بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تأثیر و سلامتی خوردن میوه "به" بر روی سلامتی بدن

 تأثیر و سلامتی خوردن میوه

میوه به

به میوه ای باستانی است که در آشپزی رومی یافت می شود و در سراسر ترکیه و جنوب شرقی آسیا رشد می کند.

به درخت کوچکی است که در خانواده‌ گل سرخ جای می‌گیرد و پوست ساقه و تنه‌ آن قهوه‌ای بوده و در اکثر نقاط اروپا، نواحی مدیترانه، آسیا و آفریقای شمالی می‌روید. گل‌های درخت به ، به رنگ سفید و یا صورتی بوده و دارای پنج گلبرگ می‌باشد.

به ابتدا به رنگ سبز است و پس از رسیدن، زردرنگ می‌شود و سطح آن پوشیده از کرک بوده و میوه‌ی نارس آن طعمی گس و قابض دارد اما نوع رسیده‌اش شیرین، مطبوع و معطر است.

میوه به در جاهای دیگر دنیا از جمله آفریقا، مرکز اروپا و خاورمیانه نیز کشت و برداشت می‌شود ولی حدود 75./. به دنیا، از ایران تأمین می‌شود.

این میوه به دلیل داشتن ترکیبی به نام پکتین که از کربوهیدرات‌های پیچیده است، خواص دارویی دارد و به درمان اسهال کمک می‌کند. این میوه دارای خاصیت تقویت‌کننده‌ معده و التیام ورم روده و مقوی قلب، ضدنفخ، ادرارآور، قاعده‌آور و خلط‌آور است و نقش موثری در بهبود بیماری‌های ریوی دارد.


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

ترکیبات شیمیایی موجود در گیاه به دانه عبارتند از

ویتامین‌ A

ویتامین B و C

املاحی مانند پتاسیم، روی، فسفر، کلسیم، آهن، منیزیم و سلانیوم

خواص و فواید به دانه

دانه به اثرات آرام‌ بخشی دارد

دانه به دارای آمیگدالین یا همان ویتامین B17 است.که اثرات ضد سرطانی دارد.

در مصرف آن باید جانب احتیاط را رعایت کرد و از مصرف بیش از حد آن خودداری نمود؛ زیرا مقادیر زیادی از آمیگدالین سمی می‌باشد.

Apple and Quince Jam – Adventures of the Food Kind

به، میوه ای سرشار از تانن است که در معالجه اسهال و ورم روده بزرگ خیلی مؤثر است. به این منظور می توان 40 تا 50 گرم به را خرد کرده و مدت 15دقیقه در یک لیتر آب جوشانده و مصرف کنید.

بهدانه، ورم معده را معالجه می کند، باید چهار گرم بهدانه را در صد و بیست گرم آب بخیسانید و سپس آن را آن قدر به هم بزنید تا مایعی به شکل سفیده تخم مرغ به دست آید، و پس از آن هر وقت تمایل داشتید، مصرف کنید.

جوشانده برگ درخت به ، بی خوابی را درمان می کند، به این منظور باید یک مشت برگ های تازه و نو رسته برگ به را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب جوش بریزیم تا دم بکشد و پس از صاف کردن آن را با شکوفه نارنج یا شکر یا عسل، شیرین کنید و قبل از خواب، دو قاشق سوپخوری از آن بنوشید.

جوشانده برگ به به روشی که گفته شد، بهترین راه درمان عصبانیت است.

لعابی که از خیس کردن چهار گرم بهدانه به دست می آید، علاوه بر معالجه گلو درد، تسکین سرفه، برای آرایش موی سر و آهار پارچه نیز به کار می رود.

اگر به را قطعه قطعه کنید و در آب بجوشانند، جوشاندهء مقوی به دست می آید که در عین حال، قابض است و در مواردی که عمل هضم به زحمت صورت می گیرد، مصرف می گردد.

جوشانده فوق در معالجه اسهال های سبک، که بر اثر بی حالی و تنبلی روده ها پیدا می شود و هم چنین برای معده و روده ها، فوق العاده فایده دارد.

آب به را بگیرید و هم وزن آن شکر اضافه نمایید و بجوشانید تا به قوام آید، شیره ای به وجود می آید که در معالجه ورم شدید امعاء، بسیار مؤثر است.

The quince: The fruit that started the Trojan War? | The Splendid Table

چنان چه دم کرده 30 گرم شکوفه به تازه یا خشک کرده آن را در یک لیتر آب با عرق بهار نارنج مخلوط کنند و بنوشند، خواب عمیق و راحتی به دنبال خواهد داشت.

به، دارای ویتامین ا است که در تجدید جوانی نقش دارد و هم چنین دارای ویتامین ا می باشد که در تعادل اعصاب، مهم است.

به، طبیعتی معتدل دارد و خوردن آن افسردگی و وسواس را از بین برد. و نشاط آور است.

به برای تقویت اعمال معده، مفید است.

خوردن به مانع انداختن جنین زن ها می شود و باعث تقویت رحم می شود

خوردن به میل به خاک و گِل خوردن را بر طرف می کند.

خوردن به، عرق بدن را خوش بو می کند.

بهدانه برای درمان سرفه، خشونت حلق، رفع عطش، حرارت معده، رفع سوزش دهان و زبان و رفع گرفتگی صدا لذا باید 30 گرم بهدانه را در نیم لیتر آب جوشاند، صبح و ظهر و شب یک استکان میل نمود و برای سوزش زبان، مدتی آن را در دهان نگه داشت.

اگر 100 تا 150 گرم بهدانه را در یک لیتر آب بجوشانید و روزی چند مرتبه بر پوست بمالید، برای درمان سوختگی ، سرما زدگی و بر طرف کردن انواع ترک، لب مفید است.

Free Photo | Delicious and healthy homemade quince jam in glass

بند آوردن خونریزی گرد سوخته کرک به را روی زخم قرار دهند، خون ریزی را بند می آورد.

برای پانسمان زخم های سطحی بدن یا شست وشوی چشم در هنگام چشم درد، می توان از محلول غلیظ جوشانده برگ درخت به استفاده نمود.

استفاده از روغن به آب به + 1/2مقدار آب به روغن زیتون را بجوشانید برای درمان اسهال مزمن، خلط خونی، ورم کبد و زخم معده و روده مفید است.

شربت به لیمو حرارت بدن را پایین می اورد و برای تهیه شربت به لیمو باید 250 گرم آب به را مخلوط با سرکه و آب لیموی صاف و گلاب، هر یک به مقدار 150 گرم به همراه مقداری قند بجوشانید، تا به قوام آید.

پرز یا کرکی که روی به می باشد، هضمش سنگین و برای حلق و صدا بسیار مضر است و باید قبل از خوردن به، پرزهای روی آن را پاک نمود.

دانه‌های به سرشار از تانن، شکر، پکتین، مالیک اسید، آمیگدالین می‌باشند.

دمنوش دانه‌ها خاصیت آرام‌بخشی دارد.پکتین موجود در این دانه‌ها برای درمان جراحات، سوختگی‌ها، سرفه، گلودرد و سایر مشکلات تنفسی کاربرد دارد.

بیخوابی را درمان می‌کند و تنش‌های عصبی و تنفس نامناسب را تسکین می‌بخشد.مصرف به دانه باعث برطرف شدن غم واندوه می گردد.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

کاهش استرس و اضطراب به دانه را داخل یک لیوان آب خیسانده و پس از ایجاد حالت موسیلاژ (لعاب) قبل از خواب میل کنید. همچنین می توان از چای به دانه استفاده نمود.

درمان سرفه با دانه به دانه‌های خشک ‌شده به برای درمان گلودرد و تسکین سرفه بسیار کارآمد می‌باشد.این دانه‌ها را در آب بریزید و بعد از لغاب دادن به عنوان داروی سرفه استفاده نمایید.

این درمان برای کودکان بسیار مفید است زیرا صد در صد بدون الکل می‌باشد.

دانه‌های این گیاه برای درمان پنومونی، سرماخوردگی، سرفه، آسم و بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود.دانه‌های به را در آب بجوشانید و سپس مصرف نمایید.

رفع و درمان ورم معده 4 گرم به‌ دانه را با 3/4 لیوان آب مخلوط نموده و پس از ایجاد حالت ژلاتینی مصرف گردد.

ضد نفخ فیبر موجود در میوه به ضد نفخ می باشد.

درمان اسهال و ورم روده تانن موجود در به دانه باعث درمان اسهال و ورم روده می گردد. به دانه قابض بوده و باعث هضم زود هنگام می گردد که بدین منظور از جوشانده ی به دانه استفاده گردد.

رفع بوی بد و آفت های دهان به دانه دارای خواص ضد باکتریایی قوی می باشد که به رفع موارد مذکور می پردازد. بدین منظور به دانه را قورت دهید

درمان سوختگی با به دانه از لعاب به دانه استفاده کنید، بطوری که آن را روی جای سوختگی قرار دهید. برای التیام ترک پوست دست و بدن، لب و بواسیر، لعاب به دانه را روی موضع بمالید. و برای درمان خشکی زبان و دهان مفید است.

Recipe: Quince Chutney | Kitchn

از بین برنده بوی بد دهان

اثرات مثبت بر فکر و ذهن

احیای روحیه و خوشحال بودن

از بین برنده افسردگی ناشی از انواع سردردها

ادرارآور و کمک به هضم غذا

تقویت کننده قلب، کبد و معده

تحریک کننده اشتها

جلوگیری از التهاب پلک و استراحت چشمان خسته

ضد سرطان به علت آنکه این میوه دارای آنتی اکسیدان می باشد.

کمک به پایین آوردن کلسترول خون

کمک به پایین آوردن فشار خون، به خاطر دارا بودن پتاسیم

کاهش خطرات بیماری های قلبی، به خاطر دارا بودن ویتامین C

مفید برای کاهش وزن، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر

مفید برای زخم معده

نرم کننده سینه

میوه به ممکن است خاصیت ضد ویروسی نیز داشته باشند.

خلاصه

جدای استفاده در طب سنتی از این میوه در خوراک ، خورش ، مربا ، مارمالاد، انواع دمنوش و شربت ها و گرفتن و ترکیب کردن آب آن میتوانید از خوردن آن در تمام ترکیبات غذایی لذت ببرید.

به میوه ای از درختان پهن برگ است ، از نظر ظاهری شبیه گلابی است و هنگام رسیدن زرد طلایی روشن است. میوه خام منبع غذایی است. این درخت به دلیل شکوفه های صورتی کم رنگ جذاب و بسیار چشم گیر است و میوه نارس سبز با موهای ریز و سفید خاکستری متراکم که بیشتر آنها قبل از رسیدن در اواخر پاییز با تغییر رنگ میوه به زرد با گوشت سخت و کاملاً معطر تبدیل می شود و در مدلهای مختلف در بوته بومی دامنه های صخره ای و حاشیه جنگل در آسیای غربی ، آذربایجان ، ترکیه ، گرجستان ، شمال ایران تا افغانستان رشد میکند.میوه ها معمولاً روی درخت می مانند تا کاملاً برسند. در آب و هوای گرم ممکن است تا حدی که خوراکی باشد نرم شود اما در آب و هوای خنک تر ممکن است نیاز به رسیدن بیشتر باشد. برداشت آنها در اواخر پاییز ، قبل از اولین سرما انجام می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده