بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خاصیت های فلفل سفید برای بدن چیست

خاصیت های فلفل سفید برای بدن چیست

فوائد مربوط به هضم، مشکلات دندانپزشکی، درمان دیابت، سردردهای جزئی، سرفه و حتی سرماخوردگی و حتی کاهش وزن نیز می باشد. فلفل سفید حتی می تواند برای مشکلاتی نظیرسرطان و مشکلات قلبی مفید باشد. فوائد زیادی برای سلامت عمومی فرد دارد. فلفل‌سفید می‌تواند برای درمان مشکلات گوارشی، مشکلات دندان، درمان دیابت، سردردهای خفیف، سرفه، سرماخوردگی یا حتی کاهش وزن استفاده‌شود. فلفل سفید حتی برای مشکلات جدی مانند سرطان و مشکلات قلبی نیز راه‌حل‌هایی در آستین دارد! به‌هرحال، مهم است که فرد برای رسیدن به نتیجه مطلوب، فلفل سفید را درست و در مقادیر مناسب مصرف‌کند

برای تسکین درد   

همه فلفل ها حاوی کپسایسین هستند. کپسایسین یک ماده داغ می باشد که باعث ایجاد گرما می شود. این یکی از خاصیت های اساسی فلفل است. از این ماده در ژل ها و اسپری های تسکین دهنده درد به کار می رود. استفاده از کپسایسین، باعث احساس گرما در ناحیه آسیب دیده می شود، به همین دلیل درد ناشی از اسپاسم کاهش می یابد.

التهاب مفاصل یا آرتریت   

کپسایسین موجود در فلفل نیز دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین، برای همه کسانی که آرتروز دارند و از ورم و درد عضلانی رنج می برند بسیار مفید است.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

 برای کاهش وزن   

فلفل به دلیل وجود کپسایسین به سوزاندن چربی های داخل بدن کمک می کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. به این دلیل بیشتر داروهای کاهش وزن و محلول ها حاوی کپسایسین می باشند.

دارای خاصیت ضد سرطانی   

در دانشگاه ناتینگهام و انجمن تحقیقات سرطان آمریکا، كپسایسین موجود در فلفل سفید می تواند برخی از سلولهای سرطانی را از بین ببرد. مشخص شده است که به ویژه در درمان سرطان پروستات مفید است. با این حال، تحقیقات بیشتر در مورد این موضوع هنوز در حال انجام است.

تسکین دهنده سردرد   

فلفل سفید نیز در درمان سردردها بسیار مفید است. هنگامی که نوروپپتید، ماده P درد را به مغز منتقل می کند، درد در سر ایجاد می شود. با این حال ، کپسایسین می تواند این انتقال را مسدود کرده و در نتیجه علائم سردرد را کاهش دهد.

 تسکین دهنده سرفه   

افرادی به سرفه و گلودرد بد مبتلا شده هستند، برای بهبود یافتن باید پودر فلفل سفید را با کمی عسل خام مصرف کنند. عسل خام و فلفل سفید با هم ترکیب می شوند تا خاصیت آنتی بیوتیکی داشته و همچنین گرما ایجاد کنند. بنابراین ، آنها به راحتی از سرفه و سرماخوردگی خلاص می شوند.

 زخم معده جلوگیری می کند   

 فلفل سفید می تواند باکتری های ایجاد کننده زخم در معده و روده ها را از بین ببرد. بنابراین ، در جلوگیری از بیماری های معده مانند زخم ها و درد معده مفید است.

کنترل کننده فشار خون   

از آنجا که فلفل سفید سرشار از فلاونوئیدها و ویتامین های C و A است، در کنترل فشار خون بسیار مفید است. افرادی که فشار خون بالا دارند و سایر موارد مرتبط با آن باید از فلفل سفید را در رژیم غذایی روزانه خود در نظر بگیرند.

مفید برای سلامت قلب   

 ویژگی منحصر به فرد فلفل سفید این است که به دلیل خاصیت ایجاد گرما باعث می شود فرد زیاد عرق کند و منجر به بیرون رفتن مایعات اضافی از بدن شود. در اینجا واقعیتی وجود دارد که وجود مایعات بیش از حد در بدن به ویژه در اطراف قلب، می تواند فشار را بر قلب وارد کرده و بر عملکرد آن تأثیر منفی بگذارد. حتی می تواند منجر به احتباس آب در بدن، همراه با مشکل در تنفس به دلیل فشار بیش از حد بر ریه ها شود. از این رو برای بیرون ریختن مایعات اضافی از بدن ، مصرف فلفل سفید مهم است.

خاصیت آنتی اکسیدانی فلفل سفید   

وجود فلاونوئیدها و ویتامین ها در فلفل سفید عامل خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. این باعث می شود فلفل سفید یک مبارز بالقوه در برابر ارگانیسم هایی باشد که ممکن است وارد بدن شوند و به سلولهای موجود در آن آسیب برساند.

باعث بهبود هضم می شود   

ویژگی منحصر به فرد فلفل سفید این است که جوانه های چشایی را تحریک می کند تا سیگنالی به معده ارسال کنند تا اسید هیدروکلریک را ترشح کنند. این اسید برای هضم غذا بسیار ضروری است. از این رو فلفل سفید می تواند بخشی از رژیم غذایی روزانه باشد که شما مصرف می کنید.

کنترل کننده قند خون   

 فلفل سفید در تقویت متابولیسم بدن تاثیر دارد و همچنین به روند هضم کمک می کند، مشخص شده است که در کنترل قند خون مفید است. مخلوطی از فلفل سفید با پودر تخم شنبلیله و زردچوبه، که هر روز با یک لیوان شیر مصرف می شود، می تواند در پایین آمدن قند کمک کند. برای بیشتر افراد دیابتی مفید است.

 سرشار از منابع معدنی   

فلفل سفید سرشار از فلاونوئیدها است و ویتامین های A ، K و C. فلفل سفید حاوی مقادیر زیادی از منگنز، آهن و فیبرهای غذایی است و از این رو تمام مواد معدنی بدن را تضمین می کند.

درد دندان را درمان می کند   

پودر فلفل سفید هنگامی که در ترکیب با روغن میخک یا نمک استفاده می شود به تسکین دندان درد کمک می کند.

نفخ شکم جلوگیری می کند   

فلفل سفید از تشکیل گاز در روده جلوگیری می کند. این اتفاق زمانی می افتد که فلفل ترشح اسید هیدروکلریک را تقویت می کند و در انجام هضم موثرتر کمک می کند.

خواص فلفل سفید برای چشم   

فلفل سفید به عنوان یک ماده مفید برای برخی از بیماری های چشم مانند آب مروارید و ضعف بینایی شناخته شده است.

 بینایی را بهبود می بخشد   

فلفل سفید با بهبود بینایی افراد، برای چشم ها را سودمند شناخته شده است. استفاده از آن به همراه پودر بادام، کریستال های قند، آنیسون ها و پودر تریپهال برای کمک به افرادی که بینایی ضعیفی دارند مفید شناخته شده است. با این وجود، توصیه می شود قبل از استفاده از این روش، از پزشك معالج گیاهی مشورت بگیرید زیرا این امر برای شرایط خاصی مناسب نیست.

 درمان کننده آب مروارید   

فلفل سفید برای درمان یافتن آب مروارید بسیار مؤثر تلقی می شود. بادام را به نسبت 1 به 5 ترکیب کرده و سپس با شکر قهوه مخلوط کنید. این یک درمان معجزه آسا برای آب مروارید است که در بسیاری از بیماران آزمایش شده است. قبل از استفاده از پزشک معالج خود مشورت بگیرید.

فواید فلفل سفید برای پوست   

فلفل سفید را به دلیل خاصیت ایجاد گرما، مستقیماً روی پوست بمالید. اما هنگامی که به طور مرتب مصرف می شود، می تواند به شما کمک کند تا پوست خود را درمان کنید و از داشتن پوستی سالم به روشی آسان، مقرون به صرفه و طبیعی اطمینان حاصل کنید.

 برای پیشگیری از سرطان پوست   

استفاده از فلفل سفید یا پودر فلفل سیاه روی پوست می تواند از بروز اشعه UV خطرناک خورشید جلوگیری کند که می تواند باعث سرطان پوست و سایر بیماری های پوستی شود. با این حال، توصیه می شود که نظر یک متخصص پوست را جویا شوید زیرا این ماده برای همه انواع پوست مناسب نیست.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

درمان ویتیلیگو   

فلفل حاوی پیپرین است که ماده ای می باشد که برای تحریک رنگدانه های روی پوست بسیار مفید است. این یک راه حل ایده آل برای شرایطی مانند ویتیلیگو است که در آن پوست شروع به از دست دادن رنگدانه های خود کرده و سفید می شود. بهترین چیز برای استفاده از فلفل برای این منظور این است که کاملاً طبیعی استفاده شود وهیچ گونه عارضه جانبی در برابر داروهای مبتنی بر شیمیایی ندارد.

 مفید برای رفع چین و چروک   

محتوای بالای آنتی اکسیدان ها در فلفل سفید، درمانی عالی برای خطوط ریز، چین و چروک و لکه های تیره است که برخی از علائم برجسته پیری است. استفاده از فلفل در رژیم غذایی روزمره می تواند کمک کند به شما در طولانی مدت زیبا و جوان به نظر برسید.

لایه بردار پوست   

فلفل اکسید کننده عالی است و می توان از آن برای تهیه اسکراب برای از بین بردن سلولهای مرده پوست از پوست استفاده کرد. برای این منظور از فلفل سفید خرد شده تازه استفاده کنید. استفاده از این اسکراب به فرد کمک می کند سموم را از روی پوست خارج کند تا به پوستی نرم و درخشنده برسد. در عین حال، به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی فلفل، باعث گردش خون و اکسیژن موجود در پوست می شود و باعث می شود انرژی و شادابی بیشتری پیدا کند.

از بین برنده مو های زائد   

موهای ناخواسته روی پوست را می توان با استفاده از فلفل سفید با کافور به طور دائمی از بین برد. این دو ماده را با روغن بادام مخلوط کنید و بگذارید این مخلوط به مدت 10-15 دقیقه روی پوست بماند. به دفع دائمی مو کمک می کند. با این وجود، باید این روش را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کرد تا ببیند مناسب با نوع پوست شما است یا نه. بعداً می توان آن را روی پاها و بازوها امتحان کرد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده