مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مراقبت از گیاه Fuchsia: مراقبت از فوشیا ( گل گوشواره )

مراقبت از گیاه Fuchsia: مراقبت از فوشیا ( گل گوشواره )

گل فوشیا یک گل زیبا و عجیب و غریب با رنگ های چشمگیر دو رنگ است. گل فوشیا به گل آویز، گل زنگوله‌ای و گل گوشواره‌ای نیز معروف است، جز گیاهان گل‌دار می‌باشد. نام علمی گل فوشیا Fuchsia می‌باشد. گل فوشیا دارای گل‌هایی به رنگ قرمز، ارغوانی و صورتی می‌باشد. گل فوشیا گیاه حساسی هست و اگر شرایط برایتان فراهم نشود گل‌ های آن می‌ریزد و در نهایت خشک می‌شود.

بسیاری از باغداران و علاقه مندان به گیاهان مطمئن نیستند که چگونه در طول زمستان به طور صحیح از گیاهان فوشیا خود مراقبت کنند ، و گاهی اوقات مردم هنگام رفتن سرما گل ها را از گلخانه بیرون در هوای آزاد می آورند اگر مراقبت های مناسب را انجام دهید ، آنها می توانند سال به سال رشدشان بیشتر و پرتر شوند. قبل از کنار گذاشتن گیاه زیبای خود ، در زیر بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه زمستان گل های Fuchsia خود را زمستان بزنید تا دوباره برگردد.

فوشیا گیاهی است از خانواده‌ گل مغربی با نام علمی fuchsia این گل در ایران به گل آویز ، گل حافظی و گل گوشواره ای معروف است این گیاه به خاطر شکل و نوع گل و رنگ آمیزی بی نظیر در دنیا بسیار پر طرفدار می‌باشد.

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما

ساقه‌های بلند و باریک به طوری که در اثر وزن خوشه‌های گل به طرف پائین خم می‌شود، گلهای زیبا و آویزان و یا صورتی و یا قرمز رنگان نه تنها در گلخانه و اتاق بلکه سایبان و سر در منازل را نیز زینت می‌دهد.

با پیشرفت علم و اصلاح نباتات هیبریدهای جدید و زیبا و البته مقاوم به گرما و سرما بدست آمده است. موقعی در معرض فروش قرار می‌گیرد که گل‌ها باز شوند ولی پس از مدتی کم عمر گل تمام شده و به علت عدم آشنایی با عادت گلدهی گلدان رابدور می اندازند و پس از اتمام دوران گلدهی باید جوانه‌ها انتهای را مرتب هرس نموده تا گیاه برای سال آینده خود را آماده نماید از نکات قابل توجه این است که این گیاه بسیار مورد توجه مرغ مگس خوار می‌باشد این پرنده هنگام مهاجرت به خاطر منقار بلند خود از گیاهان مناطق بومی تغذیه می کند. گل‌ها روی شاخه‌ای سال جدید رشد می‌کنند بنابراین گلدهی در تابستان می‌باشد.


نیازهای گل فوشیا

نور: به نور کافی و زیاد احتیاج دارد، آفتاب را تحمل می‌نماید، مواظب اشعه‌ی مستقیم آفتاب در وسط روز باشید

دما: اگرچه در تابستان 18 درجه را تحمل می‌کند، ولی بهترین دما در این فصل 16 است، در درجات بالا تأمین رطوبت را فراموش نکنید. درجه حرارت مطلوب در زمستان به علت نیاز سرمایی دوران استراحت 10درجه توصیه می‌شود.

آبیاری: در تابستان هفته‌ای دو بار و در بهار هفته‌ای یک بار آبیاری نمایید. بعد از شروع گلدهی آبیاری را کاهش دهید و اجازه بدهید تا سطح خاک خشک شود، سپس آبیاری نمایید، در زمستان هر دو هفته یکبار آبیاری کافی است.

رطوبت: در بهار هفته‌ای دو بار و در تابستان به صورت روزانه غبار پاشی کنید، بخصوص در درجات حرارتی بالا، در اواخر تابستان به هفته‌ای یک‌بار کاهش دهید و در زمستان غبار پاشی کنید.

تغذیه: با شروع و ظهور گل‌ها با مواد غذایی مصنوعی طبق دستور سازنده هر هفته یک‌بار گیاه را تغذیه کنید، از اواخر تابستان و در طول زمستان تغذیه را قطع کنید.

خاک مناسب: مخلوطی از یک قسمت خاک لوم و یک قسمت پیت و یک قسمت کود پوسیده‌ی دامی برای ریشه‌ این گیاه بهترین محیط است.

تعویض گلدان‌: در اوایل بهار بعد از هرس شاخه‌های خشک شده گیاه را در گلدان جدید ببرید.

تمیز نمودن برگ‌ها: از مواد براق کننده‌ی شیمیایی استفاده‌ی نمایید، غبار پاشی برای این امر کافی است.

تکثیرگل فوشیا: ریشه دار نمودن قلمه از چوب نرم به طول ۵-۸ سانتیمتر در اوایل بهار یا پائیز در دمای ۱۸ درجه‌ سانتیگراد

روش‌های تکثیر

فوشیا از طریق قلمه زدن و بذر تکثیر می‌شود

تکثیر از طریق قلمه

با قلمه سبز انتهایی در اوایل بهار یا پاییز و با بذر در بهار افزایش می‌یابد.

فوشیا را می‌توان با استفاده از قلمه ساقه تکثیر کرد.

برای تهیه قلمه‌ها از چاقو یا قیچی تیز استفاده شود زیرا برش تمیز موجب توسعه سریع‌تر ریشه‌ها خواهد شد. برای بستر کاشت قلمه‌ها می‌توان از مخلوط 50٪ پرلایت+50٪ خاک برگ استفاده کرد. البته خاک برگ قبل از استفاده از یک صافی که اندازه منافذ آن ۰٫5 سانتیمتر باشد عبور داده می‌شود تا بافتی یکنواخت به‌دست آید. قلمه فوشیا در آب هم ریشه می‌دهد اما ریشه این گیاهان بسیار شکننده و آسیب پذیر هستند و گیاه در آینده رشد ضعیفی خواهد داشت. قلمه را بهتر است زمانی تهیه کرد که گیاه در حال گلدهی نباشد.

قلمه‌هایی که از ساقه‌های گل‌دار تهیه می‌شوند مدت زمان طولانی‌تری احتیاج دارند تا ریشه بدهند و حتی بعد از ریشه دهی رشد رویشی چندانی نخواهند داشت و تمایل به تشکیل گل دارند و گیاه حاصل از این نوع قلمه‌ها ممکن است ضعیف رشد کند.

همچنین قلمه‌هایی که در اواسط سال گرفته می‌شوند ممکن است کمی بافت چوبی پیدا کرده باشند و سخت‌تر ریشه بدهند. بهترین زمان برای تهیه قلمه، اوایل پاییز تا اواخر بهار است. البته در طی پاییز و زمستان اگرچه گیاه، گل تولید نمی‌کند یا میزان آن کم است اما رشد رویشی نیز کم است چون گیاه تقریباً در رکود نسبی به سر می‌برد. بنابراین ممکن است مجبور باشیم قلمه‌ها را از نوک ساقه تهیه کنیم که طول بسیار کوتاهی خواهند داشت. طول مناسب قلمه فوشیا 15سانتیمتر است.

قلمه کوتاهتر را نیز می‌توان استفاده کرد و ریشه دهی خوبی هم خواهد داشت اما مشکل اینجا است که هر مقدار قلمه از قسمت‌های نزدیک به انتهای ساقه تهیه شود و کوچک‌تر باشد و بخصوص در فصل زمستان نیز تهیه شوند، امکانات بیشتری از لحاظ مرطوب و گرم نگه داشتن محیط لازم است و قلمه‌های کوچک مناسب نگهداری در محیطی همانند گلخانه است.

قلمه هر مقدار کوچک‌تر باشد گیاه حاصل از آن در ماه‌های اولیه رشد نیز کوتاه‌تر و کوچک‌تر خواهد بود. قلمه فوشیا اگر در محیطی مرطوب نگه‌داشته شود حتی در حدود سه هفته بدون تولید ریشه می‌تواند به زندگی ادامه دهد. هنگام تهیه قلمه برش را از زیر ناحیه گره (ناحیه‌ای که برگها به ساقه اتصال دارند) بزنید. سپس برگ‌های موجود در گره پایین را حذف کنید.

باقی گذاشتن این برگ‌ها و فرو رفتن آنها در بستر کاشت نه تنها کمکی به ریشه زایی قلمه نمی‌کند، بلکه ممکن است موجب شیوع بیماری‌های قارچی شود. مرطوب نگه‌داشتن بستر کاشت و همچنین هوای اطراف قلمه‌ها مهم است. در محیط خانه می‌توان از قرار دادن بطری و یا کیسه‌های پلاستیکی بر روی بستر کاشت به منظر نگهداری رطوبت در اطراف قلمه‌ها استفاده کرد. قلمه‌های فوشیا معمولاً ظرف 6 هفته ریشه تشکیل می‌دهند و رشد جدید از خود نشان می‌دهند و می‌توان آنها را به گلدان‌هایی مستقل منتقل کرد.

خاک مناسب گل فوشیا

خاک گل آویز یا فوشیا باید دارای زهکشی مناسبی باشد. بنابراین زمانی که قصد کاشتن و نگهداری این گیاه را در گلدان دارید از دو مسئله مطمئن شوید: سبکی مخلوط خاک مورداستفاده و مناسب بودن منافذ موجود در زیر گلدان. مخلوط مساوی از پیت موس، ورمی کولایت، خاک معمولی و مرغوب و شن محیط مناسبی را برای ریشه‌های این گیاه می‌سازد.

بکارگیری 10-7 سانتیمتر پیت ماس و یا کمپوست بر روی سطح خاک (قبل از کاشت گیاه در گلدان) به زهکش محیط کاشت کمک می‌کند. گیاه فوشیا به مواد غذایی مناسب و کافی احتیاج دارد تا بهترین گلدهی را داشته باشد. می‌توان در طی فصل رشد هر هفته از کودهای مایع و محلول مخصوص گیاهان زینتی برای این گیاه استفاده کرد.

بیش‌ از اندازه کود استفاده کنیم گیاه رشد رویشی فراوانی خواهد کرد و گل نخواهد داد. بنابراین کود را به میزان لازم استفاده کنید. همچنین قبل از کود دادن از مرطوب بودن بستر کاشت اطمینان حاصل کنید. یعنی اگر بستر خشک است فکر نکنید که با دادن کود مایع هم گیاه را آبیاری می‌کنید وهم به آن غذا می‌دهید. این کار شاید باعث سوختن ریشه‌ها شود. همچنین از اواخر تابستان و در طی پاییز و زمستان این گیاه را کود ندهید.

آبیاری گل

در طول فصل رشد این گیاه به آب کافی نیاز دارند و بستر آن نباید خشک شود. همچنین خاک نباید حالتی خیس و غرقابی داشته باشد. بنابراین حجم آب بستگی به گرما و دمای هوا دارد. هر قدر هوا گرم‌تر باشد در مدت‌زمان کوتاه‌تری باید به گیاه آب داد تا رطوبت خاک حفظ شود.

همچنین در روزهای گرم غبار پاشی به حفظ رطوبت و پایین آوردن دما کمک می‌کند. غبار پاشی را زیر نور مستقیم آفتاب انجام ندهید زیرا این کار موجب ظهور لکه‌های سفیدرنگ بر روی برگ‌ها می‌شود. تشنگی موجب ریزش برگ‌های سبز و گل‌های این گیاه می‌شود. از آبیاری بیش‌ازاندازه و خیس ماندن بستر گلدان جلوگیری کنید زیرا موجب زرد شدن برگ‌ها، ریزش برگ‌ها و درنهایت پوسیدگی ریشه گیاه و از بین رفتن آن می‌شود. آبیاری این گیاه در طی استراحت زمستانه آن نباید فراموش شود. در این مدت گیاه را هر دو هفته یکبار آبیاری کنید.

دما

این گیاه به دمایی میانه نیاز دارد. اگر دمای محیط در تابستان به بیش از 26درجه سانتی‌گراد می‌رسد، گلدان این گیاه را به مکانی سردتر منتقل کنید. در دمای بیش از 26-25 درجه سانتی‌گراد احتمال کاهش گلدهی این گیاه وجود دارد. نمونه‌ها و ارقام مختلف گیاه فوشیا عکس‌العمل متفاوتی در برابر سرما از خود نشان می‌دهند.


از نمونه‌هایی که حتی تا 12- درجه سانتی‌گراد تا نمونه‌هایی که تحمل دمای زیر 10+ را نیز ندارند در بین این گیاه وجود دارد. معمولاً نمونه‌هایی که تحمل سرما را دارند در فضای آزاد کاشته و به شکل بوته پرورش می‌یابند. با فرا رسیدن فصل سرما این گیاه باید استراحت زمستانه خود را سپری کند. ابتدا باید شاخسار آن هرس شود و سپس در مکانی کم نور و سرد که در حدود 10درجه سانتی‌گراد دما دارد نگهداری شود


ریشه‌های گیاه در برابر گرمای هوا بخصوص در ظهرهای بسیار گرم تابستان و زمانی که نور آفتاب مستقیماً به گیاه می‌تابد باشید. گرم شدن محیط رشد ریشه‌ها منجر به ضعف آنان و در نتیجه ضعف گیاه می‌شود. به همین دلیل تا جایی که امکان دارد برای این گیاه از گلدان‌های پلاستیکی بخصوص به رنگ سیاه استفاده نکنید. این گلدان‌ها بسیار سریع گرم می‌شوند و در نتیجه دمای بستر کاشت را بالا می‌برند. حتی برخی از پرورش‌دهندگان در روزهای گرم و داغ تابستان، بر روی سطح خاک گیاهانی که در معرض نور مستقیم آفتاب هستند، هر چند وقت یکبار قطعات کوچک یخ می‌گذارند تا به کاهش دمای محیط ریشه کمک شود.


نور فوشیا

این گل به مکانی روشن و پر نور نیاز دارد. نور مستقیم آفتاب را هم دوست دارد اما به‌شرط آنکه هوا خنک باشد. مراقب اشعه‌های بسیار گرم آفتاب در ظهر روزهای تابستان باشید و گیاه را از آنان محافظت کنید. نور شدید آفتاب در ظهر تابستان موجب بالا رفتن دمای گیاه بخصوص ریشه آن می‌شود و باید ریشه این گیاه را از این دما محافظت نمود (به قسمت دما مراجعه کنید). نور کم محیط باعث دراز و باریک شدن ساقه‌ها و افزایش فاصله برگ‌ها بر روی ساقه و ریزش برگ‌ها و گل‌های آن می‌شود.

آفات و بیماری ها

 برخی آفات گیاه فوشیا بخصوص در ناحیه اتصال برگ به ساقه فعالیت می‌کنند بنابراین در طی فصل رشد این ناحیه را هر چند وقت یک‌بار بررسی کنید. فعالیت شته موجب چروکیده شدن برگ‌ها بخصوص برگ‌های جوان و چسبناک شدن آنان می‌شود. کنه تارعنکبوتی موجب ظهور نواحی برنز یا قرمز رنگ بر روی برگ‌ها و بستن تار عنکبوت در سطح زیرین برگ‌ها و در نهایت ریزش برگ‌ها می‌شود. هوای خشک به شیوع این آفت کمک می‌کند. تریپس آفت دیگر این گیاه است که به ساقه‌های جوان و غنچه‌های گل آسیب وارد می‌کند.

 گرمی هوا و یا آبیاری اندک گیاه و خشکی کشیدن آن شرایط را برای فعالیت بیشتر تریپس آماده می‌کند. مگس سفید در زیر برگ‌های این گیاه مشاهده می‌شود که در زیر برگ‌ها تخم‌های سفید رنگی می‌گذارد و موجب چسبناک شدن برگ‌ها می‌شود. بوترتیس بیماری قارچی است که موجب پژمردن و پوسیدن گیاه بخصوص گیاهان جوان می‌شود.

 زهکش نامساعد محیط و تهویه نامناسب آن این بیماری را تشدید می‌کند. بیماری سفیدک پودری نیز بیماری قارچی است که در اثر آن بر روی برگ‌ها و ساقه‌های گیاه غشا نازکی از پودری سفید رنگ ایجاد می‌شود. تهویه نامناسب محیط گیاه و سرد و مرطوب بودن آن از عوامل تشدید کننده این بیماری است. زنگ از جمله دیگر بیماری‌های قارچی است که موجب ظهور نقاط ریز قرمز رنگ بخصوص در سطح زیر برگ‌ها می‌شود. شرایط تهویه بد محیط و رطوبت بالای محیط از جمله عوامل شیوع این بیماری است.

خواب زمستانی

یکی از مسائلی که افراد با این گیاه دارند مسئله استراحت زمستانه این گیاه است. زیرا در آخر تابستان گل‌های این گیاه دیگر تشکیل نمی‌شوند و برگ‌های آن خواهند ریخت. افراد با مشاهده این حالت از پرورش این گیاه دلسرد شده و حتی ممکن است گلدان محتوی آن را دور بیندازند. اما این گیاه هنوز زنده است و با انجام عمل هرس و سپری کردن استراحت زمستانه خود می‌تواند سال بعد نیز به رشد و گلدهی خود ادامه دهد.

گیاهان فوشیا را در دو گروه عمومی می‌توان قرار داد که گروه اول گیاهانی هستند که به شکل بوته رشد می‌کنند و در فضای آزاد نیز کاشته می‌شوند. از اواخر مهر ماه باید از میزان آبیاری این گیاه کاست و آنان را آماده استراحت زمستانه کرد.

در این زمان آنها شروع به برگ‌ریزی نیز می‌کنند. بهتر است که 80-70٪ از طول ساقه‌هایشان کاسته شود تا زمستان را راحتتر سپری کنند و آسیب کمتری از سرمای زمستانه ببینند. برخی از پرورش‌دهندگان نیز 15سانتیمتر از طول شاخسار باقی می‌گذراند و بقیه را کوتاه می‌کنند. اگر زمستان بسیار سرد است و دما به زیر 12- یا 10- میرسد، برای محافظت از باقیمانده شاخه‌ها و همچنین ریشه گیاه می‌توان آنان را توسط وسایلی همچون گونی و پارچه پوشاند و روی آنان پلاستیک کشید.

اگر از چنین روکش‌هایی استفاده می‌کنید آنها را اواخر اسفند از روی گیاه بردارید تا نور بیشتری به گیاه برسد و رشدان تحریک شود. برخی از پرورش‌دهندگان در این زمان هرس دیگری انجام می‌دهند و 50-30٪ طول شاخه‌های باقیمانده را که زمستان را سپری کرده‌اند نیز کوتاه می‌کنند و اعتقاد دارند با این عمل گلدهی گیاه بهتر خواهد شد. با رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا، شاخسار مجدداً رشد می‌کنند و از آنجا که اصولاً فوشیا گیاهی سریع‌الرشد است در مدت زمان کوتاهی با شاخسار جدید خود فضا را پر خواهد کرد.


 گیاهان فوشیا که در گروه دوم قرار دارند (نمونه‌هایی که شاخه‌های علفی دارند و در گلدان کاشته می‌شوند) با فرارسیدن فصل زمستان بدین صورت عمل می‌شود: با فرارسیدن پاییز و ریزش برگ‌های گیاه باید به تدریج آبیاری این گیاه کاسته شود و تا زمانی که حداکثر برگ‌ها ریختند آبیاری نیز به حداقل میزان خود برسد. زمانی که رطوبت خاک گلدان به حداقل خود رسید (و در این زمان گیاه برگ چندانی نیز ندارد) موقع هرس شاخه‌ها است.

80 - 70٪ طول شاخه‌ها را قطع کنید و سپس برگ‌های موجود بر روی شاخه‌های باقیمانده گیاه را حذف کنید. گلدان محتوی گیاه در مکانی سرد با دمای7-15درجه سانتی‌گراد و کم نور به دور از وزش بادهای سرد قرار داده شود تا گیاه به استراحت زمستانی رود و در طی زمستان رشد نکند. البته در طی زمستان باید مراقبت عدم خشک شدن کامل خاک گلدان نیز بود. چون ریشه‌های این گیاه زنده هستند و نباید در محیطی کاملاً خشک به سر ببرند در غیر این صورت از بین خواهند رفت. بنابراین هر دو هفته یک‌بار مقدار کمی آب به خاک گلدان بدهید تا رطوبت آن به میزان اندک حفظ شود.

مشکلات در طول گذران زمستان

کرم سفید ریشه یکی از آفاتی است که در طی زمستان می‌تواند از ریشه گیاه تغذیه کند و به کل گیاه شما را از بین ببرد. با فرا رسیدن فصل بهار ممکن است گیاه رشد خود را آغاز کند اما برگ‌ها چروکیده شوند از بین بروند. در طی فصل زمستان هر چند وقت یک‌بار گلدان‌ها و خاک اطراف آنان را بررسی کنید و اگر قبلاً با این مشکل مواجه بودید از سموم دفع این آفت نیز قبل از انبار کردن گلدان‌ها (اواخر فصل پاییز) استفاده کنید. سبز ماندن ساقه‌ها در طی زمستان نشانه گرم بودن محیط نگهداری و آبیاری بیش ازاندازه این گیاه است که مانع از استراحت زمستانه آن می‌شود بنابراین دما و حجم آب را مجدداً تنظیم کنید.

گیاه در طی زمستان گذرانی تمامی برگ‌های خود را از دست داده و مدتی در مکانی کم نور و سرد نگهداری شده همانند گیاهی به نظر می‌رسد که خشکیده است. امتحانی ساده وجود دارد که می‌توان فهمید گیاه زنده است یا خیر؟ با ناخن انگشت خود مساحت بسیار کوچکی از پوست یکی از ساقه‌های گیاه را خراش دهید. ناحیه‌ای که نمایان می‌شود اگر سبز رنگ باشد نشانه زنده بودن گیاه است. معمولاً از ماه فروردین علائم شروع فعالیت گیاهان فوشیا به چشم می‌خورد اما اگر به درستی عمل نکنیم ممکن است گیاهان فوشیا بخصوص نمونه‌هایی که در گروه دوم (فوشیا با شاخسار علفی و آویخته)در همین ماه از بین بروند. باید مراقب بود که آبیاری مجدد این گیاه را از چه زمانی شروع کرد تا رشد جدید گیاه نیز تحریک شود.

حجم آب باید به تدریج افزوده شود و استفاده از حجم زیاد آب و خیس و غرقاب کردن بستر گلدان می‌تواند منجر به مرگ این گیاه گردد. در اواخر اسفند و ماه فروردین که علائم حیات این گیاه مشاهده شد گلدان را از مکان کم‌نور به‌جایی که نور بیشتری دارند منتقل کنید. سپس گلدان را آهسته و با حجم کم آب دهید. به یاد داشته باشید تا زمانی که شاخسار گیاه شکل نگیرید گیاه نیز اصولاً توانایی جذب آب چندانی ندارد. در طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت که شب‌ها هنوز سرد است ممکن است گاهی در طی روز شاهد قطرات آب در انتهای ساقه‌ ها باشید و این نشانه آبیاری بیش‌ازاندازه این گیاه و دمای پایین در طی شب‌های این ماه‌ها است. شب‌ها گلدان گیاه را به محیط گرم‌تری منتقل کنید.

زمانیکه تمامی برگها ظاهر شدند و دمای شبها به بالای 10درجه سانتی‌گراد رسید، گیاه شما با موفقیت زمستان را سپری کرده است. می‌توانید گلدان آن را با خیال راحت به فضای باز منتقل کنید و شاهد گل دهی بسیار خوب این گیاه در ماه‌های پیش رو خواهید بود.

برخی از پرورش‌دهندگان با اتمام زمستان گذرانی این گیاه ترجیح می‌دهند قبل از شروع رشد مجدد خاک گلدان را نیز عوض کنند. آنها ابتدا گلدان محتوی این گیاه را به خوبی آب می‌دهند تا تمامی ریشه به همراه خاک اطراف آن از گلدان درآید و سپس آنان را داخل ظرفی از آب قرار می‌دهند تا تمامی خاک موجود در اطراف ریشه‌ها شسته شود. سپس این گیاه را که اکنون ریشه‌ای برهنه دارد در گلدانی جدید به همراه خاکی تازه و غنی می‌کارند و برنامه آبدهی تدریجی این گیاه را که در قسمت بالا شرح داده شد شروع می‌کنند.

بکارگیری حجم آب فراوان در ابتدای دستورالعمل شرح داده شده تنها به‌منظور بیرون آوردن ریشه گیاه از گلدان قدیمی است و در گلدان جدید عمل آبیاری خیلی به‌تدریج و با حجم اندک آغاز می‌شود. همچنین برخی از دیگر از پرورش دهندگان ترجیح می‌دهند تا بعد از ظهور علائم رشد و رشد برگ‌های جدید گلدان گیاه را عوض می‌کنند.

 هرس گل گوشواره ای

فرارسیدن فصل زمستان این گیاه نیاز به هرس دارد که در قسمت زمستان گذرانی به آن اشاره شد. همچنین در طی فصل رشد، بعد از پژمردن گل آنها را از بوته جدا کنید تا گیاه به گلدهی بیشتر ترقیب شود. برگ‌های زرد و شاخه‌های آسیب‌دیده را در طی فصل رشد از گیاه جدا کنید.

هدف از آمدن فوچیا و غصب کردن آنها ، زنده نگه داشتن آنهاست ، نه دیدن گلهای شکوفه در زمستان آنها به راحتی در زمستان شکوفا نمی شوند. نور کافی خورشید برای شکوفایی آنها وجود ندارد. بهترین شرط شما این است که Fuchsias را به خواب بکشید ، که نوعی حالت استراحت گیاهان است. اگر این کار را نکنید ، آنها به احتمال زیاد به آفات آلوده می شوند و خیلی خوب رشد نمی کنند. در این حالت استراحت ، فوچیا مرده به نظر می رسد ، اما در واقع فقط چرت زدن زمستان است. یکی دیگر از گزینه های این است که آنها را نیمه خنک نگه دارید ، اما این تنها برای باغبانانی است که اتفاق می افتد یک گلخانه با حرارت متوسط ​​و گرم بین 42 تا 45 درجه فارنهایت باقی بمانند. این باعث می شود گیاه از طریق زمستان از رشد آهسته برخوردار باشد.

اولین قدم در زمستان گذرانی فوشیا ، آوردن آنها در خانه است. در مرحله بعدی ، گیاه فوچیا را با آب اسپری کنید تا هرگونه آفات پنهان در برگها را از بین ببرید. گیاهان Fuchsia خود را در جای خشک و خنک مانند زیرزمین یا یک گاراژ متصل که مثلاً بین 45 تا 55 درجه فارنهایت است نگه دارید. شروع به برش دادن راه برگشت به آب کنید. آب دهی تقریباً هر سه تا چهار هفته یکبار برای زنده نگه داشتن فوچیا ، اما خفته است ، مطلوب است.

آخرین قسمت از روند غلبه بر Fucshia شما بیرون کشیدن آنها از خواب است. هنگامی که نزدیک به یک ماه قبل از آخرین تاریخ یخبندان در محل شما نزدیک است ، می توانید Fuchsia را از محل ذخیره زمستانی آن خارج کنید. تمام شاخه های روی گیاه را به نصف برش دهید. انجام این کار گیاه را برای رشد و شکوفا کردن گلهای جدید در تابستان ترغیب می کند.

پس از پیرایش شاخه ها ، شما را در منطقه ای دور از هر نوع نور مستقیم خورشید ، فوشیا قرار دهید و فقط نور خورشید فیلتر شده و روشن از آن ضربه می زند. این کار برای تکمیل گیاه شما به آرامی در مجاورت بیرون بودن در آفتاب انجام می شود.

تغییر ناگهانی از سایه خنک محیط داخلی به نور گرم خورشید می تواند برای یک گیاه تکان دهنده و آسیب زا باشد. همچنین برای دور نگه داشتن فوچیا از یخ زدگی نیز مفید است. خاطرنشان می کند که دو قاعده طلایی گیاهان زمستانی فوشیا عبارتند از: "اجازه ندهید که یخبندان آنها را بگیرد و اجازه ندهد که خشک شود.

اکنون می توانید دوباره آب آن را به طور معمول شروع کنید. به محض فرا رسیدن تاریخ آخرین یخبندان ، می توانید فوشیا خود را به یک منطقه سایه دار خارج منتقل کنید و به طور مرتب از آن مراقبت کنید.اگرچه ممکن است در بعضی مواقع دردسرساز باشد ، با دیدن بازگشت فوچیا هر ساله ، تابستانی زیبا شکوفا می شود ارزش این را دارد که وقت خود را برای زمستان گل های فوشیای خود بگذرانید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده