بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» روغن گل محمدی: آیا این روغن نهایی ضد پیری است؟

روغن گل محمدی: آیا این روغن نهایی ضد پیری است؟

اما روغن گل محمدی - که به آن روغن دانه گل محمدی نیز می گویند - هنگامی که صحبت از فواید آن برای پوست می شود ، رقابت نزدیک با روغن نارگیل را انجام می دهد.

گلاب به دلیل خاصیت شگفت انگیز درمانی که مورد استفاده مصریان باستان ، مایاها و بومیان آمریکایی بود و در انگلیس در زمان جنگ به عنوان شربت ساخته و سهمیه بندی می شد تا از مقاومت کودکان در برابر عفونت اطمینان حاصل کند.

شربت تهیه شده به شما در رفع اسهال ، گرفتگی معده و قاعدگی ، حالت تهوع و سوء هاضمه کمک می کند. امروزه ، به دلیل توانایی در افزایش سلامت پوست و تقویت پیری سالم ، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

روغن گل سرخ چیست؟

از گلبرگ های گل رز تهیه می شود در حالی كه روغن گل محمدی كه روغن دانه گیاه ro se hip نیز نامیده می شود ، از دانه های گل رز می آید. گل میوه ای است که پس از گلدهی گیاه و ریختن گلبرگ های خود باقی مانده است. 

روغن گل محمدی از بذرهای بوته های گل رز كه بیشتر در شیلی رشد می كنند برداشت می شود و این ماده پر از ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است که به عنوان لکه های تیره اصلاح می شوند و پوست خشک و خارش دار را آبرسانی می کنند ، در حالی که باعث کاهش جای زخم و خطوط ریز می شود.

با استفاده از یک فرآیند استخراج ارگانیک پرس ، روغن از باسن و دانه ها جدا می شود.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

برای مراقبت از پوست صورت ، روغن گل محمدی وقتی از خارج استفاده می شود ، فواید زیادی دارد. این از پوست محافظت می کند و گردش سلول را افزایش می دهد زیرا حاوی بتاکاروتن (نوعی ویتامین A) و ویتامین های C و E است که همه آنتی اکسیدان هایی هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کنند.

خاصیت درمانی روغن گل محمدی به دلیل ساختار شیمیایی آن است. همانطور که گفته شد ، سرشار از چربی های سالم است ، اما به طور خاص اسید اولئیک ، پالمتیک ، لینولئیک و گاما لینولنیک اسید است .

روغن گل محمدی حاوی اسیدهای چرب (ویتامین F) است که وقتی از طریق پوست جذب می شود ، به پروستاگلاندین (PGE) تبدیل می شود. PGE ها برای مراقبت از پوست بسیار عالی هستند زیرا در بازسازی سلول و بازسازی بافت نقش دارند.

این ویتامین همچنین یکی از غنی ترین منابع گیاهی ویتامین C است ، دلیل دیگری که باعث شده روغن گل محمدی به عنوان یک محصول عالی برای خطوط ریز و مراقبت های کلی پوست باشد. 

مزایای روغن گل محمدی برای پوست و موارد دیگر

1. خواص ضد پیری

روغن گل محمدی فواید ضد پیری قابل توجهی برای صورت شما دارد. فوق العاده سبک و غیر چرب ، این روغن از مزایای مراقبت از پوست به دلیل آنتی اکسیدان های بالا و نفوذ به لایه های عمیق پوست ناشی از سطح رطوبت و کاهش علائم پیری پوست است.

تولید کلاژن با افزایش سن به طور طبیعی کند می شود ، اما به لطف مقادیر بالای ویتامین C موجود در گل رز ، این روغنی است که در واقع می تواند به تحریک تولید کلاژن در پوست کمک کند. در حقیقت ، یک مطالعه بالینی منتشر شده در سال 2015 که 60 روز درمان موضعی ویتامین C "به عنوان یک روش جوان سازی بسیار کارآمد بوده و باعث ایجاد سنتز کلاژن قابل توجهی در تمام گروه های سنی با حداقل عوارض جانبی می شود." 

برای کسانی که به دنبال اجتناب از مواد شیمیایی و بوتاکس هستند ، روغن گل محمدی به دلیل خاصیت جوان سازی پوست از ویتامین C و A و لیکوپن ممکن است عالی باشد. این باعث می شود افزودن آن به برنامه های مراقبت از پوست شما یک محلول ارگانیک و ایمن برای ترمیم سطح پوست و بازیابی قابلیت ارتجاعی باشد.

2. محافظت در برابر لکه های سن

اشعه ماورا بنفش خورشید می تواند به پوست آسیب برساند ، در نتیجه لکه های پیری و بیش از حد رنگ در صورت ایجاد می شود. آنتی اکسیدان های موجود در روغن گل سرخ ، به ویژه ترکیب ویتامین های C و E ، می توانند به مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث آسیب به خورشید می شوند ، کمک کنند.

این آنتی اکسیدان ها در واقع می توانند تولید بیش از حد رنگدانه ها را در پوست کاهش دهند ، این دقیقاً همان چیزی است که منجر به ایجاد ناهمواری در تن و لکه های پیری می شود. همچنین با قرار دادن این آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی به دریافت داخلی کمک می کند.

نوشیدن چای گلاب ارگانیک ، که می توانید آن را در فروشگاه های مواد غذایی سالم پیدا کنید ، راهی آسان و راحت برای این کار است.

این روغن همچنین بسیار مرطوب کننده است و به از بین بردن قرمزی و تحریک کمک می کند. این خواص همچنین روغن گل محمدی را به عنوان یک درمان احتمالی برای روزاسه در صورت استفاده به عنوان روغن مراقبت از پوست با فشار سرد ، کرم یا گل محمدی تبدیل می کند . 

3. به علائم کشش کمک می کند و زخم های آکنه را کاهش می دهد

چربی های-سرد فشرده در روغن گل رز پیدا شده است می تواند کمک به خلاص شدن از شر زخم و کاهش علائم کشش با ترویج بازسازی پوست. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، چربی ها به عنوان نرم کننده عمل می کنند و به نرم شدن پوست کمک می کنند و در عین حال باعث رطوبت رسانی می شوند. 

این روغن مراقبت از پوست به دلیل نرم کننده بودن ، ممکن است در موارد اگزما نیز کمک کند ، به این معنی که می تواند مانعی محافظتی برای پوست ایجاد کند و در عین حال لک و پوسته را هموار کند. این روغن همچنین می تواند به  کاهش خشکی پوست سر و خارش که اغلب به دلیل مواد شیمیایی در بیشتر شامپوهای فروشگاهی ایجاد می شود ، کمک کند .

4. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

یکی از بهترین منابع گیاهی ویتامین C است که به درمان عفونت ها و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. بانک اطلاعاتی دانشگاه مریلند خاطر نشان میکند که گل رز حتی می تواند به عنوان مکمل ویتامین C مورد استفاده قرار گیرد.

گل سرخ تازه ، چای گلاب یا مكمل گل رز همه گزینه های خوبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند.

ویتامین C علاوه بر اینکه یک آنتی اکسیدان است ، مسئول تولید کلاژن در بدن است که یکی از عناصر مهم در ساختار استخوان ها و عضلات است. گزارش ها حاکی از آن است که این ماده مغذی مهم به جذب مناسب آهن تولید کننده گلبول های قرمز نیز کمک می کند. 

5- التهاب را کاهش می دهد و به آرتروز کمک می کند

افرادی که از آرتروز رنج می برند می توانند علاوه بر موارد خارجی از استفاده داخلی گل رز نیز بهره مند شوند. پودر گل رز منبع غنی ویتامین C است و به نظر می رسد با مهار تولید آنزیم های التهابی و پروتئین ها ، التهاب مرتبط با آرتروز را کاهش دهد. 

در مورد استفاده موضعی روغن گل محمدی برای آرتروز چطور؟ اخیراً تحقیقاتی در مورد این روش صورت نگرفته است ، اما به طور سنتی ، تزریق گلبرگ گل رز برای افرادی که از آرتروز یا روماتیسم رنج می برند برای تسکین علائم اغلب به آب حمام اضافه می شود.

ممکن است متوجه شوید که افزودن کمی روغن گل محمدی به آب حمام یا استفاده از آن در مناطق التهابی به این مسئله کمک می کند. 

نحوه استفاده از آن

نمی دانید چگونه از روغن گل محمدی برای برنامه های مراقبت از پوست و موارد دیگر استفاده کنید؟ با خرید یک محصول خالص و ارگانیک که توسط یک شرکت معتبر ساخته شده شروع کنید.

محصولات روغن گل محمدی را به صورت روغن خالص ، خامه ، پودر ، چای و كپسول پیدا خواهید كرد.

به خاطر داشته باشید که روغن گل محمدی ظریف است و می تواند به راحتی از بین برود ، بنابراین مراقبت بسیار از آن مهم است. اغلب اوقات ،روغن ویتامین E برای بهبود ماندگاری اضافه می شود.

نگه داشتن آن در یخچال یا نگهداری در یک مکان خنک و تاریک می تواند از پوسیدگی جلوگیری کند.

گرچه قیمت آن گرانتر است ، اما روغن گل محمدی با فشار سرد بهترین محصولات است زیرا در اثر حرارت تغییری ایجاد نشده است و بنابراین مواد مغذی بیشتری را در خود نگه می دارد. 

از آنجا که روغن گل محمدی به عنوان یک روغن خشک طبقه بندی می شود ، سریع جذب پوست می شود. شما می توانید روغن را با استفاده از حرکات ملایم و ماساژ دهنده به صورت مستقیم به صورت بمالید یا از آن در دستور العمل های متعدد مراقبت از پوست استفاده کنید.

روغن را دو بار در روز برای تمیز کردن پوست بمالید. برای تمرکز بر روی مناطق مشکل دار ، فقط چند قطره روغن را به یک پنبه تمیز آغشته کرده و بر روی مناطق دارای خطوط ریز ، چین و چروک یا لکه های تیره بمالید. به یاد داشته باشید که از آفتاب سوختگی محافظت نمی کند ، پس از آن یک ضد آفتاب با کیفیت خوب استفاده کنید.

اگرچه می تواند جای زخم های آکنه را کاهش و کاهش دهد ، اما نباید مستقیماً روی آکنه فعال استفاده شود.

اگر پوستی مستعد آکنه دارید ، ابتدا ناحیه ای را آزمایش کنید تا مطمئن شوید محصول منافذ پوست شما را مسدود نمی کند و باعث شعله ور شدن ناخواسته می شود .

از روغن دانه گل محمدی می توان روی صورت و گردن استفاده کرد زیرا به سرعت جذب می شود بدون اینکه باقی مانده روغنی باقی بماند. فقط یادتان باشد که فقط به دو تا سه قطره نیاز دارید.

خطرات و عوارض جانبی

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

روغن گل محمدی به طور کلی برای استفاده موضعی بی خطر تلقی می شود. قبل از استفاده از آن در مناطق بزرگتر ، یک تست کوچک انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که واکنش نامطلوبی نخواهید داشت.

در صورت مشاهده قرمزی ، سوزش ، خارش یا سایر علائم تحریک ، آن را بشویید و استفاده از آن را قطع کنید.

قبل از استفاده داخلی از روغن گل محمدی با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مشورت كنید. اگرچه واکنش های آلرژیک نادر هستند ، به دنبال علائم آلرژی مانند بثورات پوستی ، مشکل تنفس ، ضربان قلب سریع ، ناراحتی قفسه سینه و خس خس سینه باشید.

اگر از آن به صورت داخلی استفاده می کنید ، به خاطر داشته باشید که میزان بالای ویتامین C را ادامه می دهد ، بنابراین افراد مبتلا به کم خونی ، سنگ کلیه و دیابت باید قبل از استفاده با پزشکان خود مشورت کنند.

نتیجه

روغن گل محمدی از میوه گل رز است. این میوه ها مواد مغذی مهمی را برای پوست و سایر موارد از جمله چربی های سالم و ویتامین C فراهم می کنند.

شما می توانید از روغن گل محمدی در برنامه مراقبت از پوست خود برای بهبود چهره خود استفاده کنید. همچنین می تواند برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب استفاده شود.

اگر تازه با روغن گل محمدی تازه کار هستید ، ابتدا با افزودن چند قطره به سرم پوستی مورد علاقه خود شروع کنید ، یا به راحتی روزانه یک تا دو قطره به لکه های تیره و خطوط ظریف بمالید.

روغن گل محمدی: آیا این روغن نهایی ضد پیری است؟

کل زمان: 5 دقیقه

عناصر:

2 اونس روغن گل محمدی ارگانیک

15 قطره روغن اساسی کندر

15 قطره روغن اساسی اسطوخودوس

خوب مخلوط کرده و درون یک ظرف شیشه ای کوچک قرار دهید.

شب ها قبل از خواب به آرامی با پوست صورت ماساژ دهید.

بهتر است به دلیل آسیب پذیری روغن گل محمدی در برابر خشکی ، مقادیر کم را همزمان تهیه کنید.

گل رز به عنوان یک عنصر تسکین دهنده پوست استفاده شده است.بعد از آفتاب گرفتن از این روغن استفاده کنید و التهاب پوست خود را کاهش دهید. یونانیان باستان و رومیان گلبرگ های گل رز را در آب پرورش دادند، درست مانند چای، و هنوز هم این کار را ادامه می دهند. روغن گل رز بسیار طرفدار دارد زیرا التهابات را کاهش می دهد.

روغن گل رزپوست شما را در برابر تحریک محافظت می کند و به مسائلی مانند التهاب، اکسیداسیون و پیری می پردازد.گل سرخ به خاطر قدرتی که برای تسکین دادن پوست تحریک شده دارد،یک روغن درمانی معرفی شده است.

کرم‌های موضعی یا لوسیون‌هایی خریداری نمایید که حاوی روغن گل رز خالص می باشند.

به دنبال خوب کردن زخم های خود هستید باید زخم را تمیز نگه دارید، آن وقت خواص آنتی سپتیک و ضد باکتری رز می تواند به شما کمک کند.پوستتان نیاز به هیدارسیون دارد بدانید که گل رز بهترین انتخاب برای شماست.

اسپری آلوئه ورا، گیاهان و اسانس گل رز

قبل و یا بعد از آرایش خود می توانید از این اسپری استفاده کنید.

اسپری های صورت به لطف ترکیباتی از قبیل گل رز، آلوئه ورا و باغیا، به دلیل توانایی آن برای تازه کردن پوست از خستگی زیاد رد طول روز ،بسیار مورد علاقه بوده است.

عصاره طبیعی گل رز

معمولا از عصاره گل رز به عنوان بهترین اسانس یاد می کنند.

روغن 100./.طبیعی گل رز که غنی از چربی ها، لینولئیک و لینولنیک است، باعث افزایش تمییزی پوست از آکنه، کاهش خشکی پوست و باعث داشتن پوستی نرم و لطیف می شود.

ماسک روغن گل رز طرفدار بسیاری دارد.

20 تا 30دقیقه روی پوستتان بماند تا تاثیر فوئق العاده ان را ببینید.

برخی معنقدند که بعد از استفاده از این ماسک پوست صورتشان چسبناک می شود.

هم چنین تجربه ای داشته اید باید بدانید که بهتر است وقتی این روغن را به پوست صورت زدید سعی کنید با ضربات ارام انگشت به پوست بزنید.

آب به همراه اسانس گل رز

افرادی که پوست حساس دارند، این تونر را باید استفاده کنند تا آرام شوند.

چه نوع پوستی دارید و یا در معرض پوست حساس هستید یا خیر و یا خشکی داری یا نه روغن گل رز برای تمامی پوست ها مفید است.

این محصول قرمزی پوست را از بین می برد، تحریک کننده نیست و زمانی که استفاده می شود، احساس ملایم و نرمی رابه شما می دهد.

روشن شدن پوست با گل رز

این ماسک را به مدت 10دقیقه روی پوست خود بگذارید و شاهد نرمی و روشن شدن پوست خود شوید.

این ماسک را در خانه درست کنید و هم می توانید ماسک هایی حاوی گل رز را تهیه کنید.

گل رز و اسکراب شکر

برای مبارزه با آکنه هرگز بوی بسیار شیرین را تجربه نکرده اید.

استفاده از این اسکراب قند تزریقی گل رز به عنوان بخشی از روال معمول برای اسکراب است.

این اسکراب ساخته شده از گل رز، که پوست را نرم و لطیف می کند، همراه با اسید سالیسیلیک، یکی از عناصر محبوب برای مبارزه با آکنه، بسیاری از متخصصان پوست را وا داشته تا بگویند که این اسکراب به شما پوستی همچون پوست کودک می بخشد.

اسکراب شکر در صورت استفاده بیش از حد می تواند برای پوست شما بد باشد.

در هفته یک بار از آن استفاده کنید.

این اسکراب بسیار قوی است.

ماسک های ژله ای از گل رز

عصاره های ژله ای پر از گیاهان گل سرخ و گیاهان گل رز و عصاره های گل رز، این ماسک ژله ای باعث خنک شدن پوست می شود.

ماسک همراه با روشن کردن پوست چهره شما، خطوط و چین و چروک ها را کاهش می دهد.

با این حال، برخی از نظر سنجی ها با پوست حساس متوجه شدند که این محصول باعث قرمزی می شود.

رایحه روغن گل رز که بسیار آرام بخش است

فراموش نکنید که علاوه بر پوست صورت پوست بدن خود رانیز با این روغن روشن کنید. این روغن را برای یک درخشش فوری عالی است.

اگر بدن شما و پوست بدن شما رایحه گل رز را داشته باشد می تواند ذهنتان را آرام کند.

این یکی از محصولات رز است که سرتا پا مزایا دارد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده