بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خواص و فوائد گیاه اورگانو یا پونه ، مرزنگوش ، آویشن کوهی

خواص و فوائد گیاه اورگانو یا پونه ، مرزنگوش ، آویشن کوهی

گیاهیست چند ساله با عطر و طعمی خاص که مناسب ادویه در غذاهای مختلف میباشد. برگها بیضی شکل هستند و به روی برگها و ساقه ها کرک های ترشحی وجود دارد که حاوی اسانس هستند.

گلهای صورتی. با توجه به رایحه قوی اورگانو در آشپزی های مدیترانه ایی کاربرد دارد و همینطور به عنوان چاشنی استفاده می‌شود. مناسب دستگاه گوارش و به هضم غذا کمک می‌کند.

اثرات ضد التهابی و هیپولیپیدمیک اسانس oregano ممکن است در کاهش خطر چاقی کمک کند. مطالعات حیوانی نشان داد که کارواکرول با تعدیل عبارات ژن در موشهایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می شوند می تواند از چاقی ناشی از رژیم غذایی جلوگیری کند .

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

یک مطالعه دیگر نشان داد که سطح پروتئین واکنش C در موشهایی که از رژیم غذایی پرچرب و کارواکرول تغذیه می شدند ، به میزان قابل توجهی کم است.

پروتئین واکنشی C معمولاً در کودکان و نوجوانان با وزن اضافی؛ بیشتر است. از این رو ، کاهش پروتئین واکنش دهنده C نشانه کاهش التهاب و خطر چاقی است . این کاهش همچنین خطر سایر اختلالات مرتبط با چاقی ، از جمله بیماری های قلبی عروقی و دیابت را کمتر می کند .

بهبود سلامت روده

روغن معدنی در داروهای مردمی برای درمان اختلالات گوارشی مورد استفاده قرار گرفته است ونشان داد که اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی روغن اسانس در حفظ سلامت روده کمک می کند.

به نظر می رسد OEO دارای اثر محافظتی در دیواره های روده خوک ها است. این روغن با بهبود سد روده و از بین بردن میکروارگانیسم های مضر به درمان نشت روده کمک کرده است

خواص ضد التهابی کارواکرول به بهبود زخم معده کمک می کند. این ترکیب ممکن است با تداخل با واسطه های التهابی مانند پروستوئیدها سودمند باشد .

مطالعات نشان داده اند که گیاه کوهی ممکن است عفونت های باکتریایی روده کوچک را درمان کند. این اثر را می توان به خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی قوی این روغن نسبت داد.

نفخ شکم یا گاز اضافی نشانه ای از عفونت های باکتریایی روده کوچک (SIBO) است و روغن پونه کوهی در بهبود آنها حداقل به همان اندازه Rifaximin (یک آنتی بیوتیک) مؤثراست

روغن اورگانو همچنین ممکن است به رفع خستگی ناشی از انگلهای روده کمک کند. این امر با مهار فعالیت انگل روده ، یعنی Blastocystis hominis ، Entamoeba hartmanni و Endolimax nana به این هدف دست می یابد

دارای خواص ضد التهابی

روغن اورگانو خاصیت ضد التهابی دارد. این ماده در محافظت از بدن در برابر چندین اختلال از جمله بیماری های قلبی عروقی ، سرطان ، اختلالات عصبی و سمیت دارویی کمک می کند.

مطالعات حیوانی نشان می دهد که کارواکرول تولید واسطه های التهابی (اینترلوکین ها) را که به عنوان التهاب شناخته می شوند ، کاهش می دهد .

مطالعه دیگر نشان داد که ترکیبی از روغن پونه کوهی و روغن آویشن باعث کاهش التهاب در موشها می شود .

بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) یک بیماری همه گیر است که در درجه اول به دلیل مصرف سیگار ایجاد می شود. کارواکرول موجود در روغن پونه کوهی برای درمان التهاب سیستمیک در خوک های مبتلا به COPD یافت شد

کمک به تسکین درد

روغن اورگانو یک ضد درد طبیعی است که به طور سنتی برای تسکین درد روماتیسم از طریق کاربرد موضعی استفاده می شد. کارواکرول همچنین سنتز پروستاگلاندین را مهار کرده و از التهاب و درد ناشی از آن جلوگیری می کندخطرهایی که در معرض پاهایتان هستند، از پاهایتان در برابر این آسیب ها محافظت کنید

کارواکرول موجود در روغن پونه کوهی در کاهش درد دهان و دندان مؤثر بود . این روغن همچنین می تواند علائم مرتبط با آن مانند درد مزمن در سر ، صورت ، گردن و دهان را تسکین دهد.

خواص روغن اورگانو برای کاهش وزن و تسکین دردخواص روغن اورگانو برای کاهش وزن و تسکین درد

ممکن است دارای خواص ضد سرطان باشد

روغن معدنی گیاه اورگانو دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و شیمی درمانی است که ممکن است در مبارزه با سرطان کمک کند .

یک مطالعه نشان داد که روغن اسانس oregano می تواند فعالیت ضد تکثیر کننده ای در سرطان معده داشته باشد همچنین عصاره های گیاه پونه کوهی منجر به مرگ سلولهای سرطانی در سرطان روده بزرگ انسان شد .

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

مطالعات متعدد نشان می دهد که کارواکرول ممکن است دارای خواص ضد سرطان باشد. همچنین مشخص شد که این ترکیب دارای اثرات ضد توموری بر سلولهای سرطانی انسان است.همچنین مشخص شد که کارواکرول خطر سرطان کبد را کاهش می دهد .

یک مطالعه دیگر نشان داد که کارواکرول یک مهار کننده بسیار قدرتمند رشد سلول در سرطان ریه انسان است تحقیقات همچنین بیان می کنند که روغن پونه کوهی و ترکیبات اصلی آن به طور بالقوه می تواند به عنوان ماده ضد سرطان استفاده شود .

فواید سلامتی روغن اورگانو

اورگانو Oregano یک ادویه جادویی محبوب و بومی اروپا است. به دلیل رایحه و عطرهای آن به خصوص در غذاهای ایتالیایی و مدیترانه ای بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور سنتی از این روغن برای درمان مشکلات گوارشی و سرماخوردگی استفاده شده است. این روغن ضروری دارای خاصیت ضد باکتری ، ضد قارچ ، آنتی اکسیدان ، ضد التهاب و ضد تومور است.

همچنین از این ماده به عنوان نگهدارنده مواد غذایی برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی و به عنوان نگهدارنده آن؛ هنگام ذخیره استفاده می شود .

این روغن حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد میکروبی قدرتمندی مانند کارواکرول ، تیمول ، رزماریک اسید ، ترپنها ، ترپنوئیدها و اسید( ursolic ) است

مبارزه با باکتری های مضر

روغن اورگانو یک آنتی بیوتیک طبیعی است که به نظر می رسد در مبارزه با چندین باکتری مؤثر است . این روغن ممکن است به مبارزه با باکتری هایی که باعث عفونت پوست و مجاری ادراری و تنفسی می شوند ، کمک کند.

کارواکرول موجود در روغن می تواند با مهاررشد باکتریها ؛ خاصیت ضد باکتریایی از خود نشان دهد. به این منظور و برای درک کاربرد آن ، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.همراه با کارواکرول ، تیمول موجود در روغن دارای اثر هم افزایی در مهار رشد باکتریها می باشد.

این روغن همچنین فعالیت مهاری در برابر باکتریهای استافیلوکوکوس اورئوس را نشان داده است که اغلب باعث مسمومیت غذایی می شود .

 مصرف خودسرانه گیاهان دارویی و ضرر انواع دمنوش ها

خواص طبیعی ضد باکتریایی روغن پونه کوهی این پتانسیل را دارد که در برابر باکتریهای مقاوم به آنتی بیوتیک مورد استفاده قرار گیرد .

به کاهش کلسترول کمک کند

مطالعات نشان داده اند که این روغن ممکن است به کاهش کلسترول در حیوانات و همچنین در انسان کمک کند.

مطالعات حیوانی نشان داده اند که کارواکرول ممکن است در بهبود قابل توجهی در پروفایل لیپیدها در موش هایی که به مدت ده هفته با رژیم غذایی پرچرب تغذیه می شوند ، کمک کند. این موش ها نسبت به موش هایی که فقط رژیم غذایی پرچرب داشتند ، از نظر کلسترول پایین تری داشتند.

مطالعه ای در مورد افراد مبتلا به هایپرلیپیدمی خفیف (میزان کلسترول بالا) نشان داد که مصرف گونه های مختلف روغن oregano (آنتی بادی Origanum) می تواند به مدیریت پروفایل های چربی آنها کمک کند

طی مدت زمان سه ماه ، افراد که دارای کلسترول بد پایین (LDL ) یا لیپوپروتئین با چگالی کم و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) یا لیپوپروتئین با چگالی بالا بودند موثر بود . این تأثیرات در افراد بعد از ایجاد تغییراتی در رژیم و سبک زندگی آنها مشاهده شد

این روغن همچنین سطح پروتئین واکنشی C را کاهش داده است که شناخته شده است خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش می دهد .

خواص آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان ها به رادیکال های آزاد که سموم مضر در بدن ما هستند متصل می شوند و به جلوگیری از آسیب سلولی و استرس اکسیداتیو کمک می کنند که در غیر این صورت ممکن است منجر به اختلالات مزمن مانند سرطان یا بیماری قلبی شود. مطالعات نشان داده اند که گیاه کوه زایی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها را دارد.

Carvacrol ، thymol و rosmarinic acid همه آنتی اکسیدانهای قدرتمند موجود در روغن پونه کوهی هستند آنها در بهبود ایمنی و مبارزه با بیماری ها به بدن کمک می کنند

درمان عفونت های قارچی

اسانس اورگانو دارای فعالیتهای قارچی است که از آن برای معالجه کاندیدیازیس دهان و دندان و معده استفاده می شود . یک مطالعه نشان داده است که اضافه کردن روغنهای اساسی مانند روغن پونه کوهی به حمام پا می تواند در برابر چندین سویه قارچی و باکتریایی مؤثر باشد .

در مطالعات آزمایشگاهی فعالیتهای ضد قارچی روغن پونه کوهی در برابر عفونتهای مخمر کاندیدا ایجاد شده است.

یک مطالعه دیگر نشان داد که فعالیت ضد قارچی تیمول در برابر کاندیدا آلبیکنس ، کاندیدا تروپیکالیس و سویه های کاندیدا کروزی در ترکیب با نیستاتین (یک داروی ضد قارچی) استفاده می شود.


جهت کشت به آب و هوای گرم و مرطوب نیاز مند است.

زمان کاشت بذرها از اوایل اسفندماه تا اواخر تیرماه است.

گیاهیست چند ساله با عطر و طعمی خاص که مناسب ادویه در غذاهای مختلف میباشد. برگها بیضی شکل هستند و به روی برگها و ساقه ها کرک های ترشحی وجود دارد که حاوی اسانس هستند.

گلهای صورتی. با توجه به رایحه قوی اورگانو در آشپزی های مدیترانه ایی کاربرد دارد و همینطور به عنوان چاشنی استفاده می‌شود. مناسب دستگاه گوارش و به هضم غذا کمک می‌کند.

جهت کشت به آب و هوای گرم و مرطوب نیاز مند است.

زمان کاشت بذرها از اوایل اسفندماه تا اواخر تیرماه است.

منبع :stylecraze

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده