بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کاهش وزن و خواص و فوائد فلفل قرمز تند (فلفل کاین)

کاهش وزن و خواص و فوائد فلفل قرمز تند (فلفل کاین)

بسیاری از مردم فلفل های گیاه سوزنی را پادشاه گیاهان دارویی می دانند.

در حقیقت ، این فلفل ها هزاران سال است که برای کمک به درمان بسیاری از مشکلات بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

نه تنها آنها دارای خواص دارویی هستند ، بلکه فلفل های کاین برای پخت و پز نیز عالی هستند و حاوی چندین ماده مغذی مفید هستند.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

فلفل های کاین چیست؟

فلفل های کاین نوعی فلفل قرمز است. آنها به خانواده شبدر گیاهان گلدار تعلق دارند و از نزدیک با فلفل زنگ زده و ژله ی گیاه ارتباط دارند.

آنها در ابتدا در آمریکای مرکزی و جنوبی پرورش یافته بودند ، اما در قرن 15 توسط کریستوفر کلمب به اروپا آورده شدند.

فلفل های کاین یک ادویه رایج است که در بسیاری از سبک های مختلف پخت و پز منطقه ای مورد استفاده قرار می گیرد و هزاران سال از این داروها استفاده می شود.

این فلفل ها دارای یک پروفایل غذایی چشمگیر هستند که شامل انواع آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامتی شما مفید هستند.

فلفل قرمز تند (فلفل کاین) یک گیاه طبیعی است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. فلفل قرمز اشتها را کم می‌کند و سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد. همچنین به کالری سوزی کمک می‌کند.

تحقیقات درباره فلفل قرمز تند

ماده فعال اصلی در فلفل قرمز، کپسایسین نام دارد. کپسایسین همچنین در دیگر انواع فلفل‌ها یافت می‌شود. محققان باور دارند که کپسایسین یک ماده شیمیایی گرمازا (ترموژنیک) است، سرعت سوخت‌و ساز بدن را افزایش و اشتها را کاهش می‌دهند.

فلفل قرمز تند و کاهش اشتها

مطالعه‌ ای در سال 2014 نشان داد که افرادی که با هر وعده غذایی‌شان فلفل قرمز مصرف کردند، احساس بیشتری داشتند و اشتهایشان کمتر شد. نتایج این مطالعه ادعا می‌کند که اضافه کردن کپسایسین به رژیم غذایی می‌تواند اشتها را کاهش دهد. این امر منجر به کاهش کالری مصرفی و بهبود کاهش وزن می‌شود‌. با این حال این مطالعه محدود به 15نفر بود، و برای تایید این یافته‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.


فلفل قرمز و افزایش سوخت و ساز بدن

یک مطالعه قدیمی‌ تر در سال 2003 به این نتیجه رسید که خانم‌ هایی که فلفل تند تازه خوردند، میزان سوخت و ساز بدنشان تا نیم ساعت پس از مصرف افزایش یافت.میزان سوخت و ساز شما بر سرعت تبدیل غذا و نوشیدنی به انرژی تاثیر می‌گذارد. زمانی که سوخت‌ و ساز شما سریع‌تر باشد، بدنتان بهتر می‌تواند مواد مغذی را به جای چربی ذخیره شده، به انرژی تبدیل کند.

مطالعه‌ ای در سال 2010 نشان داد که دی هیدرو کپسیات میزان سوخت و ساز را افزایش می‌ دهد. دی هیدرو کپسیات یک کپسینوئید موجود در فلفل تند است که شبیه به کپسایسین می‌باشد. افرادی که به مدت یک ماه مکمل دی هیدرو کپسیات مصرف کردند، میزان سوخت و ساز بدنشان تا تقریبا 50 کالری افزایش یافت.

فلفل قرمز و کالری سوزی بیشتر

باور بر این است که فلفل قرمز تند علاوه بر افزایش سوخت و ساز بدن، به دلیل تند بودنش به کالری سوزی نیز کمک می‌کند. زمانی که یک فلفل تند می‌خورید، دمای بدنتان افزایش پیدا می‌کند. این امر سبب کالری سوزی در بدن می‌شود. مطالعه‌ای در سال 2011 به این نتیجه رسید که افرادی که غذاهای تند دوست نداشتند، زمانی که شروع به خوردن کپسول کاین کردند، نتایج بهتری در کاهش وزن گرفتند.

باور بر این است که شما می‌توانید قدرت تحمل خود نسبت به اثرات فلفل قرمز را افزایش دهید. در نتیجه هر چه مدت طولانی‌تری مکمل کاین یا غذاهای تند بخورید، کاهش وزنتان کمتر می‌شود.


فواید فلفل کاین برای سلامت بدن

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن
فلفل قرمز سلامت کلی بدن را بهبود می‌بخشد. مطالعه‌ای در سال 2015به این نتیجه رسید که فلفل کاین به پیشگیری از رشد اولسر (زخم) در موش‌ها کمک کرد. مطالعه‌ی دیگر به این نتیجه رسید که کپسایسین خواص ضد التهابی دارد و از سیستم گوارشی محافظت می‌کند. محققان به 198فرد سالم و 178فرد مبتلا به مشکلات گوارشی مکمل دادند. هر دو گروه از فواید مکمل‌ها برای دستگاه گوارشی‌ شان بهره بردند.

مطالعات انجام گرفته بر روی موش‌ها نشان می‌دهد که کپسایسین اثرات مثبتی بر روی عروق دارد. در نتیجه برای افراد مبتلا به دیابت یا افراد خیلی چاق مفید است. همچنین خطر سکته مغزی و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

چگونه فلفل قرمز را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

فلفل قرمز را می‌توانید به چند روش به رژیم غذایی خود اضافه کنید. شما می‌توانید زمانی که غذا پختید، فلفل قرمز را به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید پودر فلفل قرمز را تهیه کنید و آن را به آب، اسموتی یا شیک پروتئین اضافه کنید.

تقریبا 28 گرم فلفل قرمز تازه یا 1 گرم فلفل قرمز خشک شده برای بهره گیری از خواص آن کافی است. اگر طعم و مزه فلفل قرمز را دوست ندارید، آن را به غذاهای خوشمزه و خوش‌طعم اضافه کنید. مقدار کمی از فلفل قرمز را به کاری، خورش‌ها یا غذاهای مکزیکی اضافه کنید. یا کپسایسین را به عنوان مکمل به استفاده کنید.

می‌توانید 20 تا 130میلی‌گرم کپسول و یا ۰.3 تا 1 میلی‌لیتر تنتور مایع را یک تا 3 بار در روز مصرف کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز در هر فنجان آب داغ، دم کرده تهیه کنید. 1 قاشق چای‌خوری از پودر فلفل را به کمی آب اضافه کنید و چند بار در روز آن را مصرف کنید.

مصرف پودر فلفل قرمز به صورت تنتور یا دم کرده می‌تواند منجر به تحریک چشم‌ها، بینی یا گلو شود. همیشه در ابتدا مقدار کمی فلفل قرمز مصرف کنید تا ببینید بدنتان چطور به آن واکنش نشان می‌دهد.

رژیم غذایی پاکسازی مستر (Master cleanse) و فلفل قرمز

رژیم غذایی پاکسازی مستر یا پاکسازی اساسی، سه تا ده روز طول می‌کشد. شما در این رژیم غذایی مقداری آبلیمو، شیره افرا، فلفل قرمز و آب مصرف می‌کنید. گفته شده که این رژیم غذایی بدن را سم زدایی می‌کند. هرچند شواهد علمی کمی از استفاده رژیم‌های غذایی سم زدا مانند رژیم غذایی پاکسازی مستر پشتیبانی می‌کنند‌.

ممکن است وزنی را که از طریق این رژیم از دست می‌ دهید، بعدا دوباره به دست بیاورید. این رژیم غذایی نه بی‌خطر و نه قابل تحمل است؛ زیرا برای بدن مواد مغذی کافی تامین نمی‌کند. افرادی که این رژیم غذایی را داشتند، از سردرد، خستگی و ضعف و حساسیت شکایت کردند. شما می‌توانید هرچند وقت یکبار پودر فلفل قرمز را داخل یک لیوان بزرگ بریزید و آن را با وعده غذایی‌تان بخورید.

چه کسانی نباید فلفل قرمز مصرف کنند؟

فلفل قرمز در شکل مکمل برای همه افراد بی‌خطر نیست. اگر شامل موارد زیر می‌شوید، مکمل‌های فلفل قرمز را مصرف نکنید:

دارویی مصرف می‌کنید که سرعت شکل‌گیری لخته خون را کاهش می‌دهد

جراحی برنامه‌ ریزی‌شده دارید

خانم باردار یا شیرده هستید

تئوفیلین مصرف می‌کنید

برای فشار خون بالا دارو مصرف می‌کنید

از مصرف دوز زیاد فلفل قرمز یا مصرف آن در طولانی مدت اجتناب کنید. آن را به کودکان نیز ندهید. فلفل قرمز می‌تواند در صورت تماس با پوست منجر به حساسیت شود. فلفل قرمز می‌تواند منجر به سوزش یا حساسیت معده شود؛ بنابراین دوز کمی از آن را مصرف کنید تا ببینید بدنتان چگونه به آن واکنش نشان می‌دهد.

رژیم غذایی سالم و ورزش در کنار فلفل قرمز تند برای کاهش وزن

فلفل قرمز می‌تواند به افزایش سرعت کاهش وزن کمک کند. اما خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن بهترین ابزار برای کنترل وزن پایدار و طولانی مدت هستند. رژیم غذایی‌ شما باید شامل موارد زیر باشد:

پروتئین

میوه‌ها

سبزیجات

حبوبات

چربی‌های گیاهی

ورزش کردن را نیز به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید. ممکن است زمانی که سرتان شلوغ است، وقتی برای ورزش کردن نداشته باشید. اما به یاد داشته باشید که ورزش کردن حتی برای مدت کم، بهتر از ورزش نکردن است.

روش‌هایی برای اضافه کردن ورزش به روتین روزانه

تا جایی که می‌توانید از پله استفاده کنید.

ماشین خود را در دورترین نقطه یا دورتر از مقصدتان ممکن پارک کنید.

هنگامی که در محل کار خسته می‌شوید، حرکات یوگا را انجام دهید.

هنگامی که در حمام منتظر هستید آب گرم شود یا در حال مسواک زدن هستید، چند اسکوات انجام دهید.

ورزش روزانه خود را متنوع کنید تا از آن خسته نشوید.

برای افزایش انگیزه خود به کلاس‌های گروهی یا کلاس هایی که چند ماه طول می‌کشند بپیوندید.

ترکیبی از تمرینات هوازی و کاردیو را انجام دهید.

ورزش سبب کالری سوزی بیشتر، افزایش سوخت و ساز و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. عضلات کم چربی که از طریق ورزش کردن می‌سازید، حتی زمانی که غیرفعال هستید نیز چربی سوزی می‌کنند. هرچه بیشتر ورزش کنید، از لحاظ ذهنی و بدنی احساس بهتری پیدا می‌کنید.

نکته پایانی

مصرف فلفل قرمز یا فلفل کاین به تنهایی منجر به کاهش وزن نمی‌شود. تا جایی که می‌توانید غذاهای سالم و مغذی بخورید، همچنین در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید‌. هیدراته نگه داشتن بدن برای سلامت کلی بدن مفید است و به بدن کمک می‌کند به فلفل قرمز عادت کند.

سعی کنید گیاهان دیگر را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف فلفل قرمز در کنار چای سبز می‌تواند احساس گرسنگی را کاهش و احساس سیری را افزایش دهد.

گیاهان زیر در کاهش وزن و برای سلامت بدن مفید هستند:

جینسینگ

دارچین

فلفل سیاه

گل قاصدک

خردل

زردچوبه

زنجبیل

هل

زیره

رزماری

کتان

چای گیاهی

گزنه

گشنیز

نعناع

خار مریم

برگ آلفا

اکالیپتوس

جعفری

اضافه کردن فلفل قرمز به رژیم غذایی در ابتدا نتایج چندان مشهودی در کاهش وزن ندارد، اما به مرور زمان فواید و اثرات خود بر سلامتی را نشان می‌دهد. برای کسب نتایج بهتر از فلفل قرمز، آن را به همراه ورزش و رژیم غذایی سالم و گیاهی استفاده کنید

یک قاشق غذاخوری (5 گرم) فلفل کاین حاوی موارد زیر است

کالری: 17

چربی: 1 گرم

کربوهیدرات: 3 گرم

فیبر: 1.4 گرم

پروتئین: 0.6 گرم

ویتامین A: 44٪ از RDI

ویتامین E: 8٪ از RDI

ویتامین C: 7٪ از RDI

ویتامین B6: 6٪ از RDI

ویتامین K: 5٪ از RDI

منگنز: 5٪ از RDI

پتاسیم: 3٪ از RDI

ریبوفلاوین: 3٪ از RDI

كپسایسین ، ماده مؤثر در فلفلهای كاین ، همان چیزی است كه به آنها خاصیت دارویی آنها می دهد.

همچنین به آنها طعم گرم آنها را می بخشد در حقیقت ، فلفل کاین چقدر داغ است به محتوای کپسایسین آن بستگی دارد. هرچه کپسایسین بیشتر آن را داشته باشد ، داغ تر است.

ممکن است متابولیسم شما را تقویت کند

کپسایسین موجود در فلفلهای کاین دارای خاصیت تقویت کننده متابولیسم است.

این ماده به افزایش گرمای بدن شما کمک می کند و باعث می شود کالری بیشتری در روز بسوزانید

این کار را از طریق فرآیندی به نام ترموژنز ناشی از رژیم انجام می دهد ، که باعث افزایش متابولیسم شما می شود.

در یک مطالعه ، افرادی که صبحانه ای حاوی کپسایسین و روغن تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​می خورند ، در طی آن وعده غذایی 51 درصد کالری بیشتری سوزاندند ، در مقایسه با افرادی که هیچ وقت برای صبحانه نخورده بودند.

اما در حالی که کپسایسین به تقویت سوخت و ساز بدن کمک می کند ، تأثیر کلی اندک است.

در یک مطالعه دیگر ، افرادی که 1 گرم فلفل قرمز کاین قرمز خورده اند ، تنها 10 کالری بیشتر از چهار ساعت و نیم را سوزاندند ، در مقایسه با افرادی که هیچ فلفل کین نمی خوردند.

همچنین این مهم است که بدانید افرادی که مرتباً فلفل کین مصرف می کنند ، به مرور زمان مزایای مشابه خود را از آنها دریافت نمی کنند ، زیرا بدن آنها با اثرات سازگار است

کپسایسین موجود در فلفلهای کاین ممکن است به تقویت متابولیسم شما کمک کند. با این وجود ، تأثیر آن اندک است و ممکن است تحمل ایجاد کنید.

می تواند به کاهش گرسنگی کمک کند

جالب است بدانید ، فلفل های کاین ممکن است گرسنگی شما را کاهش دهد ، به شما کمک می کند کمتر غذا بخورید و احساس طولانی تر کنید.

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که کپسایسین موجود در فلفلهای کاین به کاهش گرسنگی کمک می کند، نحوه انجام این کار کاملاً درک نشده است ، اما یک مطالعه نشان داد که تولید هورمون گرلین گرلین را کاهش می دهد

یک مطالعه نشان داد افرادی که کپسایسین مصرف می کنند در طی روز نسبت به افرادی که هیچ نوع مصرفی مصرف نکرده اند کمتر غذا می خورند. به طور خاص ، افرادی که مکمل کپسایسین مصرف می کنند 10٪ کمتر می خورند ، در حالی که کسانی که نوشیدنی حاوی کپسایسین می نوشند 16٪ کمتر می خورند

افراد در همان مطالعه همچنین احساس کمبود احساس کردند ، در حالی که کالری کمتری مصرف می کنند، کپسایسین موجود در فلفل های کاین ممکن است به کاهش گرسنگی شما کمک کند ، و به شما کمک می کند در طول روز کمتر غذا بخورید.

ممکن است فشار خون پایین بیاورد

فشار خون بالا یک خطر بزرگ برای سلامتی در سراسر جهان است. در حقیقت ، بیش از 40٪ از بزرگسالان بالای 25 سال ، فشار خون بالایی دارند

جالب توجه است ، مطالعات حیوانات نشان داده است كه كپسایسین موجود در فلفلهای كاین ممكن است فشار خون را كاهش دهد.

یک مطالعه در موش های دارای فشار خون بالا نشان داد که مصرف طولانی مدت ادویه های رژیمی حاوی کپسایسین به کاهش فشار خون کمک می کند

یک مطالعه دیگر نشان داد که کپسایسین به آرامش عروق خونی در خوک ها کمک می کند و منجر به کاهش فشار خون می شود

توجه به این نکته حائز اهمیت است که یافته های فوق مبتنی بر حیوانات است و اثرات کپسایسین ممکن است در انسان متفاوت باشد. بهتر است این یافته ها را با یک دانه نمک مصرف کنید.

به نظر می رسد که کپسایسین در مطالعات حیوانی فشار خون را کاهش می دهد. مطالعات انسانی قبل از توصیه توصیه می شود.

 ممکن است به سلامت گوارش کمک کند

ادویه های غذایی و اجزای فعال آنها ممکن است فواید زیادی برای معده شما ایجاد کند.

به عنوان مثال ، فلفل کاین ممکن است به تقویت دفاع معده در برابر عفونت ها ، افزایش تولید مایعات گوارشی و کمک به انتقال آنزیم ها به معده کمک کند ، و به هضم غذا کمک می کند.

اینکار را با تحریک اعصاب در معده انجام می دهد که علائم محافظت در برابر آسیب را نشان می دهد، در حالی که برخی بر این باورند که غذای تند ممکن است باعث زخم معده شود ،

Healthline

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده