بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه گیاهانی حشرات را از بین می برند؟

چه گیاهانی حشرات را از بین می برند؟

 گیاهانیکه بطور طبیعی حشرات را دور می‌کنند

بو رایحه بعضی از گیاهان و یا گلها باعث جلوگیری از شپش گیاه و پشه می شود. این گیاهان را در بسترهای باغچه یا گلدان در نزدیکی درهای جلو یا پشتی خود و یا حتی در باغ سبزیجات خود بکارید تا خرگوش ها و پشه ها از آسیب دیدن گیاهان خودداری کنند.بلکه حشرات و آفات نیز در این فصول از خانه های خود بیرون می‌آیند و ناخواسته مزاحم ما می‌شوند. سموم شیمیایی بسیاری برای از بین بردن پشه و حشرات وجود دارد اما استفاده از آنها زمانبر است و ممکن است عوارض زیادی برای سلامت ما داشته باشند. یکی از راههای طبیعی برای دفع حشرات باغچه و از بین بردن پشه در منزل، گیاهان هستند که کاشتن آنها در باغچه و یا نگهداری از آنها در منزل آفات را به طور طبیعی دور می‌کند.

روش های زیادی برای از بین بردن پشه ها، کنه ها، جوندگان و سایر آفات وجود دارد اما این راهها تنها برای یک مقطع زمانی کاربرد دارند و در طولانی مدت با از بین رفتن آثار سم، مجدد مزاحمت حشرات آغاز می‌شود. بنابراین بهترین راه به کارگیری روش های طبیعی دفع آفات است. انتخاب گیاهان برای باغچه و محوطه سازی در جلوگیری از ورود حشرات به داخل حیاط و خانه کمک می‌کند و علاوه بر زیبایی بصری، در طولانی مدت تاثیر یکسانی دارد.

 علف سیترونلا

 دانلود دموی آهنگ یادم رفت از ماکان بند + متن آهنگ مطلب مرتبط دانلود دموی آهنگ یادم رفت از ماکان بند + متن آهنگ

 یک ماده طبیعی برای ساخت اسپری های دافع آفات و حشره کش ها است. از گذشته تا کنون در بسیاری از مزارع و باغ ها از شمع، روغن و بخور روغن سیترونلا استفاده می‌کردند و از این طریق حشرات را دور می‌کردند. اما استفاده از چمن سیترونلا فواید بسیار زیادی دارد و عطر و طعم آن دافع آفات حشرات است. همچنین با کاشتن این چمن بلند در اطراف باغ خود می‌توانید از عطر خوش آن نیز لذت ببرید. با کاشتن این چمن در زیر پنجره ها و یا نزدیک درب ورودی می‌توانید از ورود حشرات به داخل خانه نیز جلوگیری کنید.

علف لیمو

 از خانواده گیاه Cymbopogon است و حاوی روغن سیترونلا است اما نباید با علف سیترونلا اشتباه گرفته شود. این چمن در گرما رشد می‌کند و تنها در یک فصل بلند می‌شود. این چمن زیبا و خوش عطر دافع آفات است و می‌توانید از آن در داخل آپارتمان نیز استفاده کنید و همزمان از عطر آن نیز لذت ببرید.

گل همیشه بهار

دارای رایحه ای قوی است که پشه ها، شپش های گیاهی، شته ها و خرگوش ها را دفع می‌کند. این گل زیبا مدت هاست که توسط کشاورزان استفاده می‌شود تا از خورده شدن محصولات میوه و سبزیجات آنها توسط آفات جلوگیری کند. این گل زیبا به نور نیاز دارد و در کنار گلهای دیگر منظره دلچسبی ایجاد می‌کند.

 گل داودی

 در دسته گل ها و سبد گلها به عنوان یک گل زیبای تزیینی استفاده می‌شود و تنوع بسیار زیادی دارد. این گل زیبا می‌تواند به شما کمک کند تا خروس، مورچه، سوسک، کنه و شپش ها را از خانه و باغچه خود دور نگه دارید. عصاره گل داوودی متشکل از Pyrethrum است، این ماده سبب کشتن بسیاری از حشرات می‌شود و درمحصولات خانگی حشره کش و شامپو مخصوص سگ ها استفاده می‌شود.

گل اطلسی

گلهای زیبا و روشن اطلسی می‌تواند بهترین محافظ برای باغ شما باشد. این گل زیبا انواع شته ها، کرم های گوجه فرنگی، آفات کدو حلوایی و انواع سوسک ها را دفع می‌کند. شیره‌ی آنها دارای رایحه ای است که حشرات را دفع می‌کند اما سبب جذب حلزون ها می‌شود ! این گلهای زیبا می‌تواند در باغ شما به زیبایی خودنمایی کند و علاوه بر دفع حشرات با گلهای خاص و رنگارنگ فضایی دلنشین برای شما خلق کند. آفتاب کامل و آبیاری هفتگی از نکات نگهداری برای شکوفا شدن گلهای اطلسی است.

اسطوخدوس

از آرامش بخش ترین گیاهان دارویی و از خانواده نعنا است که با عطر خاص خود کک ها، پشه ها و بسیاری از حشرات دیگر را دفع می‌کند. نکته جالب در مورد این گیاه این است که شیره‌ی گلهای اسطوخدوس پشه ها را دور میکند اما برگهای گیاه ممکن است سبب کشتن بعضی از آنها بشوند. محوطه سازی با این گیاه خوشبو گزینه بسیار مناسبی است و قرار دادن آن در فضای ورودی از ورود حشرات به خانه جلوگیری می‌کند.

 نعناع

این گیاه معطر برای دفع طبیعی پشه ها بسیار عالی است. پیشنهاد می‌شود که آن را در گلدانی مجزا بکارید و سپس در خاک باغچه قرار دهید زیرا نعنا رشد سریعی دارد و به سرعت تمام باغچه را از آن خود می‌کند. علاوه بر عطر خوش و خاصیت پشه زدایی، نعنا برای چای و غذاهای تازه یک چاشنی عالی محسوب می‌شود.

ریحان

 نیز یکی از سبزیجات معطر برای دور کردن پشه ها و مگسها محسوب می‌شود. این سبزی خوش طعم با عطری که از خود ساطع می‌کند پشه ها را دور می‌کند و به عنوان چاشنی در انواع غذاها استفاده می‌شود.

 پیازچه

 نیز انواع خاصی از سوسک ها و مگس ها را در باغ شما از بین می‌برد و آنها با دیدن این سبزی تند راه خود را کج می‌کنند و از جای دیگری می‌روند !

رزماری

کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت! مطلب مرتبط کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت!

عطر قوی رزماری به طور طبیعی مگس ها و پشه ها را از شما دور می‌کند. رزماری در هوای گرم و خشک بهترین رشد را دارد و نسبت به آبیاری حساس است. این گیاه خوش عطر باغ شما را در برابر آفات و پشه ها حفظ می‌کند و می‌توانید به راحتی از آن در باغچه و یا به عنوان گلدان در آشپزخانه نگهداری کنید.

علف چشمه

از قدیمی ترین گیاهان قدرتمند در زمینه دفع حشرات محسوب می‌شود. این گیاه یک ماده شیمایی در هوا منتشر می‌کند که انواع حشرات و شته ها را از خود دور می‌کند. این چمن را می‌توانید در باغ میوه، زمین زراعی، پاسیو و مکان های دیگر بکارید تا با رشد سالیانه خود گیاهان شما را از آسیب آفات و شته ها محافظت کند.

آویشن لیمویی

این گیاه مقاوم عملکرد جالبی دارد و تنها با فشار دادن برگ، یک اسانس از خود منتشر می‌کند که پشه ها را دفع می‌کند. می‌توانید این گیاه را در پاسیو، داخل آپارتمان و یا داخل باغچه بکارید و در هنگام ازدیاد پشه ها با فشار دادن برگ و یا خرد کردن آن، رایحه دفع کننده پشه را آزاد کنید.

بهترین راه برای محافظت از خانواده و محافظت از خانه خود جلوگیری از ورود آنها در وهله اول است.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده