مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نوشیدنی برتر در ایرانی| شربت خاكشیر زعفرانی با نبات

نوشیدنی برتر در ایرانی| شربت خاكشیر زعفرانی با نبات

خاکشیر، نوعی گیاه از تیره‌ شب بویان است که به ارتفاع 20 سانتیمتر تا 1متر می‌روید و در باغ‌ها و بیابان‌ها به صورت خودرو سبز می‌کند. این گیاه برگ‌هایی با برش‌های تیز و گل‌هایی به رنگ زرد روشن دارد و از گونه‌ چلیپاییان (شب‌بوها) است. این گیاه از نظر تنوع دو گونه دارد: یکی تلخ که دانه‌هایش ریز و رنگش قرمز است، و دیگری شیرین که دانه‌هایی بزرگتر و رنگ قرمزه تیره‌تر دارد. هر دو نوع این گیاه در اکثر قسمت‌های ایران می‌رویند به ویژه در رشته کوه البرز و بیابان‌ها. می‌توانید آن را بشویید. سپس در یک لیوان آب سرد بریزید و با کمی شکر یا نبات بنوشید.

در طب سنتی طبع خاکشیر گرم است و زخم‌ها و جراحات را درمان می‌کند. جوشانده‌ خاکشیر به درمان اسهال‌ ساده و افزایش قدرت باروری کمک می‌کند.

خاکشیر ادرار آور است.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

خاکشیر تب را درمان می‌کند.

برای دفع انگل و کرم مفید است.

التهاب کلیه را از بین می‌برد.

سرخچه را درمان می‌کند.

خاکشیر صدا را باز می‌کند.

از خاکشیر برای رفع کهیر و التهاب پوست استفاده می‌شود.

از گل‌ها و برگ‌های این گیاه می‌توان برای درمان بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد.

سنگ کلیه را دفع می‌کند.

برای رفع جوش‌های صورت ناشی از چربی‌ها و شیرینی‌ها، جوشانده‌ دانه تخم شربتی را باید با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرد و هر روز صبح ناشتا به مدت دو هفته نوشید.

احتمالا بعضی از افراد در زمان مصرف خاکشیر سر درد بگیرند. چنین افرادی باید به همراه آن آدامس کتیرا مصرف کنند.

یک نوشیدنی نوشابه ایرانی سالم و خوشمزه که از دانه های گیاه سوفیا آب، گلاب ، آب لیمو مکعب های یخ و آب نبات زعفران تهیه شده است. این نوشیدنی سریع شما را از درون خنک می کند ، به سرعت آماده می شود ، واقعا خوشمزه می شود و عطش شما را فرو می برد

دانه ها سنگین هستند ، در انتهای شیشه جمع می شوند و درست قبل از نوشیدن هم زده می شوند.حتماً شربت خاکشیر را امتحان کنید ، می توانید

این گیاه در کوهپایه های کوه های البرز رشد می کند و سالانه است. خاكشیر در ماههای گرم تابستان یکی از نوشیدنیهای عالی سنتی است و افراد معدودی آن را نوشیدنی گرم برای مشکلات سلامتی می دانند.


قبل از غذا دانه های خاکشیر را باید کاملاً بشویید ، زیرا اغلب حاوی شن هستند. خاكشیر را با كمی آب سرد در ظرفی ریخته و بگذارید 5 دقیقه بماند. همانطور که با استفاده از روبرو شدن طلا ، اکنون این حرکت با یک حرکت جزئی ، حتی چرخشی یا به جلو و عقب چرخانده می شود. شن و ماسه از دانه جدا می شود ، آب و دانه ها را با دقت در یک کاسه دیگر بریزید. اکنون مقداری ماسه در کف کاسه اول باقی مانده است ، آن را کاملاً بشویید. کاسه دوباره از آب پر می شود و روند آن تکرار می شود تا اینکه ماسه دیگری دیده نشود. بسته به آلودگی ، می تواند 2 تا 5 بار تکرار شود.

خاكشیر دارای خصوصیات زیر است

خاكشیر خاصیت خنک كننده دارد ، دمای بدن را كاهش می دهد و از داخل نیز خنک میکند. افراد گرم و تب دار از آن بهره می برند و به طور کلی در گرمای زیاد نیز توصیه می شود. بنابراین نوشیدن در روزهای گرم تابستان محبوب است ، خواص خنک کننده شگفت انگیز است. در صورت گرمای بیش از حد یا حتی گرمازدگی ، بهبود فوری ایجاد می کند و همچنین خاصیت رفع عطش دارد. به دلیل خستگی و سرگیجه و همچنین حالت تهوع و از بین رفتن اشتها در اثر گرمای بیش از حد بدن کمک می کند. زنان یائسگی که گرگرفتگی دارند از خواص خنک کننده خاکشیر نیز بهره مند می شوند.

دانه های کوچک خاصیت قابض دارند و به آکنه ، جوش و پوست لکه دار کمک می کنند. همچنین در برابر لکه های رنگدانه داخلی و خارجی کمک می کند. برای چهره بهتر ، روزانه حداکثر 3 هفته باید یک لیوان خاكسیر بنوشید. کاربرد خارجی همچنین باعث بهبود رنگ پوست و پاکسازی کامل پوست می شود. از دانه های خرد شده ماسک درست کنید. این باید هفته ای 2-3 بار بر روی صورت اعمال شود.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

با خاكشیر نمی توانید از زخم ها جلوگیری كنید ، اما می توانید بر ایجاد اسكار تأثیر مثبت بگذارید. اثر ترمیم زخم باعث تسریع در بهبودزخم ها پس از جراحات و همچنین بعد از عمل می شود.

در دختران یا پسران بی حس کننده به افزایش وزن کمک می کند. برای این کار ، خاكشیر را باید صبحگاهی در یك لیوان شیر كاملاً تازه بریزید و بنوشید.خاكشیر اثر سم زدایی بر كبد دارد و بدین ترتیب بدن را از درون تصفیه می كند.

زمان آماده سازی 5 دقیقه

زمان آماده سازی 10 دقیقه

زمان کار 15 دقیقه

مواد لازم : برای 1 لیوان

4 قاشق غذاخوری خاكشیر

250 میلی لیتر آب چشمه

1 قاشق غذاخوری گلاب

1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه

1 چوب نبات زعفرانی

2-3 مکعب یخ

خاكشیر را با كمی آب سرد در ظرفی ریخته و بگذارید 5 دقیقه بماند. همانطور که با استفاده از روبرو شدن طلا ، اکنون این حرکت با یک حرکت جزئی ، حتی چرخشی یا به جلو و عقب چرخانده می شود. شن و ماسه از دانه جدا می شود ، آب و دانه ها را با دقت در یک کاسه دیگر بریزید. اکنون مقداری ماسه در کف کاسه اول باقی مانده است ، آن را کاملاً بشویید. کاسه دوباره از آب پر می شود و روند آن تکرار می شود تا اینکه ماسه دیگری دیده نشود. بسته به آلودگی ، می تواند 2 تا 5 بار تکرار شود.به این روش سنتی ریگ شور کردن می گویند.


طرز تهیه شربت

دانه های خاکشیر تمیز شده را با آب خالص پر کنید. 1 قاشق چایخوری گلاب و آب لیمو را اضافه کنید، شکر زعفران و مکعب های یخ را به لیوان اضافه کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده