بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اضافه کردن چای گیاهی در منوی نوشیدنی سرآشپزها

اضافه کردن چای گیاهی در منوی نوشیدنی سرآشپزها

میدانید که چای یکی از نوشیدنیهای پر مصرف است. چای فقط یک نوشیدنی نیست ، بلکه یک فرهنگ عالی با عطر ، رایحه و محتوا است.طعمهای زیادی مانند زنجبیل ، انیسون ، هل ،دارچین ، زغال اخته در جهان وجود دارد.

آیا می دانید که چای سه برابر بیشتر از قهوه در سراسر جهان مصرف می شود ، البته سهم ترکیه در این آمار بسیار زیاد است. چای هرگز محبوبیت خود را از دست نمی دهد.

اما مطمئناً برای دنیای gastronomy ، چای فقط چای سیاه نیست و چای فراز و نشیب خود را دارد. می توانید اطلاعات چای خود را با روندهای جهانی چای به روز کنید و اگر تجارت شما دارای منوی چای است ، می توانید نوآوری هایی را به آن اضافه کنید. مخلوط چای با عطرهای قوی گزینه هایی ایده آل برای کسانی است که به دنبال نوشیدنی متفاوت از قهوه یا انواع چای سنتی هستند. می توانید شاهد باشید که چای با طعم های غالب مانند دارچین ، سیب بیشترمصرف می شود.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین


ظهور چای گیاهی

تغذیه گیاهان در سراسر جهان رو به افزایش است و این روند در چای ها منعکس می شود. چای های میوه ای مانند سیب ، گل سرخ از قبل محبوب بودنند ومانند چای روبیبوس که از یک گیاه در آفریقای جنوبی تولید می شود ، به دلیل داشتن انرژی موجود ، علی رغم داشتن کافئین ، در بین پر مصرف ترین انواع چای جهان جایگاه خود را گرفته است. نوشابه چای روبیبوس ؛ همچنین با طعم هایی مانند وانیل و دارچین مناسب است. از آنجا که می توان آن را گرم و سرد نوشید، در تابستان و زمستان نیز قابل مصرف است.


چای سالم که احساس خوبی دارد

روند زندگی سالم بر جهان تأثیر می گذارد. تغذیه پروبیوتیک اهمیت ویژه ای پیدا می کند ، چایهای غنی از پروبیوتیک نیز از جمله محصولاتی است که توسط دوستداران تغذیه سالم مصرف می شود.

انواع چای که استرس را کاهش می دهد ، آرامش می بخشد و انتقال به خواب را تسهیل می کند نیز بسیار محبوب است. چای بابونه و لیموترش بهترین چای شناخته شده برای چایهای آرام کننده است. در میان آنها چای ریحان و جینسنگ هندی می توانید به آن اضافه کنید. برای مکمل انرژی ، گزینه هایی مانند چای های حاوی ویتامین ، انواع چای سبز غنی شده با طعم های مختلف و چای زردچوبه که ایمنی را تقویت می کند اغلب در سراسر دنیا ترجیح داده می شوند.


چای تخمیری کامبوجا یا چای کمبو

در منوکه اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است.این نوشیدنی خاص از تخمیر تهیه می شود ، یعنی یک چای تخمیر شده.چای کمبو دارای نوشیدنی تخمیر شده و طعم بی نظیری از مخمر است.

مزایای چای کمبو چیست؟

چای کامبو دارای خاصیت سم زدایی بالایی است.

به کبد کمک می کند تا خودش را تمیز کند.

از طریق پروبیوتیک برای دستگاه گوارش مفید است.

حاوی اسیدها و آنزیم هایی است که در شکست سلول مفید هستند.

چای تخمیری کامبوجا طی سالیان اخیر شهرت و محبوبیت بسیاری در میان طرفداران تغذیه سالم پیدا کرده است.

قدمت نوشیدن این چای در چین به قرن سوم پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد که پس از آن این نوشیدنی راه خود را به سوی روسیه، هند و ژاپن باز کرد و به یکی از نوشیدنی‌ های اصلی جنگجویان سامورایی تبدیل شد. اما نوشیدنی کامبوجا یا به قول طرفدارانش بوج از ترکیب چای سبز، سیاه یا سفید با آب، شکر و قارچ کامبوجا تهیه می‌شود. پس از ترکیب این مواد طی یک فرآیند باکتریایی و تخمیری که یک هفته طول می‌کشد، چای کامبوجا آماده می‌شود.

«کامبوجا» همیشه فهرستی طولانی از فواید سلامتی را همراه دارد. این چای که یک نوشیدنی «پروبیوتیک» است از سیستم ایمنی و گوارشی بدن حفاظت می‌کند. این نوشیدنی مفید همچنین حاوی آنزیم، اسیدهای آمینه، آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنول‌ها است. با این حال همچنان شواهد علمی اندکی درباره ادعای سالم و مغذی بودن این چای وجود دارد.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

کامبوجا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین‌های E و C،‌ بتاکاروتن و سایر کاروتنوئیدهاست. این چای مانند چای سیاه محتوی پلی‌فنول‌ها و سایر ترکیبات دارای قدرت آنتی‌اکسیدان‌ها است. اما از آنجا که چای «کامبوجا» تخمیر شده به مراتب از چای سیاه معمولی بسیار مفیدتر است. متخصصان دریافته‌اند که میزان فعالیت آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کامبوجا صد برابر بیشتر از ویتامین C و 25 برابر بیشتر از ویتامین E است. بنابراین نوشیدن آن به درمان بیماری‌های مزمن ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.

کامبوجا آهن موجود در چای سیاه را آزاد می‌کند که این مسئله به افزایش هموگلوبین خون کمک کرده و انتقال اکسیژن به بافت‌ها را افزایش می‌دهد. این نوشیدنی میزان جذب آهن بدن را از سایر سبزیجات آهنی افزایش می‌دهد.

داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی برای دل و روده سمی هستند. این داروها منجر به زخم معده می‌شوند. به عنوان مثال «ایندومتاسین» که گردش خون را مختل کرده و به بافت‌های مخاطی معده آسیب می‌رساند. تحقیقات نشان می‌دهد قارچ کامبوجا به شکل موثری زخم‌های دستگاه گوارش را درمان می‌کند.

کامبوجا به تنظیم متابولیسم کمک می‌کند. آزمایش این نوشیدنی روی حیوانات نشان می‌دهد که این چای با افزایش محدودیت کالری منجر به کاهش وزن می‌شود.کامبوجا آسیب‌هایی را که بر اثر آلودگی‌های محیطی به کلیه‌ها وارد شده رفع می‌کند و می‌تواند برای افرادی که از نارسایی کلیوی رنج می‌برند مفید باشد. این چای همچنین برای جلوگیری از انباشت توده کلسیم در کلیه‌ها مفید بوده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.چای کامبوجا حاوی میزان قابل توجهی اسید گلوکرونیک (GA) است. این اسید که به عنوان یک سم‌زدا شناخته می‌شود در بدن انسان با سمومی نظیر داروها و آلودگی‌های محیطی آمیخته شده و سپس آنها را به ترکیبات حل‌شدنی تبدیل می‌کند که بدن قادر به دفع آنهاست. نوشیدن این چای همچنین به بافت‌های بدن در مقابله با جذب سموم صنعتی کمک می‌کند.

سم‌زدایی

خواص آنتی‌اکسیدانی

انرژی‌زا

افزایش قدرت ایمنی

بهبود بیماری‌های گوارشی

جلوگیری از چاقی

درمان دیابت

سم زدایی از کلیه‌ها

بهبود عملکرد عروق

جلوگیری از تصلب شرائین


با چای سبز از نزدیکتر آشنا شوید!

چای سبز پر مصرف ترین ویکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌ های دنیا ودر آسیا قرن هاست. این یک محصول مهم طب سنتی در چین است و به دلیل فواید سلامتی این نوشیدنی بسیار محترم بوده است. امروزه به یکی از نوشیدنی های پر مصرف در مناطق مختلف جهان ، از هند و چین گرفته تا ایالات متحده و آمریکای جنوبی تبدیل شده است.

چون حاوی ترکیبات زیستی فعال بسیا‌ری از جمله پلی‌فنول‌هاست که به‌عنوان آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی در بدن عمل می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن مرتب چای سبز باعث کاهش کالری مصرفی، کاهش چربی شکمی، کاهش میزان کلسترول، کنترل قند خون و بسیاری موارد دیگر می‌شود. مطالعات همچنین نشان داده‌اند افرادی که چای سبز می‌نوشند کمتر در خطر ابتلا به سرطان پروستات، سرطان سینه و سرطان روده‌ بزرگ هستند.

انواع چای با استفاده از برگ ، ساقه ، گل و ریشه گیاهان دیگر ساخته می شود. اینها به عنوان چای گیاهی شناخته می شوند.

چای های سبز بسته به فرایندهای تولیدی و منشأ آنها ممکن است طعم گیاهی یا خاکی داشته باشند. به طور کلی ، چای سبز در مقایسه با چایهای قوی تر مانند چای سیاه نوشیدنی علفی و نرم دارد. اما طعم چای سبز می تواند از گل چمن و زمینی گرفته تا گل های گردو ، بو داده یا حتی تازه باشد. پروفایل طعم چای سبز؛ این به منطقه تولید منطقه بستگی دارد ، جایی که آب و هوا ، خاک و هوا در آن مؤثر است. به عنوان مثال ، یک چای سبز که در چین رشد می کند دارای طعم بسیار متفاوتی نسبت به گیاهانی است که در ژاپن یا آب و هوای نیمه گرمسیری رشد می کنند.

چای سبز معمولاً به رنگ زرد روشن تا سبز روشن است. چای سبز ماتا یک رنگ سبز پر جنب و جوش و غنی استثنایی است. معمولاً چای های سبز چینی در قابلمه یا بو داده پخته می شوند. اما چایهای سبز رشد یافته در ژاپن معمولاً در دماهای بالا بخار می شوند. کباب به چای سبز طعمی صاف و معطر می دهد ، در حالی که برگهای بخار شده دارای عطر و بوی گیاهی تر و گیاهی مانند هستند.


تفاوت بین چای سفید و سبز چیست؟

هر دو چای سفید و سبز از همان گیاه چای تهیه شده است. برگهای چای سفید در سن کمتری نسبت به برگهای چای سبز جمع می شوند. به همین دلیل است که برداشت آن در چند روز در بهار صورت می گیرد. با دست جمع می شود و برگ ها با دقت انتخاب می شوند. چای سبز کمی بیش از چای سفید به فرآوری نیاز دارد. چای سفید به سرعت بخار می شود و سپس خشک می شود. چای سبز تا حدی تخمیر می شود. ابتدا بخارپز می شود ، سپس با آتش ترکیب می شود و نورد می شود. از طرف دیگر ، چای سیاه کاملاً تخمیر می شود. چای سفید برای نوشیدن سبک تر است و عطر لطیفی دارد که افرادی که عادت به نوشیدن چای ندارند به راحتی می توانند آن را مصرف کنند.

چایهای سفید و سبز بیشتر آنتی اکسیدان های مفید را حفظ می کنند ، زیرا به آرامی پردازش می شوند و کاربرد زیادی ندارند. چای سفید حاوی همان نوع آنتی اکسیدان مانند چای سبز است ، اما چای سفید در مقایسه با سبز مقدار آنتی اکسیدان بالاتری دارد زیرا کمتر فرآوری می شود. این آنتی اکسیدان ها؛ مشخص شده است که دارای خواص تقویت کننده سلامتی مانند افزایش سلامت قلب ، کمک به کاهش کلسترول ، کاهش خطر ابتلا به سرطان و افزایش وزن می باشد. چای سبز نسبت کافئین نسبت به چای سفید نسبتاً بالاتر است. مشخص شده است که ماده کافئین موجود در محتوای آن به کاهش وزن کمک می کند و تأثیر مثبتی در رژیم دارد. در حالی که یک لیوان چای سفید حاوی 20 میلی گرم کافئین است ، این نسبت بین 35-45 میلی گرم در چای سبز است.


ارزشهای غذایی چای سبز

چای سبز با آنتی اکسیدان های مختلفی بسته بندی شده است و تقریباً بدون کالری و بدون قند است. یک فنجان چای سبز شیرین نشده؛ از ویتامین ها ، ترکیبات طعم دهنده ، کافئین ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها تشکیل شده است. در چای سبز؛ حاوی ویتامین های A ، B5 ، B7 ، C ، D ، E و K است. چای سبز همچنین دارای مواد معدنی مفیدی مانند منیزیم ، منگنز ، آهن ، پتاسیم و سدیم است.


چای سبز نیز دارای کافئین است. با این حال ، مقدار کافئین به اندازه چای سیاه ، قهوه و سایر منابع کافئین نیست. با این حال ، مانند هر ماده مغذی ، تصمیم گیری های اندکی می تواند بیشترین آسیب را داشته باشد. از آنجا که هنگام مصرف در دوزهای بسیار زیاد ، می تواند اثرات منفی آن بیشتر ناشی از کافئین باشد. این اثر معمولاً به عنوان آلرژی چای سبز شناخته می شود. بنابراین ، به افرادی که اثرات آلرژی دارند ، توصیه می شود که چای سبز را با دقت مصرف کنند.

خاصیت آنتی اکسیدانی چای سبز عمدتا توسط مواد مغذی مفیدی به نام پلی فنول تهیه می شود. ویتامین های C و E موجود در چای سبز نیز به خاصیت آنتی اکسیدانی آنها کمک می کند. مصرف پلی فنول در چای سبز؛ این بیماری با کاهش خطر ابتلا به سرطان ، التهاب و بیماری های قلبی همراه است. علاوه بر این مشخص شده است که مواد موجود در چای سبز از اثرات مضر اشعه جلوگیری می کند. چای می تواند چقدر مفید باشد؟


زمان ایده آل برای دم چای سبز چقدر است؟

چای سبز نوعی چای بسیار محبوب است. از آن به عنوان یک کیسه چای یا چای برگ استفاده می شود. برخلاف چای سیاه ، برگهای چای سبز غوطه ور شده در آب بیش از 90 درجه باعث ایجاد یک تلخ ناخوشایند می شوند. به عبارت دیگر ، تخلیه آب جوش در چای سبز واکنش نشان می دهد. درعوض ، باید بگذارید آب جوش بیاید و بگذارید مدتی گرم شود. باید بگذارید با انتظار 45 تا 60 ثانیه آب خنک شود. بنابراین می توانید به آب در رسیدن به دمای ایده آل برای چای سبز بین 70 تا 80 درجه کمک کنید. حتی یک اسم خاص وجود دارد که آسیایی ها برای این دما پوشیده اند ، هنگامی که حباب های بزرگی از آب ظاهر می شوند. آنها این قوام را "چشم ماهی" می نامند که برای چای سبز ایده آل است.

مدت زمان دم کردن چای سبز نیز بسیار کوتاه است. وقتی نوبت به چای سبز می رسد ، شما نمی خواهید برگ آن را به مدت طولانی در آب گرم خیس کنید. برگها به ندرت بیش از 2 دقیقه در آب نگهداری می شوند. به همین دلیل ابتدا آن را به مدت 2 دقیقه در آب خیس کنید و آن را طعم دهید و در صورت لزوم دوباره آن را 30 ثانیه دوباره دم کنید تا طعم مورد نظر شما به دست آید. شما باید این روند را 2 یا 3 بار تکرار کنید و وقتی نتیجه مورد نظر خود را گرفتید متوقف شوید. زیرا اگر مدت طولانی است که چای سبز دم میکنید ، درد بیش از حد ممکن است به عطر کم و طعم کمتر متعادل منجر شود. به یادداشته باشید،زمان تزریق باید با دمای آب متعادل شود.هرچه دما کمتر باشد ، چای طولانی تر می شود.


دستور العمل هایی که می توان با چای سبز تهیه کرد

با طعم خوشمزه و فواید بسیار آن ، تنها راه مصرف چای سبز که قلب شما را جلب کرده است ، نوشیدن آن داغ نیست. شما می توانید دستور تهیه چای سرد فوق العاده را با این گیاه خاص تهیه کنید ، از آن در وعده های غذایی یا دسر استفاده کنید. در اینجا چند نکته کوچک وجود دارد که به شما الهام می بخشند .

شما می توانید انواع چای سرد را تهیه کنید: چای سبز ، همراه با آب مرکبات تازه فشرده شده و برگ های عسل و نعناع ، به یک چای یخ زده و با طراوت عالی تبدیل می شود. بعد از خنک کردن چای سبز شما دم کرده ، می توانید نوشیدنی های خوشمزه تابستانی را با مخلوط کردن آن با آب میوه های شیرین مانند آناناس ، هندوانه و هلو تهیه کنید.

شما می توانید اسموتی چای سبز درست کنید: می توانید با دم کردن چای سبز کمی تندتر از قوام طبیعی آن و خنک کردن آن ، صابون های خوشمزه تهیه کنید. کافی است چای سبز اضافه شده به موز و بستنی را با کمک مخلوط کن صاف کنید. در صورت تمایل می توانید با استفاده از ماست به جای بستنی ، طعم سبک تری به دست آورید.

می توانید آن را به سوپ ها اضافه کنید: چای سبز؛ رایحه ای نرم و متعادل را به سوپ ها ، خورش ها و سس ها اضافه می کند. تنها کاری که باید انجام دهید گرم کردن آبگوشت ، خامه یا مایع سبزیجات است و از چای آن هم مانند آب استفاده کنید.

می توانید از آن با پودر کردن استفاده کنید: برای خرد کردن چای می توانید از قهوه یا چرخ ادویه استفاده کنید. سپس می توانید آن را مستقیماً در سس ها ، مواد لعاب یا پخته اضافه کنید. با این روش دیگر نیازی به تولید آبجو یا پردازش دیگر نیست!

می توانید مخلوطی از ادویه ها را تهیه کنید: می توانید چای سبز ریز را با سایر ادویه ها مخلوط کنید. می توانید از آن برای برشته کردن محصولاتی مانند فندق ، بادام زمینی استفاده کنید ، یا می توانید با پاشیدن ماهی ها بعد از پخت و پز ، طعم خاصی بدست آورید.

می توانید آب موجود در دستور العمل ها را با چای جایگزین کنید: این ساده ترین روش پخت و پز با چای است. در هر دستور العمل ، می توانید چای سبز را برای مقداری یا تمام آب دم کرده و چای سرد را در دمای اتاق اضافه کنید. اگر از تکنیک های مناسب استفاده می کنید ،


چای قاصدک نوشیدنی طبیعی

این گیاه در فرهنگ‌های مختلف، دو نوع چای قاصدک وجود دارد که یکی از آنها از دم‌کردن برگ‌های قاصدک و دیگری از ریشه‌های حرارت‌ دیده تهیه می‌شود. هر دوی این چای‌ها سالم‌اند و می‌توانند استفاده‌های مختلفی داشته باشند. در بسیاری از فرهنگ‌ها از ریشه‌ قاصدک به‌عنوان دارویی برای کبد استفاده می‌شود. براساس مطالعات اولیه این ویژگی به‌خاطر توانایی ریشه‌ قاصدک در افزایش جریان صفرا است. درنتیجه ریشه‌ قاصدک می‌تواند به سم‌زدایی کبد، درمان مشکلات چشم و پوست و بهبود علائم بیماری‌های کبد کمک کند.

کمک به دفع آب اضافی از بدن

کمک به سلامت کبد

جایگزین طبیعی قهوه

شباهت‌های قاصدک و داروهای لاغری

تسکین ناراحتی‌های گوارشی

خاصیت ضدسرطان

عوارض جانبی احتمالی


پیشگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری

چای ریشه‌ قاصدک می‌تواند تأثیرات مثبتی بر دستگاه گوارش داشته باشد. البته بیشتر تأثیرات براساس احساس مصرف‌کننده بوده و هنوز آزمایشات علمی در رد یا تأیید آن صورت نگرفته است. از قاصدک به‌طور تاریخی در کاهش اشتها، تسکین ناراحتی‌های گوارشی خفیف و بهبود یبوست استفاده می‌شده است.

خواص قاصدک در مبارزه با سرطان بررسی و نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای حاصل شده است. عصاره‌ ریشه‌ قاصدک توانست بدون تأثیر بر سلول‌های غیرسرطانی موجب مرگ سلول‌های سرطانی ملانوما توموری با منشأ سلول‌های ملانین‌دار بشود. مطالعه‌ی دیگری تأثیر مشابهی را بر سلول‌های سرطانی لوزالمعده نشان داد. بااینکه تأثیر ضدسرطان قاصدک هنوز به‌خوبی مطالعه نشده است، ولی نتایج فعلی امیدبخش است.

ریشه و برگ قاصدک به‌همراه گیاه دیگری به‌ نام انگور خرس یا آقطی سیاه می‌تواند از عفونت‌های دستگاه ادراری جلوگیری کند. به‌نظر می‌رسد دلیل تأثیرگذاری این ترکیب به‌خاطر خاصیت ضدباکتری انگور خرس و خاصیت ادرارآور قاصدک باشد.

قاصدک برای بیشتر افراد بی‌خطر است. بااین‌حال لمس‌کردن یا خوردن قاصدک ممکن است باعث بروز واکنش‌های آلرژیک در برخی افراد بشود. همچنین قاصدک با برخی داروها مانند داروهای ادرارآور، لیتیوم و سیپروفلوکساسین نوعی آنتی‌بیوتیک تداخل دارد. اگر از دارویی استفاده می‌کنید، قبل از مصرف چای قاصدک با پزشک مشورت کنید.

برای تهیه چای قاصدک باید آن را پاک کرده، با آب جوش ترکیب کرده و بگذارید دم بکشد.

 فقط مطمئن شوید قاصدک قبل از برداشت درمعرض مواد شیمیایی نبوده است. همچنین بهتر است تا گیاه را در زمان جوانی برداشت کنید. پس از پاک‌کردن و آماده‌سازی گیاه، آب جوش را روی برگ‌ها یا ریشه‌ی حرارت‌دیده‌ی قاصدک بریزید، بگذارید دم بکشد، تفاله‌ها را صاف کنید و از مصرف چای قاصدک لذت ببرید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده