گرفته تا برنج و هر چیز دیگری که در آن قرار دارد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده