بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 ماده برتر با خواص دارویی

 10 ماده برتر با خواص دارویی

ادویه‌جات برای طعم غذا و همین طور سلامتی اهمیت زیادی دارند. برای این که به اهمیت آنها پی ببرید، عطر و طعم ادویه جات، به همراه خواص و فواید شگفت انگیز آنها، باعث شده است تا مردم بومی هر منطقه، بر اساس ویژگی های جغرافیایی و اقلیمی و مزاج بدن ساکنین منطقه خود، از ترکیب مخصوصی از ادویه جات در تهیه خوراک خود استفاده کنند.

برخی از انواع ادویه نیز، در پخت و تهیه اکثر غذاها به کار می روند و شاید بسیاری از ما بدون آنکه بدانیم،

درسالهای اخیر علاقه زیادی به غذاهای فوق العاده ، سازگار با مواد غذایی وگیاهان دارویی مشاهده شده است زیرا ما درباره خواص و فوائد مواد غذایی آگاهتر می شویم که چگونه آنچه می خوریم و جذب بدن می شود و چگونه این تغییرات بر سلامت جسمی و روانی ما تأثیر می گذارد.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

در واقع یک زمینه علمی در حال گسترش به نام nutgenomics وجود دارد ، که بررسی می کند چگونه مواد غذایی در ژن تأثیر می گذارد و یا به سلامتی یا بیماری کمک می کند و چگونه یک رژیم غذایی سالم برای جلوگیری و کاهش بیماری های مزمن مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه نباید تعجب آور باشد که بسیاری از مواد غذایی و مواد تشکیل دهنده ، که شما ممکن است هر روز از آنها استفاده کنید ، حاوی ترکیبات خاصی است که به آنها خاصیت دارویی می دهد، که می تواند در برابر بیماری ها محافظت کرده و به کاهش سرعت پیری کمک کنند. در اینجا لیستی از برخی منابع مورد علاقه ما در باره گیاهان دارویی وجود دارد .

زردچوبه

هزاران سال در هند و آسیای جنوب شرقی آسیا به عنوان ادویه و گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. ترکیبات فعال زیستی در زردچوبه وجود دارد که به کورکومینوئیدها معروف است و یکی از آنها که به دلیل خاصیت و فواید دارویی آن مورد مطالعه قرار گرفته است ، کورکومین نام دارد.

قدرتمندترین جنبه کورکومین این است که دارای خواص ضد التهابی و ضد آرتریتی است. به نظر می رسد که یک فرم بسیار زیستی کورکومین در کاهش علائم آرتریت روماتوئید نسبت به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مؤثر است.

از خاصیت‌های اصلی زردچوبه کاهش التهاب است. زردچوبه یکی از ادویه‌های اصلی مردم هند است که تقریباً در تمامی غذاهای آنها یافت می‌شود.شاید به همین دلیل است که مردم هند نسبت به کشورهای غربی، به خصوص آمریکا کمتر به بیماری‌های مزمن مبتلا می‌شوند.

خاصیت درمانی زردچوبه ناشی از ماده فعال تشکیل‌دهنده آن به نام کورکومین است که این ترکیب قوی و متنوع سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و خاصیت ضدالتهابی دارد و تقریباً برای سلامت تمام اعضاء بدن مفید است.

زردچوبه از اکسیداسیون و در نتیجه التهاب مزمن جلوگیری می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کورکومین موجود در زردچوبه در مقایسه با داروهای ضدالتهابی و ضددرد مؤثرتر است و البته مصرف آن هیچ عارضه جانبی ندارد.

داروی تاموکسی‌فن از جمله داروهایی است که برای جلوگیری از گسترش و عود سرطان سینه تجویز می‌شود.

براساس پژوهش‌ها، تأثیر کورکومین در کاهش درد و التهاب بیش از تاثیر داروی آسپرین و ایبوپروفن، و درکاهش سلول‌های سرطانی بیش از بسیاری از داروها است.

زردچوبه تنها منبع خوراکی کورکومین است که به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

زردچوبه در درمان و پیشگیری از بیماری‌های زیر مؤثر است:

آسم، سرطان، کلسترول خون افزایش یافته، آکنه، آلرژی، آلزایمر، آرتریت، کولیت (التهاب روده)، فیبروز، افسردگی، درماتیت، دیابت نوع 2، اگزما، عفونت چشم، نفخ شکم، بیماری‌های کیسه صفرا، نقرس، بیماری قلبی، بیماری‌های لثه، نفخ شکم، بیماری‌های کیسه صفرا، نقرس، بیماری‌های لثه، فشار خون بالا، خارش، بیماری‌های کبدی، چاقی، درد، سکته، زخم، پسوریازیس و بثورات جلدی.

فقط به یاد داشته باشید که همیشه فلفل سیاه را با آن ، که حاوی پیپیرین است ، مصرف کنید ، زیرا کورکومین به مقدار ضعیفی در جریان خون جذب می شود.هنگام استفاده از مکمل ها با دوز بالا ، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند باید مراقب باشند زیرا زردچوبه ممکن است در داروهای ضد انعقادی ، غیر استروئیدی و ضد التهابی اختلال ایجاد کند.

زنجبیل

یکی دیگر از گیاهان دارویی است که دارای سابقه بسیار طولانی در استفاده از آن به عنوان داروی سنتی و جایگزین برای کمک به هضم ، کاهش تهوع یا کمک به مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا است. می توانید آن را به اشکال بیشماری مانند تازه ، خشک ، ترشی ، نگهداری و پودر پیدا کنید.

اصلی ترین ترکیب بیولوژیکی که از خواص دارویی آن مسئول است ، زنجبیل است که یکی از روغنهای طبیعی موجود در این ریشه است.

رایج ترین و شناخته شده ترین استفاده از زنجبیل ، توانایی آن در کاهش علائم تهوع و استفراغ به لطف مضر بودن آن است (می تواند گاز روده را از بین ببرد و بیرون بکشد) و خاصیت ضد اسپاسم دارد. معمولاً زنجبیل برای جلوگیری از صرع ، بیماری صبحگاهی در دوران بارداری توصیه می شود و ممکن است بعد از انجام عمل جراحی یا شیمی درمانی ، حالت تهوع و استفراغ را نیز کاهش دهد.

اما خاصیت اصلی زنجبیل ضد التهاب است ، که دقیقاً مانند زردچوبه می تواند در مدیریت و کاهش درد آرتریت و کاهش مصرف داروهای ضد درد موثر باشد.

به گزارش عصاره زنجبیل ، اثرات ضد التهابی ضد درد و قوی دارد و روغن زنجبیل که به صورت خوراکی تجویز می شود می تواند باعث کاهش چشمگیر تورم مفصل شود. ترکیبی از زنجبیل ، ماستیک ، دارچین و روغن کنجد ، در صورت استفاده موضعی می تواند باعث کاهش درد و سفتی در بیماران مبتلا به آرتروز شود.

قارچ

چندین گونه قارچ مدتهاست که در سراسر آسیا برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا معروف است که دارای خواص درمانی مختلفی است. بسیاری از مطالعات علمی کاربردهای سنتی را تأیید کرده و مزایای سلامتی آنها را نشان داده اند که شامل خواص آنتی اکسیدانی و ضد فشار خون ، محافظت از کبد ، ضد التهاب ، ضد ویروسی و ضد میکروبی است.

مانند ریزشی ، چاگا ، میتاک و منیزل شیر باعث تحریک ماکروفاژها و افزایش سطح فاکتور نکروز توموری و اینترلوکین ها (هر دو ترکیب ضد التهابی) و همچنین لنفوسیت های T و B می شوند. به عنوان مثال ، قارچ shititake به افزایش سلولهای T ، سلولهای T- کشنده طبیعی و سطح سایتوکاینهای ضد التهابی معروف است. به علاوه ، به نظر می رسد آنها عملکرد ورزشی را بهبود می بخشند و اکسیژن رسانی به خون را تقویت می کنند ، بنابراین قهوه قارچ قارچ می تواند یک نوشیدنی ایده آل قبل یا بعد از تمرین شما باشد.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

انتخاب قارچ های ارگانیک مهم است ، زیرا آنها همه چیز را از خاکی که در آن رشد می کنند ، مانند فلزات سنگین ، آلاینده های هوا و آب جذب و متمرکز می کنند.

سیر

این گیاه نه تنها خوشمزه ترین عطر و طعم را به وعده های غذایی شما اضافه نمی کند ، بلکه دارای خواص درمانی بسیار خوبی نیز هست ، از زمان های بسیار قدیم شناخته شده است.

بیشتر اثرات سلامتی بر اثر یکی از ترکیبات گوگرد ایجاد می شود که یک میخک سیر خرد شده ، خرد شده یا جویده می شود. این ترکیب با نام آلیسین شناخته می شود ، همان ماده معطر و بوی تند.

حتی اگر ما فقط سیر بخوریم ، آلیسین می تواند از دستگاه گوارش سفر کند و اثرات بیولوژیکی قوی آن را در کل بدن اعمال کند.

مکمل های سیر برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شناخته شده است و مکمل روزانه عصاره سیر می تواند باعث کاهش تعداد و طول سرماخوردگی و بروز آنفولانزا شود.

برخی مطالعات همچنین دریافتند که مکمل سیر تأثیر مثبتی در کاهش فشار خون در مبتلایان به فشار خون دارد. مطمئناً با مصرف تازه سیر این اثر به سختی حاصل می شود ، بنابراین باید به صورت عصاره تجویز شود. به همین دلیل ، افرادی که در حال حاضر داروهای فشار خون بالا و ضد انعقاد خون دیگری مصرف می کنند ، باید با مکمل سیر بسیار مراقب باشند.

همچنین به دلیل خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی ، از سیر برای بهبود عفونت کاندیدا استفاده می شود و روغن سیر را می توان در پوست یا ناخن ها برای درمان عفونت های قارچی استفاده کرد. چرا روزانه سیب خود را نخواهید داشت و یک روز میخک را به آن اضافه می کنید تا پزشک دور شود؟ آن را در سس سالاد یا سس ها تازه بزنید و آن را به سوپ ها و سبزیجات بو داده اضافه کنید.

دارچین

این ادویه خوشمزه و شیرین نه تنها بهترین ماده خوش طعم و بو برای افزودن به شکلات داغ ، کلوچه ها ، دسرها و چای ها است ، بلکه با انواع ترکیبات آنتی اکسیدانی محافظ و دارای خاصیت ضد التهابی نیز همراه است.

کاهش التهاب بدان معنی است که روغن و عصاره دارچین در صورت دردهای مزمن مانند میگرن و آرتروز می تواند مفید باشد ، زیرا دارچین می تواند گردش خون را تقویت کند ، که این امر به تحریک و فشار گردش خون به اعصاب و مفاصل کمک می کند.

چه به عنوان چای ، روغن یا عصاره آن استفاده شود ، دارچین حاوی مقادیر زیادی از ترکیب فعال بنام سینامالدئید ، ترکیبات دارای خواص دارویی است. در حقیقت ، این ادویه به شکل مکمل غلیظ کاملاً شناخته شده است که با بهبود مقاومت به انسولین ، در مدیریت قند خون کمک می کند.

از خواص اصلی دارچین تنظیم و کنترل قندخون است.

این ادویه خوشمزه که بیشتر آشپزها از آن در تهیه دسرها و شیرینی‌ها استفاده می‌کنند، به کنترل قندخون کمک می‌کند و شاید یکی از دلایل افزایش مبتلایان به بیماری دیابت در آمریکا عدم استفاده کافی از این ادویه باشد.

در دو دهه گذشته تعداد مبتلایان به دیابت دو برابر شده است.

مطالعات نشان می‌دهند که دارچین نقش مهمی در کنترل قندخون و دیگر بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

دیابت و تصلب شرائین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی را شش برابر افزایش می‌دهد، ولی خوشبختانه با تغییر در شیوه زندگی می‌توان از روند ابتلا و پیشرفت بیماری دیابت پیشگیری کرد.

در مطالعه‌ای در ایالات متحده، 109 بیمار مبتلا به دیابت مورد بررسی قرار گرفتند.

در این مطالعه افرادی که روزانه 1 گرم دارچین مصرف می‌کردند، پس از سه ماه، مقدار هموگلوبین A1C خون آنها 83 درصد کاهش یافته و در 7 درصد از آنها بیماری کنترل شده و در 1 درصد از آنها بهبودی حاصل شد.

دارچین همچون انسولین عمل می‌کند. این ماده موجب تحریک گیرنده‌های چربی و سلول‌های عضلانی می‌شود و قند اضافی را از خون خارج و در سلول‌ها ذخیره می‌کند و این درست همان کاری است که انسولین انجام می‌دهد.

دارچین از ابتلا به بیماری‌های زیر پیشگیری و آنها را درمان می‌کند:

سرطان، کلسترول خون افزایش یافته، مسمومیت غذایی، بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا، سکته، زخم عفونت‌های قارچی واژن، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و مقاومت به انسولین.

پودر دارچین پس از چند ماه عطر خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین بهتر است چوب آن را بخرید و هرگاه به آن نیاز دارید، آن را آسیاب کنید. دارچین سری‌لانکا بهترین دارچین جهان شناخته شده است.

دارچین به طور مستقیم روی سلولهای ماهیچه ای کار می کند و آنها را مجبور می کند قند را از جریان خون خارج کنند ، جایی که با دخالت آنزیم های گوارشی متعددی که باعث کند شدن کربوهیدرات ها در دستگاه گوارش می شوند ، به انرژی تبدیل می شوند. بعلاوه ، دارچین در مبارزه با عناصر قارچی ، باکتریایی و ویروسی در مواد غذایی اثبات شده است ، و در داروهای آیرودزیک برای بهبود مشکلات احتقان ریه استفاده می شود ، زیرا به پاکسازی مخاط و ترغیب گردش خون کمک می کند.

باز هم ، اثرات دارویی با دوز قابل مشاهده ای وجود دارد که احتمالاً بالاتر از میزان مصرف روزانه شما است ، اما تهیه این ادویه بخشی از وعده های غذایی با افزودن آن به غذاهای شیرین و خوش طعم ، هم کام و هم سلامتی شما را خوشحال می کند.

میخک

یکی دیگر از ادویه های معطر است که می تواند برای اضافه کردن عطر و طعم به خورش و کباب ، بلکه برای ایجاد یک ادویه فصلی به کلوچه ها و کیک ها کمک کند. این یک جزء پخت و پز در هند است ، جایی که داروی آیرودزیک سنتی از آن برای کیفیت داروهای قدرتمند خود مانند ضد قارچ ، ضد باکتری ، ضد عفونی کننده و ضد درد استفاده می کند. نشان داده شده است که روغن اسانس میخک دارای خواص ضد میکروبی ، متوقف کردن رشد و کشته شدن انواع متفاوتی از باکتری ها و همچنین تقویت سلامت دهان است.

یکی دیگر از ادویه های معطر است که می تواند برای اضافه کردن عطر و طعم به خورش و کباب ، بلکه برای ایجاد یک ادویه فصلی به کلوچه ها و کیک ها کمک کند. این یک جزء پخت و پز در هند است ، جایی که داروی آیرودزیک سنتی از آن برای کیفیت داروهای قدرتمند خود مانند ضد قارچ ، ضد باکتری ، ضد عفونی کننده و ضد درد استفاده می کند. نشان داده شده است که روغن اسانس میخک دارای خواص ضد میکروبی ، متوقف کردن رشد و کشته شدن انواع متفاوتی از باکتری ها و همچنین تقویت سلامت دهان است.

كاهش درد دندان ، كاملاً مناسب است ، فقط با كمك كردن مقداری روغن ميخک روی توپ پنبه و قرار دادن آن بر روی دندان درد.

چای میخک به عنوان یک داروی آیروداتیک برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا و بهبود علائم گلودرد ، به همراه رفع استفراغ ، مشکلات معده ، گاز و اسهال با آرامش بخش لثه و ماهیچه ها تهیه می شود. بعلاوه ، به عنوان یک درمان موضعی ، روغن میخک را می توان به موهای زائد ماساژ اضافه کرد تا ماهیچه های درد را تسکین دهد و درد آرتریت و روماتیسمی را کاهش دهد.


جینسنگ

قرنهاست که در طب چینی مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا تصور می شود یک تونیک عمومی برای ارتقاء نشاط ، سلامتی و ماندگاری است. جینسنگ دو نوع اصلی وجود دارد: جینسنگ آسیایی یا کره ای (جینسنگ پاناکس) و جینسنگ آمریکایی که فواید مختلفی دارند ، اما در طب سنتی چینی جینسنگ آمریکایی با ارزش و قدرت کمتری در نظر گرفته می شود.

ماده اصلی فعال مسئول اقدامات دارویی آن ، جینسینوزیدها نامیده می شوند که به نظر می رسد با هدف قرار دادن مسیرهایی در سیستم ایمنی بدن که می تواند التهاب را کاهش دهد ، اثرات ضد التهابی دارند.

جینسنگ معمولاً برای سیستم عصبی تحریک می شود و تمرکز و تمرکز را بهبود می بخشد ، اما مقدار بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی ممکن است تجمع پلاک و رادیکال های آزاد در مغز را نیز کاهش دهد ، که می تواند خطر بروز اختلالات شناختی را کاهش دهد.

مطالعات کمی حاکی از آن است که جینسنگ نیز برای مدیریت شرایط دیابتی مفید بوده است ، زیرا جینسینوزیدها با تأثیر بر تولید انسولین در لوزالمعده و بهبود مقاومت به انسولین ممکن است سطح گلوکز خون را تثبیت کنند.

مثل همیشه ، با احتیاط زیاد با دوز بالای عصاره ریشه جینسنگ ، احتیاط لازم است زیرا می تواند اثرات فشار خون ، دیابت و داروهای قلبی را تغییر دهد و همچنین خطر خونریزی را هنگام مصرف رقیق کننده خون افزایش دهد ، بنابراین همیشه با پزشک مشورت کنید.

از قبل یا متخصص تغذیه رسوراترول Resveratrol یک ترکیب گیاهی است که در غذاهایی مانند انگور ، شراب قرمز و انواع توت ها یافت می شود که بیشتر در پوست و دانه های این میوه ها متمرکز است.

این گیاه به دلیل غلظت بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است و در محافظت از عملکرد مغز و کاهش فشار خون مفید است ، دارای خواص دارویی مانند محافظت از قلبی ، کاهش رادیکالهای آزاد و مهار COX و هیدروپراکسیداز (آنزیمهای درگیر در التهاب) می باشد

جینسنگ قرنهاست که در طب چینی مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا تصور می شود یک تونیک عمومی برای ارتقاء نشاط ، سلامتی و ماندگاری است. جینسنگ دو نوع اصلی وجود دارد: جینسنگ آسیایی یا کره ای (جینسنگ پاناکس) و جینسنگ آمریکایی که فواید مختلفی دارند ، اما در طب سنتی چینی جینسنگ آمریکایی با ارزش و قدرت کمتری در نظر گرفته می شود.

ماده اصلی فعال مسئول اقدامات دارویی آن ، جینسینوزیدها نامیده می شوند که به نظر می رسد با هدف قرار دادن مسیرهایی در سیستم ایمنی بدن که می تواند التهاب را کاهش دهد ، اثرات ضد التهابی دارند.

جینسنگ معمولاً برای سیستم عصبی تحریک می شود و تمرکز و تمرکز را بهبود می بخشد ، اما مقدار بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی ممکن است تجمع پلاک و رادیکال های آزاد در مغز را نیز کاهش دهد ، که می تواند خطر بروز اختلالات شناختی را کاهش دهد.

مطالعات کمی حاکی از آن است که جینسنگ نیز برای مدیریت شرایط دیابتی مفید بوده است ، زیرا جینسینوزیدها با تأثیر بر تولید انسولین در لوزالمعده و بهبود مقاومت به انسولین ممکن است سطح گلوکز خون را تثبیت کنند.

مثل همیشه ، با احتیاط زیاد با دوز بالای عصاره ریشه جینسنگ ، احتیاط لازم است زیرا می تواند اثرات فشار خون ، دیابت و داروهای قلبی را تغییر دهد و همچنین خطر خونریزی را هنگام مصرف رقیق کننده خون افزایش دهد ، بنابراین همیشه با پزشک مشورت کنید. از قبل یا متخصص تغذیه

رسوراترول

Resveratrol یک ترکیب گیاهی است که در غذاهایی مانند انگور ، شراب قرمز و انواع توت ها یافت می شود که بیشتر در پوست و دانه های این میوه ها متمرکز است.

این گیاه به دلیل غلظت بالای ترکیبات آنتی اکسیدانی بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است و در محافظت از عملکرد مغز و کاهش فشار خون مفید است ، دارای خواص دارویی مانند محافظت از قلبی ، کاهش رادیکالهای آزاد و مهار COX و هیدروپراکسیداز (آنزیمهای درگیر در التهاب) می باشد. مسیرها)

فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی رسوراترول ممکن است با تداخل در ذرات پروتئین به نام بتا آمیلوئیدها که برای تشکیل پلاک ها استفاده می شوند ، کاهش سرعت شناختی مرتبط با سن را کاهش دهد و به جلوگیری از آسیب رساندن به سلولهای مغزی کمک می کند.

اما این خصوصیات آنتی اکسیدانی همچنین باعث می شود که رسوراترول کمک شایانی در مدیریت فشار خون کند ، زیرا به نظر می رسد می توان تولید نیتریک اکسید را افزایش داد ، ترکیبی که باعث آرامش عروق خونی می شود. فشار خون سیستولیک به طور معمول با افزایش سفت شدن شریان ها افزایش می یابد.همانطور که مدیترانه ای ها می گویند ، لذت بردن از شراب قرمز در حد اعتدال و وعده های غذایی ممکن است چنین ایده بدی نباشد.

روغن درخت چای

حتی اگر این روغن به عنوان یک ماده غذایی قابل استفاده نباشد ، هنگام خوردن بسیار سمی است ، اما می تواند به عنوان یک درمان موضعی از آن استفاده شود. روغن درخت چای حاوی تعدادی ترکیب به نام terpinens است که نشان داده شده است برخی باکتری ها ، ویروس ها و قارچ ها را از بین می برد.

این یک درمان مناسب برای عفونت های قارچی ناخن با استفاده از چند قطره روغن درخت چای به تنهایی یا مخلوط کردن با مقدار مساوی روغن نارگیل است.

همین خاصیت ها برای درمان شرایط باکتریایی و قارچی پوست ، جلوگیری از عفونت و تحریک ساختار پوست و بهبود زخم ، آن را بسیار عالی می کند. مطالعات متعددی نشان داده اند که به کاهش مقدار و شدت کلی آکنه کمک می کند و همچنین می تواند به تسکین پوست ملتهب ناشی از درماتیت تماسی کمک کند و علائم درد را کاهش می دهد.

به علاوه ، اگر دوست دارید از روشهای تمیز کردن طبیعی استفاده کنید ، به لطف توانایی ضد میکروبی آن ، می توانید از آن برای ایجاد محصولات تمیز کننده خانگی خود نیز استفاده کنید.

غذاهای پروبیوتیک

پروبیوتیک ها در سالهای اخیر و با دلایل خوبی شاهد افزایش محبوبیت زیادی بوده اند. به نظر می رسد غذاهایی مانند سبزیجات تخمیر شده ، کفیر آب ، کوفتیر و ترشی برای هضم بهینه مفید هستند ، اما خاصیت دارویی پروبیوتیکها فراتر از این است.

در واقع ، شرایط بسیار زیادی دلایل اصلی آنها در سلامت ضعف روده از جمله عدم تعادل تیروئید ، خستگی مزمن ، درد مفاصل ، مشکلات پوستی ، اضطراب ، افسردگی یا حساسیت های غذایی است ، زیرا میکروب های روده نیز در سیستم ایمنی و فرآیندهای التهابی نقش دارند. عملکرد شناختی و تولید انتقال دهنده های عصبی نیز هست.

تغییر در تعادل بین ایمنی روده و میکروبیوم ممکن است تعادل سیتوکین های التهابی و ضد التهابی را تغییر داده و باعث افزایش التهاب سیستمیک و در نتیجه عملکرد سیستم ایمنی بدن شود.

ثابت شده است که پروبیوتیک با استفاده از خوراکی یا استفاده موضعی از آنها برای سلامت پوست ، بهبود اگزمای آتوپیک ، بهبود زخم و زخم و ساختار پوست نیز مفید است.

اخیراً بیشترین توجه به ارتباط روده و مغز از طریق عصب واگ صورت گرفته است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد تغییرات در میکروبیوم روده می تواند به دلیل این ارتباط محور روده و مغز بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد ، به این معنی که مدولاسیون آن می تواند یک راه حل درمانی بالقوه برای کمک به اختلالات مانند اضطراب و افسردگی باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده