بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 12 داروی خانگی برتر برای آکنه

12 داروی خانگی برتر برای آکنه

پوست ما بازتابی از سلامت کلی ما است ، به همین دلیل پوست درخشان و زیبا ، اغلب ناشی از مراقبت مناسب ، هیدراتاسیون و خوردن یک رژیم غذایی متراکم است. از طرف دیگر ، پوست مملو از سرهای سفید ، جوش های سرسیاه و سایر انواع جوش ها می تواند آسیب اکسیداتیو ، تغذیه نامناسب و عدم تعادل هورمونی را نشان دهد - و پیدا کردن داروهای خانگی برای آکنه از همه مهمتر است.


طبق آکادمی پوست آمریکا ، آکنه شایعترین بیماری پوستی در ایالات متحده است. ( 1 ) شکستگی های گاه به گاه و طاعون مزمن آکنه هر ساله ده ها میلیون آمریکایی در هر سنی. حدود 85 درصد از نوجوانان نوعی آکنه را تجربه می کنند ، اما حتی بسیاری از بزرگسالان حداقل با شکستگی های گاه به گاه نیز مقابله می کنند. در حدود نیمی از نوجوانان و بزرگسالان جوان که از آکنه رنج می برند علائم وخیمی شدید دارند تا از پزشک متخصص پوست کمک بگیرند.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن


از خفیف تا شدید ، آکنه می تواند باعث شیوع دردناک و ناخوشایند روی صورت ، کمر ، قفسه سینه و حتی بازوها شود، آکنه نیز می تواند به کاهش عزت نفس و افزایش فشار خون یا زخم طولانی مدت منجر شود. ژنتیک ، تغییر سطح هورمون ها ، کمبود خواب و استرس همگی در ایجاد آکنه نقش دارند.


خبر خوب این است: بسیاری از داروهای خانگی بی خطر برای آکنه ، جوش های سرسیاه ، سرهای سفید و افزایش فشار خون ناشی از زخم های آکنه ، همه در دسترس هستند. در زیر من داروهای خانگی مورد علاقه خود را برای خلاص شدن از شر جوش ها و جلوگیری از بازگشت آنها به اشتراک می گذارم . اگر شما فردی هستید که به جای داروهای خانگی خانگی برای آکنه ، تصمیم به استفاده از داروهای تجویزی خطرناک و / یا داروهای موضعی روی پوست خود گرفته اید ، پس بدانید که پاک کردن پوست شما به طور طبیعی ممکن است ، همانطور که باعث کاهش اسکار آکنه می شود. یک رژیم غذایی سالم ، استفاده از روغنهای اساسی ، پاک کننده های ملایم مناسب و متعادل کردن هورمونها ، همه راه حل های خانگی برای آکنه هستند که می توانید سلامت پوست خود را بازیابی کنید ، جوش های ناخوشایند یا سایر انواع تحریک ها را کاهش داده و از زخم جلوگیری کنید.


آکنه چیست؟

آکنه ولگاریس اصطلاحی است برای گروهی از شرایط پوستی که باعث بیشتر جوش های آکنه می شود. ( 2 ) آکنه معمولاً به دو نوع اصلی تقسیم می شود: آکنه های غیر التهابی و التهابی. آکنه همچنین به عنوان آکنه های خفیف ، متوسط ​​یا شدید توصیف می شود ، یا گاهی به درجه ای از آکنه های درجه I ، II ، III یا IV داده می شود. ( 3 )


انواع اصلی آکنه شامل موارد زیر است:

آکنه های غیر التهابی — با سرهای سفید و جوش های سر سیاه اما نه کیست / ندول.

آکنه های التهابی که معمولاً در اثر عفونت های کوچک ناشی از  باکتری های P. Acnes ایجاد می شود.

آکنه کیستیک (که به آن آکنه های ندولسیستیک نیز گفته می شود) - شکل شدید آکنه است که منجر به کیست های بزرگ و ملتهب و گره هایی می شود که روی پوست ظاهر می شوند

آکنه Fulminans— یک شکل شدید از آکنه های التهابی است که معمولاً در مردان در بزرگسالان فک ، قفسه سینه و کمر تأثیر دارد.

مکانیک آکنه: - ناشی از فشار ، گرما و اصطکاک بیش از حد. غالباً ورزشکاران را تحت تأثیر قرار داده و باعث ایجاد ضربات کوچک و ضایعات ملتهب می شود.


در اینجا نحوه ارزیابی آکنه بسته به نوع علائمی که ایجاد می کند آورده شده است:

درجه I— باعث ایجاد سرهای سفید ، سرهای سیاه و جوشهای کوچک و ملتهب نمی شود.

درجه II— آکنه معتدل که باعث شکستگی مکرر از نبض ها و پاپول ها می شود.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

میزان زیادی از التهاب درجه III— ، تعداد زیادی پاپول و نبض و برخی گره ها وجود دارد.

درجه IV— شدیدترین شکل آکنه است که باعث ایجاد گره ها ، کیست ها ، پاستول ها و پاپول هایی می شود که اغلب در صورت ، کمر ، قفسه سینه ، گردن و باسن ظاهر می شود.

علائم و نشانه های آکنه

علائم آکنه بستگی به نوع خاصی از آکنه های فرد و علت اصلی تحریک و التهاب پوست دارد. شایع ترین علائمی که باعث ایجاد آکنه می شود عبارتند از:


جوش های سر سیاه یا نقاط کوچک سیاه روی پوست ، معمولاً در اطراف بینی ، پیشانی یا چانه. اینها "کومدون" نیز گفته می شود که نتیجه آن از بین رفتن آوارها در یک فولیکول است.

سرهای سفید ، که می توانند هنگام چرک شدن زیر پوست ایجاد شوند و "سر" ایجاد می کنند. اینها نتیجه گرفتگی فولیکولها با سبوم و سلولهای مرده پوست است.

پاپول ها و پاستول ها (نام فنی جوش ها) که باعث ایجاد برجستگی های کوچک یا متوسط ​​روی پوست می شوند که گرد ، قرمز هستند و همیشه یک "سر" قابل مشاهده ندارند. اینها ناشی از انواع "متوسط" آکنه هستند و به اندازه کیست یا ندول شدید نیستند. ( 5 )

کیست یا گره ها ، که جوش های شدید آلوده و دردناک هستند. آنها می توانند در لایه های عمیق تری از پوست شکل بگیرند ، بسیار متورم یا براق شوند و مدت بیشتری طول می کشد تا پاپول ها و پاستول ها بهبود یابد.

لکه های تیره روی پوست (هایپرپیگمانتاسیون).

زخم ها ، اغلب از گره ها یا کیست ها پشت سر می گذارند ، به خصوص اگر آنها "ظاهر شده" یا برداشت شده باشند.

افزایش حساسیت به محصولات ، گرما ، عرق و نور خورشید.

عزت نفس ، خودآگاهی ، اضطراب و افسردگی کاهش یافته است.


علل شایع آکنه

علل اصلی آکنه شامل موارد زیر است:

منافذ مسدود شده ، ناشی از مواردی مانند تولید روغن اضافی و سلولهای مرده پوست. سبوم نوعی روغنی است که در فولیکول های مو آزاد می شود و می تواند در زیر سطح پوست و منافذ مسدود شود.


باکتریها

نوسانات یا عدم تعادل هورمون. به عنوان مثال ، وقتی هورمونهای آندروژن افزایش می یابد تولید روغن افزایش می یابد. این اغلب در نوجوانان و بزرگسالان جوان مبتلا به آکنه اتفاق می افتد ، به خصوص خانمهایی که دچار PMS ، دوره های نامنظم ، بارداری یائسگی زودرس و سایر شرایط هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) می شوند .

رژیم غذایی ضعیف ، مانند "رژیم غذایی استاندارد آمریکایی" که شامل بسیاری از دانه های تصفیه شده ، قند و چربی های ناسالم است.

مقادیر زیاد استرس و مشکلات مرتبط با آن مانند اختلالات روانی مانند افسردگی و اضطراب.

استفاده از برخی داروهای خاص ، از جمله کورتیکواستروئیدها ، آندروژن ها ، قرص های ضد بارداری و لیتیوم ( 6 ).

کمبود خواب.

اصطکاک و تحریک پوست ، مانند تجهیزات ورزشی و کوله پشتی که می تواند منجر به برآمدگی آکنه در چانه ، پیشانی ، فک و پشت شود.

تمایل ژنتیکی.

سیگار کشیدن و سایر دلایل التهاب.


هنگامی که اعتقاد بر این بود که اغلب در سالهای نوجوانی اعتصاب می کند ، اکنون آکنه میلیون ها زن بالغ را تحت تأثیر قرار می دهد ، که بسیاری از آنها هرگز در گذشته با آکنه مشکلی نداشته اند. برخی از خانمها (و مردان نیز) در دوران بلوغ و سن نوجوانی تنها با آکنه سر و کار خواهند داشت ، اما برخی دیگر به ویژه در زمان استرس و تغییرات هورمونی به خوبی در بزرگسالی رنج می برند. در حالی که آکنه در بین خانمهای بزرگسال معمولاً با تغییرهای هورمونی و عدم تعادل ایجاد می شود که در دوره قاعدگی اتفاق می افتد یا هنگام انتقال به یائسگی ، مهم است که سطح استرس بالا را در نظر بگیرید ، کمبود خواب و رژیم غذایی ضعیف نیز ممکن است از دلایل اصلی باشد.


بررسی منتشر شده در بایگانی تحقیقات پوست نشان می دهد که محرومیت از خواب ، استرس و جنبه های دیگر زندگی مدرن با آکنه های زن بالغ مرتبط است. محققان خاطرنشان كردند: "زندگی مدرن استرسهای بسیاری از جمله نویزهای شهری ، فشارهای اقتصادی - اقتصادی و محرکهای سبک را نشان می دهد. زنان به ویژه در روزمرگی تحت تأثیر استرس قرار دارند. زنان همچنین در معرض خطر ابتلا به اختلالات روانپزشکی مانند افسردگی و اضطراب قرار دارند. محدودیت خواب به این عوامل افزوده می شود که پیامدهای منفی زیادی بر سلامتی از جمله ترشح هورمونی و سیستم ایمنی بدن دارد. " ( 7 )


درمان های معمول برای آکنه

اکثر مردم یا تصمیم می گیرند که با آکنه زندگی کنند ، یا از سرخوردگی به داروها یا درمان های شیمیایی که اغلب عوارض جانبی دارند یا به هیچ وجه کار نمی کنند ، روی می آورند. متخصصان پوست می توانند داروهایی برای درمان آکنه از جمله ژل ، لوسیون ، پاک کننده ها و حتی آنتی بیوتیک ها تجویز کنند. مواد شیمیایی خشن که در محصولات بدون آکنه و بدون نسخه استفاده می شود ، می تواند باعث تحریک بیشتر پوست در حال حاضر حساس یا ملتهب شود ، بنابراین استفاده از این موارد همیشه بهترین گزینه یا بی خطر برای ادامه استفاده نیست.


به گفته پزشکان ، بهترین دارو برای درمان آکنه کدام است؟

دو ماده مورد استفاده در بسیاری از درمان های آکنه بنزوئیل پراکسید و سالیسیلیک اسید نامیده می شوند . مشتقات ویتامین A غلیظ علاوه بر ترکیبات گوگرد یا روی ، گاهی اوقات نیز استفاده می شود.

بنزوئیل پراکسید به از بین بردن باکتریهای موجود در منافذ کمک می کند ، که به جلوگیری از گرفتگی منافذ کمک می کند. این می تواند عفونت ها ، قرمزی و التهاب را کاهش دهد ، اما گاهی اوقات باعث واکنش های منفی مانند خشکی ، سوزش و لایه برداری می شود. همیشه با غلظت کمتری شروع کنید تا واکنش خود را آزمایش کنید ، مانند لوسیون با 2.5 درصد بنزوئیل پراکسید.

اسید سالیسیلیک یکی دیگر از ترکیبات فعال رایج است که به از بین بردن سلولهای اضافی که باعث افتادگی سبوم و باکتریهای داخل منافذ می شوند کمک می کند. همچنین می تواند باعث ایجاد قرمزی و خشکی بخصوص در پوست های حساس شود. با محصولی حاوی 5/0 تا 3 درصد اسید سالیسیلیک شروع کنید.

متخصصان پوست گاهی اوقات آنتی بیوتیک ها را تجویز می کنند تا به کاهش میزان گرفتگی باکتری ها در منافذ کمک کنند. نمونه هایی از آنتی بیوتیک های تجویز شده برای درمان آکنه شامل کلیندامایسین ، داکسی سایکلین ، اریترومایسین و تتراسایکلین است. ( 8 )

پس از برطرف شدن آکنه ، چگونه متخصصین پوست زخمهای آکنه را از بین می برند؟ ممکن است برای از بین بردن لکه های تیره یا زخم ها مانند پوست گلیکولی ، لایه برداری توصیه شود. لایه برداری و سایر درمان های آکنه باعث افزایش حساسیت به عکس می شوند ، بنابراین باید از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید.


12 بهترین داروی خانگی برای زخم های آکنه و آکنه

پوست همه متفاوت است ، بنابراین به خاطر داشته باشید که درمان موثر آکنه در خانه نیاز به یک رویکرد چند نظم دارد. داروهای خانگی برای آکنه که در زیر شرح داده شده است می توانند در ترکیب استفاده شوند تا بهترین نتیجه را داشته باشند. با این حال ، بخاطر داشته باشید که در حالی که بر آکنه غلبه می کنید ،

همچنین باید از بزرگترین اشتباهاتی که می تواند باعث تحریک پوست یا زخم شدن شود ، بسیار مهم باشید:

برداشتن لکه ها

تمیز کردن بیش از حد با مواد شیمیایی خشن و پاک کننده ها

اعتقاد داشتن تنها مراقبت موضعی از پوست برای مقابله با آکنه ضروری است

عدم امکان سازگاری با مراقبت های جدید به پوست

عدم ماندگاری مناسب

عدم شروع درمان آکنه از داخل ، خارج


1. به آرامی پاک کنید

خلاص شدن از شر جوش های سرسخت ، جوش های سرسیاه و سرهای سفید با تمیز کردن کامل اما ملایم پوست شروع می شود. دستور العمل من برای شستشوی صورت خانگی عسل را امتحان کنید تا بدون ایجاد سوزش پوست را تمیز کنید. این گیاه دارای سرکه سیب ، عسل ، روغن نارگیل ، پروبیوتیک ها و روغنهای اساسی (مانند روغن درخت چای) است. عسل باعث تسکین پوست می شود ، روغن نارگیل به مقابله با باکتری ها و قارچ ها کمک می کند و روغن درخت چای به تقویت پوست کمک می کند. پوست را با آب گرم مرطوب کنید و به صورت و گردن ماساژ دهید. خوب بشویید و پت را خشک کنید. این کار را هر روز صبح و عصر انجام دهید و در صورت لزوم بعد از تمرین. بیشتر از تمیز کردن خودداری کنید ، زیرا این امر باعث تحریک پوست و ایجاد بیش از حد روغن می شود.


اگر متوجه شدید که آکنه در اطراف خط موی شما ظاهر می شود ، محصولات تجاری مو ممکن است مقصر باشد. شامپو ، کولر ، اسپری مو ، ژل ها و موس ها حاوی مواد ضد آکنه از جمله نفت ، پارابن ، سیلیکون ، سولفات ها ، پانتنول و سایر مواد شیمیایی هستند. شامپوی مرکبات عسل خانگی من را امتحان کنید که خالی از مواد شیمیایی مضر نیست و موها را نرم و کنترل می کند. با لمس روغن نارگیل یا تهویه خانگی من که از سرکه سیب و روغنهای اساسی تهیه شده است را دنبال کنید.


مانند محصولات مو ، آرایش و محصولات مراقبت از پوست حاوی ترکیباتی هستند که می توانند باعث آکنه شوند. متخلفین متداول شامل لانولین ، روغن معدنی ، آلومینیوم ، رتینیل استات ، الکل ، اکسی بنزون ​​، تریکوزان ، پارابن ، پلی اتیلن ، BHA و BHT و مواد نگهدارنده بر پایه فرمالدئید هستند. برچسب های مواد تشکیل دهنده را بخوانید تا از قرار دادن این نوع مواد شیمیایی بر روی پوست حساس خود جلوگیری کنید.


2. تن به بازگرداندن تعادل pH

رنگ آمیزی یک گام مهم در مراقبت مناسب از پوست است. این ماده به از بین بردن هرگونه باقیمانده پس از پاکسازی کمک می کند و به ترمیم pH طبیعی پوست کمک می کند .

می توانید از سرکه سیب خالص (با فرهنگ مادر) به عنوان تونر عصر و صبح خود استفاده کنید. سرکه سیب سرشار از پتاسیم ، منیزیم ، اسید استیک و آنزیم های مختلفی است که باعث از بین رفتن باکتری های روی پوست می شود. آکنه مزمن می تواند نتیجه باکتری ها و قارچ هایی باشد که همچنان در سطح پوست گسترش و رشد می کنند. با داشتن توپ پنبه ای توجه ویژه ای به برش های فعال و نواحی مستعد آکنه داشته باشید.


3. از ماسک های شفابخش استفاده کنید

برای آبرسانی و التیام بخشیدن به پوست ، سعی کنید هفته ای دو بار ماسک استفاده کنید. از ماست ، عسل ، دارچین ، روغنهای اساسی و سایر مواد تشکیل دهنده می توان برای ایجاد ماسک های تسکین دهنده استفاده کرد که به آبرسانی پوست و مبارزه با دلایل شایع آکنه کمک می کند. در اینجا دو دستور العمل ماسک وجود دارد که به آسانی داروهای خانگی برای آکنه هستند:


 ماسک ماست و عسل: یک قاشق غذاخوری عسل خام را با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. برای چهره استفاده کنید ، توجه خاصی به خط مو ، فک و سایر مناطق مستعد آکنه کنید. 10 دقیقه استراحت کنید و با یک پارچه مرطوب به آرامی پاک کنید.


ماسک دارچین و عسل : دو قاشق غذاخوری عسل خام یک قاشق چایخوری روغن نارگیل و 1/2 قاشق چای خوری دارچین را مخلوط کنید. صاف بر صورت. از چشم خودداری کنید ، زیرا دارچین می تواند تحریک کننده باشد. به مدت 5-10 دقیقه استراحت کنید و با پارچه مرطوب به آرامی پاک کنید. عسل و دارچین مورد استفاده در کنار هم به دلیل خاصیت ضد التهابی آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی در مبارزه با آکنه کمک می کند.

یک قطره روغن چای درخت به هر یک از ماسک های فوق در طی یک آکنه فعال آکنه اضافه کنید. روغن درخت چای یکی از بهترین داروهای خانگی برای آکنه محسوب می شود.4- به طور منظم لایه برداری کنید (اما به آرامی)

منافذ مسدود شده و پوست مرده هر دو به آکنه کمک می کنند. ( 9 ) از بین بردن صحیح برای از بین بردن آن مهم است ، اما به خاطر داشته باشید که اسکراب های موجود با مواد شیمیایی حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند پوست را تحریک کنند.


اسکراب های DIY برای مقابله با آکنه و تازه نگه داشتن پوست ، تهیه و مقرون به صرفه است. در مرحله اول ، شما به چیزی نیاز دارید که ناسپاس باشد. نمک دریایی ، شکر قهوه ای و بلغور جو دوسر گزینه های خوبی هستند. علاوه بر این ، به پایگاه احتیاج دارید. روغن نارگیل ، کفیر و عسل همه گزینه های خوبی هستند. این پایه ها به مبارزه با رشد باکتری ها ، قارچ ها و رشد کاندیدا بر روی پوست کمک می کنند در حالی که ترکیبات بافتی به جدا کردن منافذ و از بین بردن پوست مرده کمک می کنند.


برای اینکه لایه برداری خود را انجام دهید ، دو قاشق غذاخوری ماده خشک مورد نظر را با 1-2 قاشق غذاخوری پایه مورد نظر مخلوط کنید. با یک حرکت دایره ای به پوست مالش دهید. از پیشانی شروع کنید و راه خود را به سمت پایین کار کنید ، توجه ویژه ای به مناطق مشکل دار کنید. با یک دستمال مرطوب پاک کنید و خوب بشویید.


5- اسپات را با روغن درخت چای درمان کنید

آکنه به خوبی به melalecua پاسخ می دهد ، که بیشتر به عنوان روغن درخت چای شناخته می شود . این گیاه در سراسر جهان به عنوان یک ضد عفونی کننده و برای درمان زخم ها مورد استفاده قرار می گیرد. مانند روغن نارگیل ، عسل و فرآورده های شیر شیرین ، با باکتری ها و قارچ ها مبارزه می کند.


طبق تحقیقات پزشکی ، ژلهای روغن درخت چای حاوی 5 درصد روغن درخت چای ممکن است به همان اندازه مؤثر باشد که داروهای حاوی 5 درصد بنزوئیل پراکسید. ( 10 ) محققان نشان می دهند كه روغن درخت چای ممكن است برای بعضی از افراد كندتر عمل كند ، بنابراین سعی كنید صبور باشید. برای تهیه یک درمان خانگی ساده برای آکنه با استفاده از روغن درخت چای 4-8 قطره روغن درخت چای و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن جوجوبا مخلوط کنید . به آرامی بر روی قسمت های مشکل بکشید. سوزن زدن اندک طبیعی است ، اما اگر برنامه باعث سوزش زیادی شود ، مصرف آن را قطع کنید. همیشه از روغن حامل استفاده کنید زیرا روغن درخت چای هنگام استفاده مستقیم به پوست بسیار خشن است.


چندین ماده دیگر نیز وجود دارد که می توانید بر روی پوست برای کاهش التهاب از آنها استفاده کنید ، مانند روغن بابونه و آلوئه ورا. این موارد به ویژه اگر پوست شما به دلیل استفاده از محصولات حاوی اسید سالیسیلیک ، بنزوئیل پراکسید یا هر دو تحریک شده باشد ، می تواند مفید باشد.


6. با باسیل باکتری ها مبارزه کنید

براساس گزارشی که در ژورنال بین المللی علوم زیبایی منتشر شده است ، روغنهای اساسی ریحان مقدس و ریحان شیرین برای مقابله با آکنه ناشی از باکتریها یافت شده اند. ( 11 )

در این مطالعه ، روغن ریحان شیرین در کاربردهای موضعی کمی از روغن ریحان مقدس بهتر عمل کرده است. چای روغن ریحان مقدس یا همان چای Tulsi ، از قند خون و سطح هورمون سالم پشتیبانی می کند. از آنجا که این دو شرط با آکنه در ارتباط هستند مصرف روزانه چای گیاهی به تعادل طبیعی هورمونها کمک می کند ، با آکنه از داخل بدن مبارزه می کنید و این یکی از بهترین داروهای خانگی متابولی برای آکنه است. علاوه بر این ، چای ریحان مقدس می تواند به صورت موضعی روی پوست به عنوان یک تونر استفاده شود و به عنوان یکی دیگر از بسیاری از داروهای خانگی برای آکنه عمل می کند. یا روغنهای اساسی ریحان شیرین یا ریحان مقدس نیز می توانند به ماسک ها ، پاک کننده ها یا دستور العمل های لایه برداری که در بالا گفته شد اضافه شوند.


 7. مرطوب كنيد

برخلاف تصور رایج ، پوست مستعد آکنه هنوز هم باید مرطوب شود. با استفاده از مواد موضعی که روی خشک شدن پوست تمرکز دارند ، پوست را به سمت تولید روغن حتی بیشتر فریب می دهد و از این طریق به منافذ بسته شده و آکنه بیشتر کمک می کند.


اگر پوست خشک دارید بهترین محصول برای آکنه چیست؟ روغن نارگیل یکی از متنوع ترین و سالم ترین روغن های روی زمین است. در حالی که ممکن است برای برخی از پوست بسیار سنگین باشد ، روغن نارگیل به طور کلی یک مرطوب کننده عالی است. یک مطالعه منتشر شده در Biomaterials نشان داد که اسید لوریک موجود در روغن نارگیل قوی ترین فعالیت باکتری را در برابر آکنه های ناشی از باکتری نشان می دهد. ( 12 ) برای محصولات زیبایی روغن نارگیل تقاضای فزاینده ای وجود دارد زیرا اسید لوریک ، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​هیدراته می شوند و پوست و مو را ترمیم می کنند.


برای تهیه یک مرطوب کننده روزانه پوست ، یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را در کف دستان خود گرم کنید. روی صورت و گردن تمیز شده صاف کنید. اجازه دهید پنج دقیقه در پوست خیس شود. روغن اضافی را با یک پارچه خشک به آرامی پاک کنید. مقدار جذب شده به تمام نیازهای پوست شما نیاز دارد ، اما هرگونه اضافی ممکن است باعث شکستگی شود.


8- از قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد خودداری کنید

برای پوست های مستعد آکنه در هنگام شکستن ، محافظت در برابر قرار گرفتن در معرض آفتاب مهم است. پرتوهای فرابنفش سلولهای تولید رنگدانه را تحریک می کند و خطر زخم شدن آکنه را افزایش می دهد. ( 13 ) بهترین گزینه استفاده از ضد آفتاب های طبیعی و فقط مقادیر کافی از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب در روز (حدود 15-20 دقیقه بیشتر روزها) است.


کرم های ضد آفتاب تجاری مملو از مواد شیمیایی مضر هستند که می توانند پوستهای حساس و مستعد آکنه را تحریک کنند. تحقیقات نشان می دهد روغن نارگیل دارای مقدار SPF 8 است ، مانند روغن زیتون. ( 14 ) برای استفاده به عنوان محافظت از آفتاب ، هر دو ساعت یکبار مقدار متوسطی را در معرض پوست قرار دهید و سعی کنید از صرف وقت زیاد در نور مستقیم خورشید در ساعات "اوج" خودداری کنید ، که تقریباً از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر هر روز است.


9. یک مکمل پروبیوتیک مصرف کنید

به یاد داشته باشید ، مبارزه با آکنه هم به درمان خارجی نیاز دارد و هم یک درمان داخلی. پروبیوتیک های زنده از هضم سالم و عملکرد سیستم ایمنی بدن حمایت می کنند ، به علاوه با مبارزه با آکنه سلامت پوست را بهبود می بخشد. طبق مطالعه‌ای که اخیراً در مجله اینترنتی Dermatology منتشر شده است ، محققان نشان می دهند که غذاهای پروبیوتیک و مکمل ها نویدبخش و بی خطر برای درمان آکنه هستند. ( 15 ) این مطالعه نشان می دهد که آزمایش های بزرگتر هنوز مورد نیاز است ، اما شواهد تا کنون نویدبخش استفاده از پروبیوتیک ها برای بهبود سلامت روده و مقابله با آکنه است.


10. نگاهی به گوگول

برای افرادی که از نوع کیستیک آکنه رنج می برند ، یک کارآزمایی بالینی کنترل شده نشان داده است که مکمل های گوگول (که به آن گوگولسترون نیز می گویند) از 500 میلی گرم تتراسایکلین با یک حاشیه کوچک فراتر رفته است. ( 16 ) در این تحقیق ، 25 میلی گرم گوگولسترون که دو بار در روز به مدت سه ماه مصرف شد ، منجر به کاهش آکنه شد ، اما مهمتر از آن ، 50 درصد کمتر شرکت کننده ها عود آکنه داشتند. محققان خاطرنشان كردند كه بيماران مبتلا به پوست روغني نسبت به ساير افراد در مطالعه پاسخ بهتري به guggul دادند.


11- یک رژیم غذایی با شاخص کم قند خون بخورید

شواهدی وجود دارد که خوردن یک رژیم غذایی گلیسمی کم ، به معنای رژیم غذایی حاوی تعداد زیادی دانه فرآوری شده / محصولات آرد و قند اضافه شده ، بهترین درمان خانگی برای آکنه است زیرا می تواند به جلوگیری از آن کمک کند. شاخص گلیسمی سرعت چربی خون را افزایش می دهد. غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده ، مانند غذاهای رایج در رژیم غذایی غربی ، قند خون بالایی دارند ، در حالی که گوشت و غذاهای گیاهی کامل در مقیاس گلیسمی کم هستند.


بار گلیسمی اندازه گیری از شاخص گلیسمیک بار کربوهیدرات های منفی فیبر است. بیشتر اوقات ، مواد غذایی تصفیه شده و فرآوری شده دارای یک شاخص گلیسمی بالا و بار گلیسمی بالا خواهند بود ، در حالی که سبزیجات خاص دارای شاخص گلیسمی بالاتری هستند اما بار گلیسمی بسیار کمی روی بدن دارند.


در سال 2007 ، یک مطالعه منتشر شده در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که بار گلیسمی می تواند بر آکنه تأثیر بگذارد. 43 مرد مبتلا به آکنه در سنین 15 تا 25 سال به دو گروه تقسیم شدند. به مدت دوازده هفته ، یک گروه رژیم غذایی خوردند که 25 درصد پروتئین و 45 درصد کربوهیدراتهای گلیسمی کم خون بودند. گروه دیگر کربوهیدراتها را بدون هیچگونه کنترل شاخص گلیسمی ، خوردند و در نتیجه رژیم غذایی گلیسمی بالاتری حاصل شد. در پایان مطالعه ، آکنه در گروه کم گلیسمی تقریبا دو برابر میزان گروه بالای گلیسمی کاهش یافته بود! ( 17 )


به عنوان بخشی از پروتکل برای درمان آکنه از داخل ، مهم است که غذاهایی مصرف کنید که باعث ایجاد قند خون یا افزایش التهاب نشوند. در اینجا نکاتی برای پیروی از رژیم بدون آکنه آورده شده است:


روی خوردن مقدار زیادی سبزیجات برگدار ، انواع توت ها و پروتئین تمیز تمرکز کنید.

مصرف ماهی های وحشی ، گوشت بدون علف و مرغ های بدون قفس را افزایش دهید.

چربی های سالم برای سلامتی پوست و درمان آکنه در خانه ضروری است ، بنابراین شامل غذاهای سرشار از امگا 3 مانند ماهی صید شده وحشی شوید .

اضافه کردن غذاهای غنی از روی مانند کفیر، ماست، گوشت بره، دانه کدو تنبل و مرغ. طبق مطالعه جدیدی که در BioMed Research International منتشر شده است ، بین سطح کم روی و شدت آکنه رابطه وجود دارد. ( 18 )

غذاهای پر فیبر بیشتری بخورید زیرا فیبر موجود در سبزیجات ، میوه ها ، آجیل ها و دانه ها ازپاکسازی روده بزرگ و رشد باکتری های خوب روده حمایت می کند.

اضافه کردن ویتامین غذاهای غنی-A به رژیم غذایی خود، از جمله اسفناج، هویج و کبد گاو

مواد غذایی برای جلوگیری از پوست بدون آکنه شامل روغنهای هیدروژنه ، گلوتن ، گندم شکر و لبنیات شیر ​​گاو معمولی است.


اگر باید شیر لبنی خود را مصرف کنید ، شیر بز یا  شیر خام را مصرف کنید ، زیرا محققان دریافته اند که محصولات شیر ​​معمولی می توانند به آکنه کمک کنند. ( 19 ) علاوه بر لبنیات معمولی ، مهم است که حساسیت ها یا غذاهایی را که به آنها حساسیت دارید از بین ببرید - آلرژن های غذایی مشترک شامل گلوتن ، آجیل درختی ، سویا ، بادام زمینی و صدف است.

غذاهای غنی از قند و کربوهیدرات - مصرف مقدار زیادی شکر و محصولات غلات می تواند باعث افزایش آکنه ها و مخمرها در بدن شود.

گلوتن و گندم - این مواد غذایی باعث التهاب روده می شوند و این نیز بر روی پوست تأثیر می گذارد.

شکلات - دارای ترکیباتی است که باعث ایجاد آکنه می شود. در صورت امکان شکلات را کاملاً از بین ببرید اما اگر آن را مصرف کردید مطمئن شوید که شکلات تیره خالص است.

غذاهای سرخ شده و سریع - این مواد غذایی حاوی تعدادی ماده هستند که باعث التهاب از جمله روغنهای هیدروژنه ، سدیم ، مواد شیمیایی ، طعم دهنده ها و قند می شوند.

روغن های هیدروژنه - باعث ایجاد روغن های روغنی شده و یکی از دلایل اصلی آکنه است. روغنهای هیدروژنه در غذاهایی مانند پیتزا و غذاهای بسته بندی شده حاوی روغن سویا ، روغن ذرت ، روغن کلزا و روغن نباتی یافت می شود.


12. از روغن های اساسی برای کاهش اسکار آکنه استفاده کنید

اگر در گذشته دچار آکنه شده اید ، احتمالاً تعجب می کنید که چگونه می توانید از زخم های آکنه خلاص شوید که ممکن است برای ماه ها یا حتی سال ها باقی بماند. درمان جای زخم های آکنه صبر و استقامت را می طلبد. هرچه زودتر درمان جای زخم شروع شود ، نتایج بهتر ممکن است. اکثریت قریب به اتفاق افرادی که دچار آکنه می شوند تا حدودی جای زخم را تجربه می کنند. مهمترین کاری که می توانید برای جلوگیری از جای زخم انجام دهید؟ در طول برک آوت ، هرگز جوش های پاپ ، سرهای سفید یا سرسیاه را انتخاب نکنید یا پاپ نکنید!


به مدت 6-12 ماه پس از برطرف شدن آکنه ، تا حد ممکن از آفتاب بمانید تا از بدتر شدن لکه ها و زخم ها جلوگیری کنید. وقتی در معرض آفتاب هستید ، از یک ضد آفتاب طبیعی برای محافظت از پوست استفاده کنید. اگر جای زخم ایجاد شود ، دو بار در روز یک قطره روغن بذر گلاب یا روغن بذر هویج را بر روی جای زخم قرار دهید تا متوجه تفاوت در جای زخم شوید.


روغن نارگیل ، اسانس اسطوخودوس ، عسل و لایه برداری ملایم نیز بسته به رنگ و بافت پوستی شما می توانند از بروز زخم ها جلوگیری کنند. برای کمک به درمان طبیعی زخمهای آکنه می توانید خمیری از عسل خام ، اسانس اسطوخودوس ، روغن درخت چای و روغن ترشح تهیه کنید. دستور العمل من در مورد ماسک صورت برای رفع اسکار آکنه خانگی را بررسی کنید .


اقدامات احتیاطی در مورد درمان آکنه

آکنه گاهی اوقات با گذشت زمان به تنهایی از بین می رود ، به خصوص اگر به عنوان یک نوجوان آکنه یا در یک دوره استرس زای زندگی خود آکنه پیدا کنید. اما اگر از ادامه آکنه های کیستیک رنج می برید ، بهتر است برای کمک به پزشک مراجعه کنید ، زیرا این مسئله معمولاً به یک مشکل بزرگتر اشاره دارد.


کیست های بزرگ ، ملتهب و دردناک در زیر پوست شما نشان می دهد که یک مشکل اساسی بهداشتی ممکن است مقصر باشد ، مانند PCOS ، مشکل تیروئید و غیره ، بسته به وضعیت منحصر به فرد خود با پزشک خود در مورد دلایل و راه های احتمالی آکنه به طور کامل صحبت کنید.


افکار نهایی در مورد داروهای خانگی در مورد آکنه و زخم های آکنه

آکنه (آکنه ولگاریس) انواع مختلفی از شرایط پوستی را توصیف می کند که باعث ایجاد علائم آکنه مانند سرهای سفید ، جوش های سرسیاه ، پاپول ها ، پوسته ها ، کیست و تغییر رنگ یا زخم ها می شود.

علل آکنه شامل هسته های گرفتگی ، عفونت های باکتریایی ، عدم تعادل هورمونی یا نوسانات ، التهاب ، رژیم غذایی ضعیف ، استرس و کمبود خواب ،

برخی از داروهای برتر خانگی برای آکنه و زخم های آکنه ، تمیز کردن پوست ، تسکین دهنده ، مرطوب کننده ، متعادل کردن هورمون ها ، محافظت از پوست در برابر آفتاب ، استفاده از روغنهای ضروری و رژیم غذایی سالم است.

بعد از اینکه با استفاده از داروهای خانگی برای آکنه از شر آکنه خلاص شدید ، مهم است که با یک رژیم غذایی سالم بمانید ، آب زیادی بنوشید ، با کارهای روزمره مراقبت از پوست خود را حفظ کرده و هر هفته بالش خود را تغییر دهید

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده