بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی برای رشد و مراقبت از گیاهان هوایی

نکاتی برای رشد و مراقبت از گیاهان هوایی

گیاهان هوایی را مانند یک حرفه ای پرورش دهید - در اینجا نحوه کار آورده شده است

مطمئناً ، این گیاهان سرگرم کننده و مرسوم ، مد روز به خاک احتیاج ندارند ، اما هنوز هم نیاز به کمی توجه دارند. در اینجا مواردی است که باید برای شکوفایی آنها بدانید.هیدروپونیک به معنای پرورش گیاهان در آب و بدون کاشتن آنها در خاک است. در این روش نه تنها از کثیفی های خاک راحت میشوید، بلکه برای حیوانات خانگی هم بهتر است و به نگهداری کمی نیاز دارد و میتواند دکور زیبایی هم ایجاد کند.

از جمله ایده‌های جالب برای گلدان‌های هوایی، به‌کارگیری گلدان‌هایی بارنگ‌های گوناگون است. اگر این گلدان‌ها یک‌شکل و هم‌اندازه باشند، شما می‌توانید آن‌ها را به‌صورت غیرمتقارن رنگ‌آمیزی کنید و ظاهری هنرمندانه به محیط اطراف ببخشید. در ضمن، رنگ طلایی در این راه به شما کمک شایانی خواهد کرد!گل‌ها و گیاهان هوایی در انواع گوناگون و متنوعی یافت می‌شوند که علاوه بر ظاهر جذاب و منحصربه‌فرد، شیوه نگهداری بسیار ساده و راحتی دارند. باغ‌ شیشه‌ای یک نوع دیزاین گیاهان طبیعی است که به مراقبت کمی احتیاج دارد و فضای زیادی را هم اشغال نمی‌کند.می‌توانند هدیه‌های جالب و هیجان انگیزی برای دوستانی که علاقه خاصی به گیاهان دارند هم باشد.

گیاهان هوایی تقریباً در دنیای جهانی به روشی که می توانند رشد کنند ، فقط در هوا به نظر می رسند. بله ، به هیچ وجه خاک لازم نیست. به علاوه برگ های آنها می تواند کمی شبیه شاخک یا مانند زائده های یک موجود عجیب دریایی باشد. این گیاهان کوچک جذاب در طی چند سال اخیر بسیار محبوب شده اند ، تقریباً در هر مرکز باغی یا حتی در فروشگاه مواد غذایی ظاهر می شوند. و تعداد زیادی در زمینه گیاهان هوا ، به ویژه انواع غیر معمول وجود دارد. رشد آنها نسبت به سایر گیاهان خانگی کمی متفاوت است ،  بنابراین ما چند نکته در مورد مراقبت از گیاهان هوا و لذت بردن از آنها در خانه ارائه داده ایم.

گیاهان هوا ( Tillandsia spp) از نوع اپی فیت هستند ، به این معنی که در طبیعت روی گیاهان دیگر ، معمولاً روی شاخه های درخت رشد می کنند. صدها گونه و گونه گیاهان هوا وجود دارد. آنها معمولاً برگهایی به شکل بند یا مثلث شکل باریک دارند که به صورت گل رز رشد می کنند و رشد جدیدی از مرکز آن ظاهر می شود. یا شاخ و برگ نقره دارند بیشترین مقاومت را در برابر خشکسالی دارند . انواع سبز سریعتر خشک می شوند. همچنین می توانید گونه های رنگارنگی مانند Tillandsia maxima پیدا کنید که می توانند برگ های مرجانی داشته باشند. اکثر گونه ها نیز گل های جذاب ، لوله ای یا قیفی شکل تولید می کنند.این گیاه هوازی به این معنی است که به هیچ وجه به خاک نیاز ندارد. شما واقعا به آن آب نمی دهید؛ شما فقط یک بار در هفته پای آن را تر می کنید و به دلیل همین خاصیت طراحان داخلی عاشق این گیاهان هستند و در طراحی های خود به کار می برند.

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

مراقبت از گیاهان هوا

اجازه ندهید کمبود خاک شما را بترساند - گیاهان هوا به راحتی مراقبت می شوند اگر بدانید که به چه چیزهایی نیاز دارند. شاید از بابت گلدان نگران نشوید اما باز هم مانند هر گیاه خانگی به مقدار مشخصی از آب و نور به علاوه دمای مناسب نیاز دارند. شما می دانید که یک گیاه هوا وقتی گل می دهد به آن چه نیاز دارد می رسد. پس از خشک شدن گل ، کافی است آن را بریده و گیاه هوا رشد کرده و در نهایت شکوفا شود.

آبیاری گیاهان هوا

گیاهان هوایی مانند گیاهان دیگر ریشه ندارند - فقط چند گیاه کوتاه دارند که به منظور کمک به نگه داشتن آن بر روی هر سطحی که باشد کمک می کنند. گیاهان هوایی در زیستگاههای بومی خود در سراسر جنوب آمریكا ، مكزیك ، مركز و جنوب آمریكا از رطوبت بالا و بارندگی فراوان آنچه را كه لازم دارند ، تأمین می كنند. در خانه خود ، باید  هفته ای یکبار به گیاهان هوایی خود آب دهید - برخی از انواع می توانند بدون آب تا دو هفته ادامه دهند.

برای آبیاری ، آنها را با آب کافی در ظرفشویی قرار دهید تا گیاهان شما را غرق در آب کنند. بگذارید حدود نیم ساعت خیس بخورند و سپس روی حوله وارونه کنید تا آب آن گرفته شود. بعد از خشک شدن ، آنها را به محل تعیین شده برگردانید. همچنین می توانید آنها را یک روز در میان توی حمام با آب بشورید تا ظاهر آنها تازه بماند ، به خصوص در زمستان که رطوبت در خانه های ما کمتر است.

نیازهای گیاهان هوایی به نور

به عنوان یک قانون کلی ، گیاهان هوایی خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. به یاد داشته باشید ، در طبیعت ، بسیاری از گونه های گیاهان هوا دوست دارند در سایبان سایبان درختان رشد کنند. اگر بتوانید آنها را در مکانی با نور زیاد خارج از اشعه خورشید قرار دهید ، بهترین عملکرد را خواهند داشت.

دمای خانه

گیاهان هوای گرم را دوست دارند بنابراین انتهای دیگر دماسنجی است که باید تماشا کنید. از گیاهان خود در برابر هر چیزی که سردتر از 45 درجه است محافظت کنید. آنها در آن درجه حرارت خواهند مرد . اگر در منطقه 9 یا گرمتر زندگی می کنید ، اگر گیاه آن را در زمستان خشک نگه دارید ، می توانید یک گیاه هوایی را در خارج از سال پرورش دهید.

یک ظاهر طراحی گیاهان هوایی

گیاهان هوایی به تنهایی یا به صورت گروهی که می توانید انواع مختلفی را با هم به نمایش بگذارید بسیار عالی به نظر می رسند. برای ایجاد نمایشگرهای جالب خود می توان آنها را در تراریوم قرار داد یا به هر چیزی ، از آهن ربا گرفته تا چوب ، متصل کرد - فقط برای محافظت از آنها از کمی چسب حرارتی یا خط صاف ماهیگیری استفاده کنید. گونه های Tillandsia همچنین در شاخه ای با گل ارکیده همدم خوبی دارند زیرا در اصل شرایط یکسانی را دوست دارند. شما همچنین می توانید گلوله های شیشه ای یا پلاستیکی پیدا کنید که مخصوص آویزان کردن آنها ساخته شده است. برای گونه هایی که دارای برگهای رنگارنگ مانند Tillandsia aeranthos "Amethyst" هستند که گیاه هوای گلگون نیز نامیده می شوند ، سعی کنید از ظرفی استفاده کنید که رنگ آنها را تکمیل یا در تضاد باشد.

از آنجا که آنها نیازی به رشد در خاک ندارند ، گیاهان هوا را می توان تقریباً به هر روشی که خواب ببینید ، نشان داده شود. سعی کنید از آنها به عنوان یک تاج گل گیاه هوا ، تلفن همراه آویز یا حتی تراریوم با مضمون ساحل استفاده کنید که شباهت آنها به هشت پا را نشان می دهد. بدون تلاش زیاد از جانب شما ، این گیاهان می توانند فضای سرگرم کننده و بی نظیری را تقریباً به هر مکانی اضافه کنند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده