مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» عوارض جانبی شگفت آور خوردن بیش از حد بادام

عوارض جانبی شگفت آور خوردن بیش از حد بادام

بادام: فواید ، تغذیه و خطرات سلامتی

مصرف زیاد بادام می تواند باعث یبوست و نفخ شکم شود زیرا سرشار از فیبر است.اگر رژیم منگنز دارید و بادام می خورید ، دارای سطح بالایی از مواد مغذی ، چربی های غیر اشباع، ویتامین ها، و مواد معدنی ای که می باشد یک خوراکی مغزی محسوب می شود. این دانه منبع سرشاری از ویتامین های B و E بوده و علاوه بر اینکه دارای سطح بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی را دارا می باشد یک خوراکی مناسب و مقوی برای نوزادان و کودکان شیرخوار است ، این ماده غذایی نه تنها به ما حس سیری می دهد، دارای تمام مواد مغذی و اطلاعات ژنتیکی مورد نیاز برای رشد است و انواع بادام دارای مقدار بسیار زیادی مواد مورد نیاز برای سلامتی از جمله آنتی اکسیدان‌ها، چربی‌های مفید، پروتئین و ترکیبات معدنی مانند مواد معدنی ضروری برای ادامه حیات است. در مورد مصرف چربی‌ و افزودن چربی‌های اشباع نشده در رژیم غذایی، این نوع چربی‌ها چه تاثیری روی سلامت انسان می‌گذارند.چرا پزشکان به جای داروهای تصلب شرائین، مصرف روزانه مقداری بادام را تجویز نمی‌کنند.

بادام پوست کاغذی از آجیل های جذاب و دوست داشتنی است که پوسته ی چوبی آن نازک است و استحکام پوسته اصلی اش را ندارد و با فشار کمی به سادگی می شکند و دانه اش به راحتی جدا می شود. این بادام به بادام پوست کاغذی معروف است. به این بادام همچنین بادام منقا هم گفته می شود. بادام پوست کاغذی یکی از جذاب ترین خشکبار ایران است و بصورت شور، بوداده و خام در آجیل استفاده شده و از یکی از پرطرفدار ترین آجیل ها می باشد.

بادام مامایی طرفداران و صادرات زیادی هم دارد. درخت بادام مامائی به اصطلاح دیرگل بوده و مقاوت زیادی در برابر آفت ها دارد ولی از طرفی میوه آن زودرس است. پوسته ی آن نیز نسبت به بادام های دیگر نازک تر است.

این نوع بادام در صنایع غذایی به صورت پودر و خلال استفاده شده و در آجیل بصورت شور و خام استفاده می گردد. از بادام مامایی به دلیل چربی خوبی که دارد در تولید صابون و انواع لوازم آرایشی بهداشتی استفاده می شود.بادام مامایی ایران در انواع آجیل با پوست یا بصورت مغز استفاده می شود

بادام سنگی، همان طور که از اسم آن معلوم است دارای پوست مستحکمی می باشد که برای رسیدن به مغز آن حتما باید شکسته شود. یکی از مزیت های درخت بادام سنگی این است که مقاومت خوبی در مقابل کم آبی دارد و به همین دلیل در باغ های کشت دیم کاشته می شود. این بادام بصورت شور و تفت داده شده در آجیل استفاده می شود و همچینین در صنایع دارویی و غذایی کاربرد فراوان دارد.

بادام ربیع هم مثل بادام مامایی مقاوت زیادی نسبت به آفت و سرمازدگی دارد.

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

بادام ربیع هم به عنوان آجیل به صورت خام و تفت داده شده مورد استفاده قرار گرفته و علاوه بر این این نوع بادام در شیرینی پزی هم مصرف می شود.

بادام منقا نه تنها زودگل است بلکه مغز آن ،طعمی شیرین، ملایم و خوشمزه ای دارد. بادام منقا دارای رنگ قهوه ای روشن و پوست های نازک است و به راحتی شکسته می شود .

بادام سفید نوع بادام بسیار زود گل است و مغز سفید، ترد و خوشمزه ای دارد. از این رو یکی از جذاب ترین انواع بادام نزد مشتریان است و در بازار هم نسبت به انواع دیگر بادام ارزش بیشتری دارد.بیشتر به عنوان آجیل به صورت خام و تفت داده شده میباشد. همچنین برای تزیین انواع کیک و شیرینی استفاده می شود.

بادام تلخ درخت این نوع بادام به دلیل مقارن بودن در برابر آفات و امراض به عنوان پایه سایر انواع بادام های شیرین استفاده می شود.

مصرف بادام و کلسترول بالا

کلسترول بالا از علل اصلی بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود و معمولاً با داروهایی به نام استاتین درمان می‌شود. اما جالب است بدانید راه حل بسیار کم خطر و طبیعی برای این بیماری وجود دارد.

مطالعه‌ای بالینی از تاثیرات بادام بر کاهش کلسترول HDL نشان می‌دهد که مصرف فقط 10گرم از این مغز در روز (حدود 12 تا 15عدد بادام)، نه تنها میزان کلسترول HDL را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث کاهش تری گلیسیرید می‌شود.

کلسترول کلی شامل کلسترول LDL و VLDL (لیپوپروتئین با چگالی پایین) و شاخص آتروژنیک می شود که با التهاب مزمن و بروز بیماری‌های عروقی مرتبط است. این مطالعه بر روی افرادی با سابقه بیماری‌های عروق کرونر انجام شد.

بهبود دیابت

علت بیماری دیابت سوخت و ساز نامناسب گلوکز (قند) است. بادام به میزان زیادی این عدم تعادل را برطرف و هموستاز را برمی‌گرداند.

مصرف فقط 60 گرم از این مغز در روز به مدت چهار هفته باعث کاهش مقاومت انسولین، میزان انسولین و گلوکز بصورت ناشنا می‌شود. از مزایای دیگر آن، بهبود نسبت کلسترول، درصد چربی بدن و وضعیت تغذیه (منیزیم، فیبر، اسید چرب و غیره) است.

مضرات مصرف نادرست بادام

بادام، همیشه منبعی از مواد مغذی و انرژی بوده است. بادام برای نوزادان، بخشی از غذاست و برای بزرگسالانی که مراقب وزن خود هستند، یک میان‌وعده است.

بادام، سرشار از کربوهبدرات، پروتئین، چربی، منیزیم است.بادام، از بخش‌های اصلی صبحانه هندی است. بادام را میشود به‌ صورت خام یا بوداده مصرف کرد. بادام به شکل آرد، کره، روغن و شیر بادام نیز موجود است.بادام یکی از مواد غذایی مغذی است که فواید زیادی برای بدن دارد. افراط در هر چیزی بد است. این مسئله، درباره بادام نیز صدق‌ می‌کند.

عوارض جانبی بادام

بادام از مغز های مغذی و مفید است

مشکلات گوارشی

بادام سرشار از فیبر است ، مصرف زیاد آن باعث یبوست و نفخ می شود. مخصوصا اگر بدن شما به مصرف مقدار زیاد فیبر عادت‌ ندارد، می‌تواند باعث ناراحتی معده شود. هضم مغزها سخت است، باعث ناراحتی در شکم می‌شود. اگر دستگاه گوارش ضعیفی دارید و مستعد اختلالات گوارشی هستید، یکی از راه‌ های کنترل آن، نوشیدن آب زیاد است و نوشیدن آب زیاد نیز باعث عدم تعادل سدیم در بدن می‌ شود.

تداخل دارویی

رژیم غذایی تان سرشار از منگنز است، مصرف بادام می‌تواند باعث تداخل دارویی شود.بادام نیز سرشار از منگنز است. مقدار زیاد منگنز در بدن، با داروهای مسهل، آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای خاص فشار خون تداخل‌دارد. شما در رژیم غذایی روزانه خود، 2.3 میلیگرم منگنز احتیاج‌دارید.

افزایش وزن

از عوارض جانبی اصلی بادام، افزایش وزن است، زیرا هر 32گرم بادام، حاوی 14گرم چربی و 163کالری است. اگر به‌مقدار کافی کالری نمی‌سوزانید، شما درواقع درحال افزایش وزن هستید زیرا بدن‌تان مقادیر کالری را به‌صورت چربی ذخیره ‌می‌کند. بنابراین، بادام را به‌عنوان وعده غذایی در رژیم غذایی خود بگنجانید. اگر قصد تثبیت وزن دارید، مراقب‌باشید بادام بخشی از 2000کالری روزانه‌تان را تشکیل‌بدهد. بادام تلخ به داشتن اسید هیدروسیانیک معروف است که باعث علائمی مانند کندی سیستم عصبی و مشکل تنفسی که می‌تواند کشنده نیز باشد، می‌شود.

واکنش‌های حساسیتی

این یک عارضه جانبی نادر است اما برخی افراد، نسبت به بادام، آلرژی دارند. این علائم، دانه‌های پوستی، مشکل در تنفس و غیره هستند.

رشد باکتری در همه مغز ها اتفاق می افتد و مختص بادام نیست ولی بادام به‌عنوان عضوی از خانواده مغزها، مستعد رشد باکتری است. بسته به محل رشد، ممکن است بادام در معرض رشد باکتریایی مضر قراربگیرد که اگر بدون پاک‌کردن مصرف‌شود، می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شود. شاید جالب باشد بدانید که فروش بادام خام در بسیاری از کشورها، غیرقانونی است.بادام برای سلامتی‌مان خوب است اما اعتدال، کلید مسئله است.

Surprising side effects of eating too many almonds | The Times of India

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده