بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» روغن کنف یا خشخاش | فوائد، خواص ،مزایای سلامتی

روغن کنف یا خشخاش | فوائد، خواص ،مزایای سلامتی

لیست مزایای روغن کنف

سلامت پوست

سلامت مغز

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

سلامت قلب

روغن کنف می تواند به یک روغن طیف کامل از گیاه Cannabis sativa یا روغن دانه گیاه شاهدانه اشاره کند ، که این روغن روغنی است که فقط از دانه گیاه شاهدانه تهیه می شود.


شاهدانه و روغن شاهدانه یکی از با ارزش ترین فراورده های گیاهی هستند که در درمان و پیشگیری از بسیاری بیماری ها کاربرد دارند.

شاهدانه، یکی از مغذی ترین دانه های جهان است و منبع کامل آنزیم، نشاسته و چربی های اشباع شده است. دانه های شاهدانه، سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب، کلسیم، فیبر، ویتامین E و دارای کلروفیل بالایی هستند. هزاران سال است که از این دانه به عنوان منبع فیبر، خوراکی، روغن و سوخت استفاده می شود. شاهدانه، گیاهی است یک ساله که طبق نظر حکمای طب سنتی از نظر طبیعت مرکب است یعنی برگ آن سرد و خشک و تخم آن دارای طبیعت گرم و خشک می باشد. دانه های ریز و یکدست شاهدانه که بافتی نرم و طعمی شبیه آجیل دارند، بسیار پرطرفدار هستند. این دانه های سبز و زرد رنگ را معمولا روی سالاد می پاشند و از حالت خام آن در شکلات و به جای تخم آفتابگردان استفاده می کنند.


گیاه شاهدانه بابت خواص تسکین بخشی درد ناشی از گر گرفتگی و انقباض عضلانی معروف بوده است. دانشمندان آمریکایی اعلام کرده اند ترکیب شیمیایی گیاه شاهدانه می تواند مانع گسترش سلول های سرطان سینه در بدن شود.

برخی از مبتلایان به بیماری «ام اس» برای برطرف کردن علائم مشکل خود، به طور قانونی از این دارو استفاده می کنند.

خوردن برگ آن رطوبت های معده را خشک می کند.

روغن شاهدانه گرم و خشک است و برای درد گوش مفید است.

محققان موفق به کشف یک ماده شیمیایی در گیاه شاهدانه شده اند که تاثیر ضدافسردگی دارد.

شاهدانه خشکی پوست و ناراحتی مو را کاهش می دهد و درمان می کند.

التهاب و علایم آرتریت را کاهش می دهد.

گیاه شاهدانه مسکن واقعی و موثری برای درد شکم و معالجه میگرن و درد اعصاب و روماتیسم است.

علایم قاعدگی را کاهش می دهد.

دانه های شاهدانه دارای خواص تغذیه ای فراوانی هستند و منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری و اسیدهای آمینه ضروری و نیز مواد معدنی هستند.

طبق نتایج تحقیقات، افرادی که به طور منظم دانه های شاهدانه را مصرف می کنند فشار خون و همچنین میزان کلسترول بد در خون آن ها با کاهش روبرو خواهد شد.

پروتئین و آنزیم های موجود در دانه های بدون پوست شاهدانه، از آن جا که موجب کاهش ورم و التهاب می شود کمک خوبی برای مبتلایان به آرتروز و همچنین درد مفاصل محسوب می شود.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

مصرف این ماده غذایی همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و نیز تنظیم هورمون ها خواهد شد.

برخی از مبتلایان به بیماری «ام اس» برای برطرف کردن علائم مشکل خود، به طور قانونی از این دارو استفاده می کنند.

طبق نتایج تحقیقات، افرادی که به طور منظم دانه های شاهدانه را مصرف می کنند فشار خون و همچنین میزان کلسترول بد در خون آن ها با کاهش روبرو خواهد شد.

پروتئین و آنزیم های موجود در دانه های بدون پوست شاهدانه، از آن جا که موجب کاهش ورم و التهاب می شود کمک خوبی برای مبتلایان به آرتروز و همچنین درد مفاصل محسوب می شود.


برخی از خواص شاهدانه برای سلامتی

شاهدانه عملکرد بدن را بهبود می بخشد.

در کاهش وزن و لاغری مناسب است.

با بهبود گردش خون مانع از بروز سکته می شود.

ایمنی بدن را بالا می برد.

فشارخون و کلسترول را پایین می آورد.

ضد اسپاسم و انقباضات عضلانی است.

خاصیت مسهل و ملین، نرم کننده، مدر و مسکن دارد.

نسبت به پروتئین های دیگر مانند گوشت، تخم مرغ، پنیر و شیر سریع تر هضم می شود.

برای افرادی که دچار احتباس ادرار شده اند، کارساز است.

زمان بهبود بیماری و زخم را تسریع می کند.

پس از ورزش، مکانیسم حرکت عضله را بهبود می بخشد.

ضد انگل معده است.

گیاه شاهدانه ارزش زیادی برای معالجه کزاز دارد.


خواص شاهدانه برای لاغری و کاهش وزن

شاهدانه برای شکم هایی که مدام به قاروقور می افتند فوق العاده است. این دانه های ریز سرشار از فیبر و پروتئین ها، حتی بیشتر از دانه چیا، هستند که به مدت طولانی سیری ایجاد می کنند. به طوری که بعد از مصرف مقداری شاهدانه نیازی به خوردن میان وعده نخواهید داشت. به عقیده متخصصان مصرف شاهدانه راهی برای کنترل میل به مصرف نشاسته و کربوهیدرات های نامناسب است. یادتان باشد میزان بالای فیبر موجود در این دانه ها برای مقابله با یبوست نیز مفید است.


افزایش انرژی با شاهدانه

از آنجایی که شاهدانه حاوی تمام ترکیبات مغذی سالم، پروتئین ها، اسیدهای آمینه و ویتامین های مورد نیاز بدن است انرژی قابل توجهی به بدن می رساند. شما می توانید با کسب انرژی از این دانه ها روز شادی را شروع کنید و بدون خستگی به ورزش و فعالیت بپردازید.


خواص شاهدانه برای کنترل میزان قند خون

شما با مصرف شاهدانه و جذب پروتئین های باکیفیت می توانید به کاهش میزان قند خونتان امیدوار باشید. مصرف پروتئین های خاصی که در این دانه ها وجود دارند باعث آزاد شدن هورمون گلوکاگون می شوند. این هورمون به کنترل میزان قند خون کمک می کند.

شاهدانه و اصلاح DNA

اصلاح DNAبدن به خوبی مجهز است و از عهده ی آسیب ها برمی آید. با این حال گاهی پیش می آید که DNA به طور جدی آسیب می بیند و در این صورت اصلاح آن کار چندان ساده ای نیست. با وجود اینکه این مسئله معمولاً حاد نیست اما در برخی موارد می تواند در آینده عوارضی بروز دهد.

نتایج پژوهش های جدید نشان می دهند که شاهدانه منبع دو پروتئین کامل است. یعنی اینکه حاوی تمام پروتئین های مورد نیاز بدن برای سالم ماندن است. از بین تمام این پروتئین ها دو پروتئین یعنی ادستین و آلبومین خاص هستند. این دو پروتئین به بدن در جهت اصلاح DNA کمک می کنند. تاکنون محققان تنها منبع ادستین را شاهدانه می دانند. اگر شما دنبال یک مکمل خاص و ویژه هستید حتماً شاهدانه را به برنامه ی غذایی تان اضافه کنید.


خواص شاهدانه در طب سنتی

در طب سنتی از گیاه شاهدانه برای درمان برخی بیماریها استفاده شده و از آن کمک گرفته میشود.

بیماری هایی که شاهدانه باعث بهبود آنها می شود

بیماری فشار خون بالا

میگرن

عفونتهای گوارشی

عفونتهای ادراری

سیاه زخم

قفل شدن فک

نقرس

بیماری های دستگاه تنفسی مانند آسم، برونشیت، سیاه سرفه

درمان اگزما و تقویت پوست و مو با استفاده از روغن شاهدانه

کمک به درمان پوکی استخوان و التهاب مفصلی با روغن تخم شاهدانه​


مضرات و عوارض شاهدانه

مصرف گیاه شاهدانه و زیاده روی در خوردن دانه آن برای بیماران قلبی میتواند مسئله‌ساز و خطرناک باشد و مصرف آن در این افراد بایستی حتما با نظر پزشک و با احتیاط صورت گیرد.

افت فشار خون، افزایش ضربان قلب و عواقب مربوطه به آن در افراد مستعد از مضرات شاهدانه است.

خوردن مقدار معمول شاهدانه در دوران بارداری بلامانع است ولی زیاده روی در مصرف آن و یا گیاه آن ممنوع است.

زیاده روی در مصرف این گیاه، موجب سردرد، تاری دید و درد معده می‌شود و در موارد مصرف زیاد، استفراغ نیز دیده شده است.

به طور کلی علیرغم گسترده بودن خواص شاهدانه، مصرف زیاد و طولانی مدت شاهدانه به ویژه خود گیاه میتواند موجب بی تفاوتی و اختلال شخصیتی شود.


روغن شاهدانه چیست ؟

روغن شاهدانه از دانه ی گیاهی به همین نام و از دسته ی گیاهان غالیس گرفته می شود. حتما نام این گیاه شما را به یاد نوعی از مواد مخدر می اندازد اما نوعی از گیاه که برای تهیه مواد مخدر از آن استفاده می شود میزان بسیار بسیار بالاتری از خواص روانگردان دارد.

در شاهدانه های متداول که در بازار یافت می شوند ، مواد روانگردانی وجود ندارد ، در واقع شاهدانه حاوی CBD می باشد که خواص روانگردان را از بین می برد . از گیاه شاهدانه در قرن های متمادی برای ساخت طناب ، لباس غذا ، کاغذ ، عایق ، پارچه و غیره استفاده می شد. روغن شاهدانه فشار سرد، رنگ سبز تیره یا روشن و طعمی آجیل مانند دارد. در روغن های تصفیه شده مواد مغذی کمی یافت می شود. اما مثل دیگر روغن ها، روغن شاهدانه ی فشار سرد بهترین نوع آن است.


ترکیبات شیمیایی روغن شاهدانه

خصوصیات روغن استخراج شده شامل ترکیب اسیدهای چرب، اندیس یدی، اندیس صابونی، اندیس پراکسید، درصد اسیدهای چرب آزاد، زمان پایداری روغن و ترکیبات غیرصابونی شونده آن مورد بررسی قرار گرفت.


خواص روغن شاهدانه برای پوست

روغن شاهدانه ، به عنوان یکی از مغذی ترین روغن های درمانی، برای پوست فواید زیادی دارد. محققان به این نتیجه رسیده اند که شاهدانه برای افرادی که از آکنه، اگزما و تصلب شرایین رنج می برند مفید است. نتایج پژوهشی که در سال 2005در فنلاند انجام شده است نشان می دهد روغن شاهدانه به بهبود و تسکین درماتیت که همان التهاب پوست است کمک می کند.


از روغن شاهدانه در تهیه انواع محصولات زیبایی مانند کرم ها، شامپوها، موس اصلاح، بوم لب و غیره استفاده می شود. چون این ماده غذایی حاوی خواص مرطوب کنندگی است. مطلب مهم دیگر در خصوص شاهدانه میزان بالای ویتامین D موجود در آن است که برای جذب کلسیم لازم و ضروری است. این ویتامین همچنین به مرطوب و نرم بودن پوست کمک می کند.


این روغن صورت را پر تر می نماید ، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و فعالیت مهمترین آنتی اکسیدان ها را در این ناحیه افزایش می دهد ، به همین ترتیب نیز زیبای پوست را تامین می نماید. این دانه‌های ریز حاوی فیبرهایی هستند که برای سلامت قلب و سیستم گوارشی مفید هستند. خواص شاهدانه به همین جا ختم نمی‌شود. این دانه های خوشمزه به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 و امگا6 برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است.


امگا 3 ها همچنین التهاب را کاهش می‌دهند و سلامت قلب و عروق و مغز را تضمین می‌کنند. از این گذشته شاهدانه حاوی ترکیبات گیاهی به نام فیتوسترول می‌باشد که میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد. باید بدانید که شاهدانه و روغن آن حاوی چربی‌های اشباع نشده ی پُلی هستند برای همین قلب نازنین شما را در سلامت نگه می‌دارد

افراد با پوست چرب و منافذ گرفته و آلوده که از این روغن استفاده کرده اند ، به معجزه ی آن قسم می خورند . زیرا این روغن بدون افزایش چربی و ایجاد مشکل ، پوست را مرطوب و زیبا نگه می دارد. پوست های حساس هم می توانند از این روغن ملایم بهره ببرند.

بنابراین روغن شاهدانه برای انواع مختلف پوست مناسب به نظر می رسد. برخی حتی از این روغن به عنوان نرم کننده ی مو ، بدون آنکه عوارضی در پی داشته باشد ، استفاده می کنند. اگر بدنبال روغنی جدید هستید که تمام جوانب زیبایی پوست را تامین نماید ، روغن شاهدانه را امتحان کنید .روغن شاهدانه سرشار از موادی است که پوست از آنها تغذیه می کند.پوست خسته و خشک را پر تر نشان می دهد: این روغن پوست را بازسازی می کند و ظاهری جوان به پوست می بخشد.


رطوبت طولانی مدت به پوست می بخشد

اگر پوست شما در نیمه ی روز خشک و بی روح می شود، احتمالا این روغن برای حل مشکل مفید خواهد بود. استفاده منظم و طولانی مدت از روغن شاهدانه به پوست قابلیت حفظ رطوبت را می دهد.


چربی پوست را تنظیم می نماید

از آنجایی که منافذ پوست را نمی بندد، مرطوب کننده ای مناسب برای پوست چرب و با منافذ زیاد محسوب می شود. اثر آرامبخشی برای پوست دارد: برخی از حساسیت های موقت پوستی با روغن شاهدانه قابل درمان است. رطوبت موجود در این روغن با قرمزی و خارش پوست مبارزه می کند و آن را از بین می برد.

به کاهش چین و چروک روی پوست کمک می کند: روغن شاهدانه از پوست در برابرعوامل مخرب محیطی حفاظت می نماید و از این طریق میزان چین و چروک روی پوست صورت را نیز کاهش می دهد.


برای تمام انواع پوست مناسب است

شاید پوست شما چرب و با منافذی باز باشد، شاید هم خشکی بی اندازه ی پوست را تجربه می کنید. روغن شاهدانه میزان مناسبی از رطوبت را با توجه به پوست شما فراهم می آورد.


خواص روغن شاهدانه برای مو

برای موروغن شاهدانه را می توان برای زیباسازی مو مورد استفاده قرار داد. این روغن حاوی اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین و پروتئین است. همچنین این روغن برای افراد با انواع مختلف پوست و مو مفید می باشد. برخی از افراد آن را با ماری جوانا اشتباه می گیرند که این درست نیست زیرا روغن شاهدانه مجاز و قانونی است.

استفاده از روغن شاهدانه برای پوست و مو توصیه می شود.روغن شاهدانه حاوی ویتامین E است که همراه با اسیدهای چرب موجود در آن خاصیت نرم کنندگی خواهد داشت بدین معنا که مانع از دست دادن آب می شود. بعلاوه این روغن یک مرطوب کننده طبیعی است که افزایش سلامت پوست سر ، تقویت ماتریس بین سلولی و ممانعت از ازدست دادن رطوبت را منجر می شود. سالم نگه داشتن پوست سر مانع از خشکی آن شده و تحریک را در پوست سر به حداقل می رساند.استفاده از روغن شاهدانه مخصوصا در فصل زمستان توصیه می شود زیرا هوای بیرون سرد و هوای داخل خانه گرم است که این عامل سبب خشکی پوست و مو می شود.


ارزش غذایی روغن شاهدانه

روغن شاهدانه حاوی اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 و امگا9 است که استفاده از آن در پخت و پز توصیه می شود.مصرف اسیدهای چرب اشباع نشده باعث تحریک رشد مو می شوند.همچنین روغن این گیاه حاوی اسید گاما لینولئیک است که به مبارزه با خشکی مو می پردازد. روغن شاهدانه را می توان با روغن زیتون و روغن بذر کتان به میزان کم در سالاد و غذا مصرف نمود.


ارزش پروتئینی روغن شاهدانه

پروتئین با کیفیت موجود در روغن شاهدانه ظاهر مو را بهبود می بخشد.موهای ما از 97% پروتئین تشکیل شده است و روغن شاهدانه حاوی 25% پروتئین است که مصرف آن به ویژه زمانیکه مو آسیب دیده است ، باعث سلامت تارهای مو می شود.بعلاوه این پروتئین خاصیت نرم کنندگی دارد و رطوبت موجود در مو را حفظ می کند.

خطر ابتلا به مسمومیت از روغن گیاه شاهدانه بسیار کم است زیرا همه اشکال روغن کنف از سویه های غذایی دانه ای از گیاه شاهدانه وجود دارد. نویسندگان یک مطالعه در ژورنال Cannabis and Cannabinoid Research اظهار داشتند که سویه های روغن کنف مانند روغن کانابیدیول (CBD) نیست. در تولید روغن CBD از ساقه ، برگ و گل گیاه گیاه شاهدانه استفاده می شود که حاوی غلظت بیشتری از CBD است ، یکی دیگر از ترکیبات بالقوه مفید در گیاه است.

روغن دانه کنف از دانه های کوچک گیاه Cannabis sativa به دست می آید. دانه ها حاوی همان ترکیبات با گیاه نیستند ، اما هنوز هم دارای مشخصات غنی از مواد مغذی ، اسیدهای چرب و ترکیبات فعال زیستی مفید هستند.

روغن کنف تمام طیف حاوی ماده گیاهی ممکن است ترکیبات مؤثر دیگری را اضافه کند که ممکن است در مورد برخی از مشکلات سلامتی مانند التهاب کمک کند .


سلامت پوست

روغن کنف حاوی اسیدهای چرب است که می تواند برای سلامتی پوست مفید باشد.

روغن حاصل از دانه شاهدانه بسیار مغذی است و ممکن است به ویژه برای پوست مفید باشد.

ویتامین و اسیدهای چرب در این روغن ممکن است به حفظ سلامت پوست و پیشگیری از جوش کمک می کند.

مطالعه 2014 به دنبال در پروفایل چربی روغن دانه شاهدانه متوجه شد که آن غنی از روغن های سالم و اسیدهای چرب است.

فراوانی اسیدهای چرب ممکن است روغن را به عنوان یک گزینه عالی برای تغذیه پوست و محافظت از آن در برابر التهاب ، اکسیداسیون و سایر علل پیری درآورد.

نویسندگان یک بررسی در سال 2014 اظهار داشتند که کاربرد موضعی روغن بذر شاهدانه باعث تقویت پوست می شود و باعث می شود در مقابل عفونت مقاومت بهتری داشته باشید.


روش درمانی مفید برای طیف وسیعی مشکلات پوستی

اگزما

درماتیت

پسوریازیس

اگزما واریس

lichen planus ، یک بیماری التهابی پوست است


روزاسه آکنه

این مزایا احتمالاً به دلیل مقدار زیاد چربی های مفید و سایر ترکیبات مفید موجود در روغن است.


سلامت مغز

محتوای اسیدهای چرب روغن دانه شاهدانه نیز ممکن است برای مغز مفید باشد ، که به عملکرد کافی چربی های سالم نیاز دارد. روغن دانه کنف نیز سرشار از ترکیبات دیگری است که ممکن است به محافظت از مغز کمک کند.

یک مطالعه جدید در موش ها نشان داد که عصاره تخم شاهدانه حاوی این ترکیبات فعال قادر به محافظت از مغز در برابر التهاب است. نویسندگان خاطرنشان كردند كه روغن دانه شاهدانه حاوی پلی فنول است ، كه ممكن است در محافظت از مغز نقش داشته باشد.

اگرچه این نتایج اولیه امیدوارکننده به نظر می رسد ، دانشمندان برای تأیید فواید این روغن باید مطالعات لازم را در انسان انجام دهند.


سلامت قلب

مشخصات کامل مواد مغذی روغن دانه گیاه شاهدانه بدین معنی است که ممکن است برای قلب نیز مفید باشد. با این حال ، بسیاری از اطلاعات موجود در حال حاضر ناشی از مطالعات قدیمی یا تحقیقاتی است که از مدلهای حیوانی استفاده می کند.

یک مطالعه قدیمی در ژورنال Nutrition & Metabolism ، مشخصات مواد مغذی دانه های گیاه شاهدانه را نشان می دهد و می گوید که ممکن است تأثیر مثبتی بر روی موضوعات مختلف بهداشتی مانند فشار خون بالا ، آترواسکلروز و کلسترول داشته باشد.

بررسی 2014 نتیجه می گیرد که افزایش اسید آلفا لینولنیک، یکی از اسیدهای چرب موجود در روغن شاهدانه، به نظر می رسد کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی. این اسید چرب که پزشکان آنرا اسید لینولنیک می نامند نیز در روغن ماهی و روغن تخم کتان وجود دارد. با این حال ، محققان خواستار آزمایشات بالینی بیشتری برای تأیید این نتایج هستند.


روغن کنف تمام طیف از مزایای آن است

همچنین شامل ماده گیاهی است که ترکیبات اضافی مانند CBD را اضافه می کند.

اگرچه دانه های شاهدانه حاوی مقادیر کمی از این ترکیبات هستند ، اما غلظت بالاتر می تواند مزایای دیگری برای بدن به همراه آورد.


تسکین درد طبیعی

فرد می تواند از روغن گیاه شاهدانه برای تسکین درد التهاب استفاده کند.

بسیاری از افراد از روغن شاهدانه یا CBD به عنوان نوعی تسکین درد طبیعی استفاده می کنند ، به خصوص اگر درد ناشی از التهاب باشد.

کسانی که نمی خواهند داروهای بدون نسخه یا داروهای ضد درد مصرف کنند ، ممکن است برای تسکین به یک روغن شاهدانه با کیفیت بالا مراجعه کنند.

یک بررسی در سال 2018 اظهار داشت که CBD ، یکی از ترکیبات اصلی روغن کنف طیف کامل و سایر کانابینوئیدها نوید درمانی برای بسیاری از انواع درد را نشان می دهد.

با این حال ، بیشتر تحقیقات تا به امروز روی موش ها انجام شده است.

در حالی که تحقیقات فعلی نشان می دهد که CBD ممکن است یک درمان طبیعی مفید برای درد باشد ، مطالعات بیشتر در انسان می تواند به این نتایج اعتبار بیشتری دهد.


آکنه

اسیدهای چرب موجود در روغن دانه شاهدانه ممکن است به تعادل پوست و جلوگیری از التهاب ناشی از آکنه کمک کنند . افزودن CBD از ماده گیاهی ممکن است به پاکسازی آکنه نیز کمک کند.

یک مطالعه در ژورنال تحقیقات بالینی نشان داد که CBD ممکن است غدد سبوم را در افراد مبتلا به آکنه مزمن تأثیر بگذارد و منجر به کاهش تولید سبوم و به طور بالقوه در پاکسازی یا جلوگیری از برآمدگی آکنه شود.


تنش عضلانی

روغن کنف تمام طیف حاوی CBD همچنین ممکن است به استرس عمومی و تنش در عضلات کمک کند.

مانند اسیدهای چرب ، CBD دارای اثر ضد التهابی در بدن است ، که ممکن است به تسکین تنشی که بسیاری از افراد از استرس دارند و باعث بهبودی از ورزش می شود ، کمک کند.

مالیدن مقداری روغن دانه شاهدانه یا روغن شاهد کامل طیف در عضلات تنگ ممکن است به آزادسازی تنش و آرامش آنها کمک کند.


تحقیقات گوناگون و آینده

تحقیقات در مورد روغن گیاه شاهدانه به ویژه در ایالات متحده و سایر مناطق كه قوانین محدودكننده آنها را از تحقیقات كامل در مورد پتانسیل گیاهان حشیش تا اخیرا باز دارد نسبتاً جدید است.


با توجه به اینکه CBD در تعداد فزاینده ای از مناطق بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد ، تحقیقات در مورد فواید بالقوه روغن کنف طیف کامل ممکن است گسترش یابد. در نتیجه ، دانشمندان ممکن است شواهد بیشتری را برای حمایت از مزایای احتمالی گیاه یا حتی فاش کردن فواید جدید بیابند. در هر صورت ، آینده تحقیقات در مورد روغن گیاه شاهدانه امیدوار کننده به نظر می رسد.


همچنین خطر ورود THC به سیستم حتی از تخم گیاه شاهدانه نیز وجود دارد که معمولاً فاقد THC است. THC می تواند در نتیجه آلودگی با سایر مواد گیاهی موجود باشد. نتایج یک تحقیق در سال 2017 نشان می دهد که برخی مارک های تجاری بذر شاهدانه از نظر مواد غذایی می توانند غلظت THC داشته باشند که حتی 1.250 درصد بالاتر از حد قانونی است.


حصول اطمینان از اینكه روغن دانه گیاه شاهدانه از یك تولید كننده معتبر تهیه شود ، ضروری است. دانه ها و روغن باید عاری از ماده گیاهی باشد که ممکن است ترکیبات اضافی مانند THC را به آن اضافه کند

منبع : healthline

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده