بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فواید قاصدک برای سلامتی چیست؟

 فواید قاصدک برای سلامتی چیست؟

یک گیاه چند ساله علفی از خانواده Asteraceae (Compositae) است. قاصدک معمولی بخاطر سر گلهای زرد خود که به گلوله های گرد میوه های توپی نقره ای تبدیل می شوند که در باد پراکنده می شوند ، کاملاً مشهور است ،طَرَخشَقون یـا طَرَشقوق نام های دیگر گیاه دارویی قاصدک است که طبع آن سرد می باشد.گل، گیاه و ریشه قاصدک سرشار از خاصیت است، این گیاه باعث زیاد شدن ادرار می‌شود و با آنتی اکسیدان های فراوانی که دارد، گیاهی علفی و دائمی که ساقۀ آن به ارتفاع 40 سانتی‌متر می‌رسد.

این گیاه دارای ریشه‌ای است به رنگ قهوه‌ای مایل به زرد که پر از شیرابۀ سفید رنگی می‌باشد. گل‌های قاصدک معمولی از خانواده گیاهان دارای گلهای سبدی هستند.

گیاهی است علفی و دائمی که به‌طور خودرو در بیشتر مزرعه‌ها و دشت‌ها، در وسط چمن، حاشیه شوره‌ زار، کنار جاده‌ها و اراضی بایر میروید. این گیاه دارای ریشه‌ای به رنگ قهوه‌ای است که که تا یک متر به ندرت تا دو متر می‌رسد. ساقه و ریشۀ این گیاه پر از شیرابۀ سفیدرنگی می‌باشد.

محافظت از استخوان ها

کلسیم فراوان ترین ماده‌ معدنی موجود در بدن است و گیاه قاصدک ها حاوی 10./. از نیاز به این ماده غذایی با ارزش می باشد. کلسیم در ساختار استخوان و دندان ذخیره می شود و در بدن برای انتقال های عصبی، لخته شدن خون، ترشح هورمون و انقباض ماهیچه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

با نوشیدن چای قاصدک یا خوردن گیاه آن،از پوسیدگی دندان، تنش عضلانی و فشار خون بالا و کمبود کلسیم جلوگیری کنید.

ویتامین K

یک ویتامین مهم محلول در چربی است که نقش مهمی را در سلامت استخوان و قلب ایفا می کند؛ می توانید که گیاه قاصدک حاوی بیش از 500 برابر ارزش روزانه مورد نیاز شماست.ویتامین K ویتامین اصلی لازم برای مواد معدنی و لخته شدن خون است.در واقع، ویتامین K، برای استخوان حتی از کلسیم نیز ضروری تر است! و علاوه بر این به حفظ عملکرد مغز و سوخت و ساز بدن نیز کمک می کند.

پاکسازی کبد

کار کبد تولید صفرایی است که به آنزیم های موجود در بدن برای شکستن چربی ها و تبدیل آن ها به اسیدهای چرب کمک می کند و علاوه بر این نقش حیاتی را نیز در فیلتر کردن و سم زدایی خونمان بر عهده دارد.کبد تجزیه و ذخیره سازی اسیدهای آمینه، ترکیب و متابولیسم چربی ها و کلسترول ذخیره گلوکز و تنظیم عملکردهایی است که هر روز در داخلی بدن انجام می شوند.

ویتامین ها و مواد مغذی موجود در گیاهان قاصدکی به پاکسازی کبد کمک می کنند و مصرف آن ها سبب می شود که کبد ما به درستی کار کند. گیاه قاصدک با حفظ جریان مناسب صفراوی به سیستم گوارش کمک می کند. چای قاصدک یا ساقه‌ آن نیز سرشار از ویتامین C است که به جذب مواد معدنی کمک می کند، و باعث کاهش التهاب شده و از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می نماید.

دیابت

چای گیاه قاصدگ با تحریک تولید انسولین از پانکراس و حفظ سطح قند خون در سطح مناسب به بیماران مبتلا به بیماری دیابت کمک می کند.

عفونت های پوستی

ماده سفید شیری رنگی که شما با شکستن ساقه یک گیاه قاصدک در نوک انگشتان خود احساس می کنید، واقعا برای پوست شما عالی است! ساقه گیاه قاصدک فوق العاده قلیایی است و دارای خواص ضد میکروبی، حشره و قارچ کش میباشد.از گیاه قاصدک برای از بین بردن خارش یا تحریک ناشی از اگزما، عفونت قارچی، پسوریازیس و دیگر عفونت های پوستی استفاده کنید.

مزایای مهم گیاه قاصدک

خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالای آن است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که به جلوگیری از انواع خاصی از آسیب های سلولی، به ویژه اثر اکسیداسیون کمک می کند. بدن از آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ، که برای بافت های بدن بسیار خطرناک هستند و به سرطان و پیری زودرس منجر می گردند استفاده می کند.

گیاه مدر

قاصدک یک گیاه ادرار آور است که می‌تواند مشکلات ناشی از افزایش فشار خون، ناراحتی های کبد و کلیه را درمان کند. فقط کافی است که دمنوش و چای قاصدک را یک بار امتحان کنید.

کاهش وزن و لاغری

گیاه قاصدک هم مثل گیاهان دیگر اسطوخودوس، گل گاو زبان، آویشن، بابونه سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و مانع از جذب چربی های اضافی می‌شود؛ درنتیجه شما را لاغر تر خواهد کرد. شما می‌توانید از دمنوش و چای قاصدک به صورت روزانه استفاده کنید. عصاره گل قاصدک از تجمع لیپید و تری گلیسیرید در بدن جلوگیری می‌کند و باعث کنترل وزن می‌شود.

برای سرطان

این گیاه آنتی اکسیدان های فراوانی دارد که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می‌کند. عصاره گیاه و ریشه قاصدک می‎تواند مانع از رشد سلول های سرطانی در کبد، روده، لوزالمعده شود.

درمان یبوست

ریشه، گل و گیاه قاصدک یبوست مزمن افراد را درمان می‌کند. این گیاه یک منبع غنی از فیبر انولین است که در تقویت دستگاه گوارش فرد تأثیر دارد.خواص گیاه قاصدک

زیبایی پوست

 گیاه قاصدک مانند یک ضد آفتاب طبیعی از پوست در برابر اشعه نور خورشید محافظت می‌کند. این گیاه برای درمان جوش و آکنه های پوستی گزینه بسیار مناسبی است.

درمان کیسه صفرا

برگ های گیاه قاصدک برای درمان سنگ کیسه صفرا بسیار مفید است، این گیاه به ترشح صفرا و گوارش بهتر چربی های بدن کمک می‌کند. عصاره گیاه قاصدک برای سم زدایی بدن و پالایش خون گزینه مناسبی است.

درمان کم خونی

آهن، ویتامین و پروتئین زیای دارد. ویتامین B و پروتئین موجود در این گیاه برای تشکیل گلبول های قرمز خون بسیار ضروری است. استفاده از چای و دمنوش قاصدک می‌تواند کم خونی را درمان کند.

ویتامین A

چشمانی سالم و قوی، عملکرد عصبی، پوست سالم و بسیاری از چیزهای دیگر نقش مهمی را ایفا می کند. ویتامین A یک آنتی اکسیدان است، بنابراین به وسیله ی مبارزه با رادیکال های آزاد به کاهش التهاب بدن کمک می کند. فقط یک فنجان از چای گیاه قاصدک دارای 100برابر ویتامین A مورد نیاز روزانه‌ بدن شماست، بنابراین شما می توانید تنها با خوردین یک قاشق چای قاصدک با رادیکال های آزاد مبارزه کنید و از پیری زودرس، عفونت تنفسی و اختلال بینایی جلوگیری نمایید.

ریشه قاصدک دارای یک اثر طبیعی دیورتیک است ، کبد شما سریع تر سموم موجود در بدن را دفع نماید. همچنین این اثر سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند، سطح قند خون را کاهش می دهد، سوزش سر دل را تسکین می دهد و مسائل گوارشی را بهبود می بخشد.

جلوگیری عفونت دستگاه ادراری

چای قاصدک می تواند به جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری، و همچنین اختلالات مثانه، مشکلات کلیوی و کیست های احتمالی در اندام های تولید مثل کمک کند.

ترکیب خاص عصاره ی ریشه ی گیاه قاصدک و عصاره برگ یک گیاه دیگر که به نام uva ursi مشهور است به کاهش و التیام عفونت های ادراری زنان کمک می کند از انجا که ترکیب uva ursi باکتری ها را می کشد و به دلیل توانایی آن در افزایش جریان ادرار و مبارزه با عفونت، می تواند برای بدن بسیار مفید باشد

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

بسیاری از مردم سعی می کنند تا از شر گیاهان قاصدکی که هر ساله در حیاط منزلشان رشد می کند خلاص شوند، اما گیاه قاصدک واقعا یک علف هرز سودمند است. هنگامی که به باغبانی در حیاطتتان می پردازید، باید بدانید که وجود این علف در حیاطتان بسیار مفید است زیرا مواد مغذی را به بالای خاک می کشاند و، به گیاهانی با ریشه های کم عمق در جذب مواد مغذی کمک نموده و مواد معدنی و نیتروژن اضافی را به خاک وارد می کند. همچنین حشرات گرده افشان را جذب نموده و گاز اتیلن را که به رسیدن میوه کمک می کند، آزاد می نماید.

خواص گیاه دارویی قاصدک

اوره را رفع می‌کند.

کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

درمان‌کننده اگزما و بیماری‌های پوستی است.

درمان‌کننده کم خونی است.

رماتیسم و نقرس را درمان می‌کند.

سموم بدن و رادیکال های آزاد را دفع می کند

مصرف آن باعث می شود که کبد ما به درستی کار کند.

از ضعیف شدن استخوان جلوگیری می کند

با کمک به هضم غذا و تحریک کبد مانع ایجاد سنگ صفرا می شود.

چای و دمنوش قاصدک خاصیت ضد التهابی برای بدن دارد

سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و مانع از جذب چربی های اضافی می‌شود

این گیاه آنتی اکسیدان های فراوانی دارد که از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می‌کند.ریشه، گل و گیاه قاصدک یبوست مزمن افراد را درمان می‌کند.

عصاره قاصدک تاری دید و شب کوری زنان باردار را درمان می‌کند.

می‌تواند با عفونت‌ها و اکسیدان‌ها که بر کبد و کیسه صفرا تاثیر می‌گذارد، مبارزه کند.

 به جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری، و همچنین اختلالات مثانه، مشکلات کلیوی و کیست های احتمالی در اندام های تولید مثل کمک کند.

موارد منع مصرف

گیاه قاصدک همراه با آنتی بیوتیک ها ممکن است اثر بخشی برخی از آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد.در صورت داشتن آلرژی به گیاه قاصدک ، این گیاه باعث التهاب دهان یا پوست بدن افراد حساس شود.

قاصدک ها می توانند در کاهش قند خون مفید باشند اما برای بیمارانی که در واقع از داروهای تعدیل کننده قند خون استفاده می کنند، ممکن است باعث افت شدید قند خون و در نتیجه شرایط خطرناکی شود.

روش مصرف

برگ‌های جوان گل قاصدک را معمولاً با سالاد می‌خورند و چون خیلی تلخ است باید آن را با ترشی یا آبلیمو مصرف کرد.

دمنوش: یک قاشق از ریشه یا گل را برای 30دقیقه در آب بجوشانید.

چایی گیاهی و سرشار از فیبر است و فیبر نیز ماده ایست که به هضم غذا و سلامت روده کمک می کند. فیبر مسئول انتقال سریع مواد غذایی در پیچ و تاب های دستگاه گوارش است و به آن کمک می کند تا به بهترین شکل عمل نماید. فیبر با جذب مایعات بدن باعث اضافه شدن حجم مدفوع می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده